Toon posts:

Scheiden van dubbel belichte foto

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraagje over foto's retoucheren.
Bij sommige van mijn vakantiefoto's is het filmrolletje niet goed getransporteerd en er zijn dus foto's dubbel belicht. Ik heb gewoon 2 foto's in 1 foto zitten! :'(

Ik heb de foto's op foto-cd laten zetten en nu ben ik dus al een hele poos op zoek of er een mogelijkheid bestaat om deze foto's te scheiden van elkaar met behulp van Photoshop o.i.d..
Ik kan alleen tutorials vinden om 2 foto's tot 1 foto te blenden. Dit is niet zo moeilijk, maar andersom lijkt me nog een hele klus.

Zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik deze foto's kan scheiden?

Alvast bedankt!

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/woutyg7/imm000_1Asmall.jpg

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Ik ben bang dat dit onmogelijk is. Er is geen manier om te bepalen of een bepaalde pixel afkomstig is van foto 1 of van foto 2.
Je kun natuurlijk handmatig een selectie gaan maken van bijvoorbeeld de gezichten en die eruit halen en vervolgens alweer handmatig gaan retoucheren. De resultaten zullen echter nooit bevredigend worden imo.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:38

Exirion

Gadgetfetisjist

Henk007 schreef op 08 augustus 2004 @ 13:38:
Ik ben bang dat dit onmogelijk is. Er is geen manier om te bepalen of een bepaalde pixel afkomstig is van foto 1 of van foto 2.
Precies, net zoals het onmogelijk is om muziek op te splitsen in separate kanalen. Mensen kunnen de geluiden/beelden van elkaar onderscheiden, maar geautomatiseerd splitsen kun je wel vergeten.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:29

mphilipp

Romanes eunt domus

Exirion schreef op 08 augustus 2004 @ 13:40:
[...]

Precies, net zoals het onmogelijk is om muziek op te splitsen in separate kanalen.
Nou...dát kan nou net weer wél. Wat denk je dat al die 'surround modes' doen om moderne AV receivers? Die zorgen ervoor dat stereo geluid door alle speakers klinkt en dat doen ze door een slim algoritme die niet botweg door alle speakers hetzelfde te laten horen. Bepaalde frequenties gaan naar verschillende kanalen waardoor je de illusie van echt surround hebt.

Maar 2 muziekjes door elkaar is idd niet te splitsen, als je dat bedoelde... En ook die 2 foto's zijn niet te scheiden.

Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
mphilipp schreef op 08 augustus 2004 @ 13:48:
[...]

Nou...dát kan nou net weer wél. Wat denk je dat al die 'surround modes' doen om moderne AV receivers? Die zorgen ervoor dat stereo geluid door alle speakers klinkt en dat doen ze door een slim algoritme die niet botweg door alle speakers hetzelfde te laten horen. Bepaalde frequenties gaan naar verschillende kanalen waardoor je de illusie van echt surround hebt.
Jep, maar dan scheidt je frequenties, en niet de oorspronkelijke opnamekanalen. Het equivalent op fotogebied is beeldscheiding d.m.v. kleurfiltering. Daarmee trek je echter geen twee foto's uit elkaar...
Maar 2 muziekjes door elkaar is idd niet te splitsen, als je dat bedoelde... En ook die 2 foto's zijn niet te scheiden.
Precies.
@TS: Jammer, maar helaas. Hier is niks aan te doen.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas :'(
Volgens mij waren er 26 foto's zo mislukt...
Naja, ik zal nog handmatig eens wat proberen, maar ik geef het nog weinig kans.

In ieder geval bedankt!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 08 augustus 2004 @ 14:05:

In ieder geval bedankt!
Als ik dit zo zie kun je beter die vakantie opnieuw gaan vieren omdat dat gewoon minder werk kost dan met die fotos gaan klooien. Als je er al iets uitkrijgt zal dat heel lang duren.

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 augustus 2004 @ 14:05:
Bespaar je de moeite...
Maar misschien zit er eentje tussen die er erg artistiek uitziet? Misschien kun je daar nog iets mee doen?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:38

Exirion

Gadgetfetisjist

mphilipp schreef op 08 augustus 2004 @ 13:48:

Je zegt het zelf al: het wekt een illusie door frequentie en fase filtering te gebruiken. Wat ik bedoel is: het is onmogelijk om uit een gemixte opname de afzonderlijke (in de studio gemixte) kanalen van een opname te reproduceren.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-01 17:38

Ursamajor

Astrofotograaf

Wel jammer dat die foto's dubbel belicht zijn, want dat ziet er uit als een paar leuke billen in een bikini!

1 Voordeel van dubbel belichten: Je bent dubbel zo snel klaar met inplakken!

Gadgets FTW!

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Ook een voordeel voor de gasten op een verjaardagsfeestje: 2x zo snel door een album heen. :D

Alors.

Verwijderd

Topicstarter
Hahah ja dat zijn inderdaad 2 billen in een bikini! Ik wou eigenlijk de aap erboven in de boom erop zetten, maar ik werd afgeleid :9
Ik was nog zo benieuwd naar deze foto, is ie mislukt!
Maja, scheelt idd wel plakken en kijken! :*)

Verwijderd

Topicstarter
Wat zeg ik?! 4 billen!
Pagina: 1