Toon posts:

SCSI

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemadn of scsi de moeite waard is voor een HD (en cdrom en cdrw) in een athlon600 , 128MB, Geforce ?

Hij wordt voornamelijk gebruikt voor Autocad, Quake2, Quake3 en wat office.

Weet iemand of er K7 moederborden zijn met scsi aanboord?

TIA

Iriku

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Heel simpel; met de huidige generatie HD's heb je nauwelijks nog snelheidswinst dus daar hoef je niet voor te doen. Verder speelt de processorbelasting ook vrijwel geen rol meer als je tenminste busmastering aan hebt staan (DMA of UDMA)
Mijn advies; besteed die paar honderd piek die je bespaard aan een betere monitor/video of grotere HD, daar heb je veel meer aan.
p.s. ik heb wel scsi, maar alleen omdat ik regelmatig brand (dan heeft het nog steeds voordelen)

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• The Ghost
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-07-2024
SCSI is nog wel handig als je apparaten gaat aansluiten als tape streamers en aanverwanten.
Voor harde schijven is niet interesant meer, binnenkort willen de hardware fabrikanten UDMA100 op de markt gaan brengen en dan zal de snelheid van SCSI gepasseerd gaan worden.
Met UDMA66 word de snelheid van SCSI al bijna bereikt.
Alleen als je met video editors gaat spelen is SCSI nog wel erg fijn.

The Ghost

• White Feather
  • Laatst online: 20:37
The gost zelfs met UDMA 100 ga je SCSI niet voorbij want je hebt al ultra 160.

SCSI is wel aan te raden als je een snelle CDwriter gaat kopen, zijn niet veel duurder(op kaartje na) maar de kan dat je bijvoorbeld op 8 of 12 speed kunt schrijven is veel groter.

Bij SCSI kun je een schijf wat data vragen en dan de verbinding met die schijf verbreken en naar een andere schijf gaan. Als de eerste schijf dan klaar is met de gevraagde data, dan melt hij zich weer en dan geeft hij de gevraagde data. Bij IDE moet de controller de weg naar de schijf openhouden, en kan er dus op dat moment geen andere data gestuurd of opgevraagd worden.

• Papillon
  • Laatst online: 29-08 14:36

Papillon

Spring 's in the Air...

Over de keuze SCSI en EIDE kan ik het volgende zeggen. Er zijn voor de thuis gebruiker een aantal redenen aan te duiden waarom hij/zij SCSI zou moeten nemen:

1. Als je meer dan 4 apparaten wil (HD's, tape, CDROM etc)
2. Als er intensieve IO verkeer is (dan is SCSI velen malen sneller als EIDE)
3. Als ie gewoon iets anders wil als anderen

Bedenk wel dat SCSI (disk en CDROM) een factor 2 of meer (per MB) duurder is dan EIDE en dat je een relatief dure controller nodig hebt !

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

Verwijderd

Als je gewoon een andere controller dan adaptec koopt vallen de controller kosten wel mee. Je hebt al een ncr860 gebaseerd kaartje 130 (ultra scsi) en een ncr875 voor 200 (ultrawide)

Wim
--
http://www.win2kwereld.nl

Verwijderd

als je geld over hebt neem dan scsi, ander kan het heel goed met ide hd's 7200 toeren en 2 mb cash
Pagina: 1