Toon posts:

new topics

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dus de laatste topics zichtbaar maken op me index.php. Mijn forum (phpbb) zit in (/forum) wat klopt hieronder niet?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
$url = "/forum";    
$ppath = "/forum/config.php";    
if(empty($count))
    $count = "5";    

include_once("$ppath"); 
$db = @mysql_connect("$dbhost", "$dbuser", "$dbpasswd") or die("here we die at connection"); 
@mysql_select_db("$dbname",$db) or die("here we die"); 

$prefix = "$table_prefix";

$query="SELECT * FROM $prefix_topics ORDER BY `topic_id` DESC LIMIT 0, $count";
        $result=mysql_query($query);
        while($row = mysql_fetch_array($result)) {
        $topicid = "$row[topic_id]";
        $title = "$row[topic_title]";
        $forumid = "$row[forum_id]";
        $replies = "$row[topic_replies]";

echo "- <a title=\"$title\" href=\"$url/viewtopic.php?t=$topicid&sid=$forumid\">$title</a> (<i>$replies</i>)<br>"; 

}
?>

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Hoi mixer !

Ik zie dat je vrij nieuw bent, dus alsnog een welkom op GoT :)

Dit is niet echt de manier waarop we topics starten hier op GoT. Om een en ander aan nieuwe users duidelijk te maken hebben we een hele collecties FAQs geschreven, met name Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette).

Daarnaast heeft ieder subforum (zoals Programming & Webscripting in dit geval) z'n eigen toevoegingen daarop voor lokale dingen. Bij ons is dat P&W FAQ - Het FAQ/Beleid topic, zoals overal te vinden bovenin de topics van het forum (sticky). Een handig onderdeel daarvan is P&W FAQ - De "quickstart", een stappenplan om een bruikbaar topic te openen.

Een van de eisen van een bruikbaar topic is dat er in de titel door middel van blokhaken staat welke taal het gaat, zodat iedereen snel kan scannen in de topiclijst waar het probleem over gaat. Daarnaast is een titel een samenvatting van je probleem; uit "new topic" is in ieder geval niet het probleem te achterhalen.

Verder gaat Programming & Webscripting over het zelf programmeren van software. :) Dit houdt in dat we geen support geven op andersmans software. In jouw geval heb je een probleem met PHPBB. Deze heeft een eigen support forum, waar ze meer over de achtergrondinformatie weten van PHPBB en dus gerichter antwoord kunnen geven. :)

Ook komt deze vraag heel erg over als: "Help, het werkt niet. Wie ziet de fout?". Programming & Webscripting gaat zoals eerder gezegd over het zelf programmeren; dat betekent dat wij niet voor jou gaan debuggen om fouten op te sporen. Immers, debuggen is iets wat je het beste zelf kan doen. Zelf kijken welke variabelen op welk moment gevuld zijn.

In ieder geval, voor dit topic zie ik weinig bestaansrecht in dit forum, vandaar dat ik hem dicht doe :)

[ Voor 99% gewijzigd door gorgi_19 op 08-08-2004 14:02 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Dit topic is gesloten.