Email checker die programma kan starten

Pagina: 1
Acties:

• Tijsje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-08 06:36
Ik zoek een programma wat om de paar minuten kijkt of er nieuwe email is, als er een nieuw bericht is moet het programma een ander programma starten en de naam van de afzender plus het onderwerp kunnen meegeven als variabele.
Ik heb tucows en download.com al zitten doorkijken maar heb niks kunnen vinden.

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

heb je delphi of visual basic al geprobeerd? :?
Ik krijg niet het idee dat zo'n programma veel animo zal hebben..

email checkers zat die checken of je mail hebt en vervolgens met een envelopje in je tasktray ofzo de mogelijkheid geven om je mail client te openen...
Maar mat de variablen enzo erbij dat gebruikt toch niemand.....
Volgens mij ben je de eerste die op dat idee komt...

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:14
Mozilla Thunderbird al geprobeerd als mailclient? Volgens mij kan die als onderdeel van een filter ook gewoon andere programma's opstarten (maar weet het niet helemaal zeker). Dus als je dan alle (nieuwe) mail door een filter haalt, kan het in principe.

• Able
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-04-2021
Wat dacht je van Mailwasher.

OS, Windows 7, Mobo, Asus A8N-E, Ram 2 Gb, Modem, Vigor 2600, DVD, Aopen 16/48, CD-Riter, Plextor PX-760A, Graph.Card, Asus N66GT, Printer, Brother 2030, Scanner, HP 3800, HD Prim. S-Ata 200 Gb., HD Sec. 60 Gb.

• Jikra
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-12-2025
:D Mailwasher. Able is right :*)

Gebruik 't zelf al een tijdje. Laat al je mail (meerdere accounts) previewen in tekstmode, eigen blacklist + koppeling naar spamcop mogelijk, eigen whitelist (friends).
Ziet afzender, wel of geen attatchments, possible virus warning en meer.

Alles op de blacklist(s) kan gemarkeerd worden voor delete en/of bounce (verzender krijgt bericht dat adres niet bestaat). Als er desondanks nog mail te ontvangen overblijft, dan opent MW je mailclient en "verdwijnt" naar de systray.

Instelbaar hoe vaak te checken op nieuwe mail, tijdwindow mogelijk waarin niet checken etc.
Hele app is ± 2,4MB; pakt 4.500K Memory. Nog geen problemen mee gehad.

Jikra

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:01

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Able schreef op 08 augustus 2004 @ 19:57:
Idd. 1 van de programma's die ik gekocht heb :) Progje werkt als een speer.

He who controls the Spice, controls the Universe.

• Tijsje
Able schreef op 08 augustus 2004 @ 19:57:
Heb mailwasher net geprobeerd, maar deze opent volgens mij alleen een applicatie als je zelf op de process knop klikt.
Ook kan in de optie om de afzender en eventueel het onderwerp mee te sturen als variabele via de commandline niet vinden.
Ik wil het gaan gebruiken om een sms commandline tooltje aan te sturen die me een smsje met afzender/onderwerp stuurt als ik een nieuwe mail heb ontvangen.

• Ramkoemar
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-11-2024
MouseMan's MailChecker werkt ook best goed, mogelijkheid om meerdere accounts the controleren op mail :)

• Tijsje
Ramoe schreef op 10 augustus 2004 @ 04:58:
MouseMan's MailChecker werkt ook best goed, mogelijkheid om meerdere accounts the controleren op mail :)
Deze heeft ook niet de mogelijkheden die ik zoek.
ik wil dus een commandline sms programma aanroepen wat een smsje stuurt met de naam van de afzender en het onderwerp van het mailtje.

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Je kan je email ook forwarden naar je GSM. Iedere GSM heeft nl een email adres. Dat komt dan aan als een SMS met de header er in

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-08 12:17
Ik denk dat je zoiets best makkelijk zelf kan maken. Als je in Visual Basic beetje handig bent, kan je vrij eenvoudig met WinSock je pop3-boxje uitlezen.

Op deze url staat een eenvoudig scriptje die dat kan. Of het werkt? Geen idee.

Houdoe

• Jikra
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-12-2025
Je kan MW zelf de je mailapp laten starten, zonder tussenkomst van de process knop. ff kijken in de settings bij friendslist etc.
Ik werk met outlook, daarin kun je regels maken wat er wanneer moet gebueren als er (op een bepaalde) account een mailtje binnenkomt (met eventueel allerlei randvoorwaarden).
Ik ben niet van álle mogelijkheden op de hoogte, maar met Ortep's workaround hierboven voor de sms heb je volgens mij je oplossing vrij eenvoudig

Jikra

• Tijsje
Ik heb een orange free 30 abbo wat ik verder niet gebruik aan mijn server hangen.
Het leek me dat er wel ergens zo'n applicatie moest zijn, maar dat blijkt toch tegen te vallen.
Pagina: 1