Toon posts:

[PHP/HTML] Vreemd één-probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben aan het werken aan m'n nieuwe website en alles liep goed tot eigenlijk nu.

Check dit maar eens: http://www.stagedive.org/.../festivalreview.php?id=18 => Ga helemaal naar beneden, net voor de naam van de reviewer staat een "eentje". Ik heb al zowat alles gecheckt wat er te checken viel, maar vind maar niet het probleem.

En dit: http://www.stagedive.org/live/fotoalbum/fototoon.php?id=1 => Zelfde probleem met de 1 maar dan net achter de laatste foto.

Het rare is, dat zijn de enige twee uitvoerforms die met dat probleem te kampen hebben. Het enige wat ze onderscheid van de andere is dat hun content nog'ns "includen" vanuit een andere file. Dit is het stukje code waarmee dat gedaan is:

1)
code:
1
2
3
4
5
6
7
{
echo "<i><font class=linksmenu>$review->inleiding</i>";
echo include "http://www.stagedive.org/live/festivalreviews/$review->review";
echo "<br><font class=linksmenu>$review->reviewer";
echo "<p><font class=linksmenu>$review->copyright";
}
?>

2)
code:
1
2
3
4
{
echo include "http://www.stagedive.org/live/fotoalbum/$review->fotofile";
}
?>

Maak ik een fout in de include of kan er nog een andere oorzaak zijn?

Verwijderd

Die 1 wordt gereturnd door de include statement. Zie de manual. Een include hoef je niet te echo'en, die stuurt zijn output naar de stdout, en returnt true of 1 als de include lukt, en anders false of 0. Tenzij de include een return statement bevat, want in dat geval returnt de include die waarde.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2004 14:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zo hard gezocht (zelfs even met iemand die professioneel webdesign doet) en niet gevonden en nu op een minuutje opgelost. Bedankt!!!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-05 10:01

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Hoewel het probleem is opgelost, en de pagina er weer goed uit ziet zou ik toch wel even willen zeggen dat je de HTML code eens na moet kijken, het zit nu namelijk zo gammel in elkaar dat bij een kleine fout je hele website opmaak verpest kan worden.

Teneerste: je maakt helemaal geen HTML, je document heeft pas ergens halfverwege een <html> tag, die dan ook nog eens binnen de <body> wordt afgesloten. Ook de homepage zit ongelofelijk raar in elkaar met twee HTML pagina's die in hetzelfde bestand lijken te zijn geplakt, een hele lading aan tabellen en spacer gifs en het gebruike van de verkeerde tags op de verkeerde plaatsen en je javascript is ook niet echt het toppunt van elegantie.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
En dan zou ik data uit je database niet ophalen met mysql_fetch_object maar met mysql_fetch_assoc en zou ik de variabelen escapen:
PHP:
1
2
3
<?php
echo "<br><font class=linksmenu>" . $review->reviewer;
?>

[ Voor 12% gewijzigd door flashin op 08-08-2004 14:44 ]

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

flashin schreef op 08 augustus 2004 @ 14:44:
En dan zou ik data uit je database niet ophalen met mysql_fetch_object maar met mysql_fetch_assoc en zou ik de variabelen escapen:
PHP:
1
2
3
<?php
echo "<br><font class=linksmenu>" . $review->reviewer;
?>
*brrr* Wil je hier geen code samples posten met <font> tags erin :P Dan heb je heel w&g zo over je heen waarschijnlijk :P

Probeer voor de grap <span> eens, en lees je in op Semantische HTML ;)

[ Voor 14% gewijzigd door SchizoDuckie op 08-08-2004 16:45 ]

Stop uploading passwords to Github!

• flashin
Hey rustig, dat was zijn code ;). Dan is het ook nog eens <br /> en niet alleen de font tag :o

Johnny had het trouwens voor mij al over de html dus vond dat niet erg nuttig om te vermelden (8>

[ Voor 38% gewijzigd door flashin op 08-08-2004 17:55 ]

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-02 23:50
Papa Eend schreef op 08 augustus 2004 @ 16:40:
Probeer voor de grap <span> eens, en lees je in op Semantische HTML ;)
Grappig, span heeft namelijk semantisch geen betekenis. :P

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-05 13:45
flashin schreef op 08 augustus 2004 @ 17:54:
Hey rustig, dat was zijn code ;). Dan is het ook nog eens <br /> en niet alleen de font tag :o

Johnny had het trouwens voor mij al over de html dus vond dat niet erg nuttig om te vermelden (8>
euh, <br /> hoeft alleen maar als hij de site in xhtml gaat bouwen hoor..

rm -rf ~/.signature

• flashin
Wie zegt dat hij dat niet doet dan :p, er staat nergens dat hij html 4/3.2/2.0 ofzo gebruikt :o

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-05 12:09
* Tip

jou code is redelijk omslachtig:
PHP:
1
2
3
4
5
6
{
echo "<i><font class=linksmenu>$review->inleiding</i>";
echo include "http://www.stagedive.org/live/festivalreviews/$review->review";
echo "<br><font class=linksmenu>$review->reviewer";
echo "<p><font class=linksmenu>$review->copyright";
}

om een efficientere pagina te hebben kan je het beter als volgt doen:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
{
echo '<i><font class=linksmenu>' . $review . '->inleiding</i>';

include ("http://www.stagedive.org/live/festivalreviews/$review->review");

echo '<br><font class=linksmenu>' . $review . '->reviewer
<p><font class=linksmenu>' . $review . '->copyright';
}

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:54

crisp

Devver

Pixelated

EnsconcE schreef op 08 augustus 2004 @ 20:50:
* Tip

jou code is redelijk omslachtig:
[...]
iets zegt mij dat dan zijn hele site niet meer gaat werken; ik denk dat het redelijk essentieel is dat die methods op het review object worden uitgevoerd:

PHP:
1
2
echo '<span class="linksmenu">' . $review->inleiding . '</span>';
// enzovoorts

maar goed; dit is weer een php verhaal wat dus eigenlijk thuishoort in /14, maar wat ik omdat het nogal vrij basis is en daarbij al opgelost toch maar dicht doe.

[ Voor 63% gewijzigd door crisp op 08-08-2004 22:50 ]

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.