[win 2003 server] cache probleem

Pagina: 1
Acties:

• Vinzzz243
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01-2025
wanneer ik code schrijf en die op onze webserver op het werk zet, werkt alles prima:

css include-file wordt netjes ingelezen, en wijzigingen zijn ook te zien
zo ook voor javascript files.

wanneer ik ze echter op een win2003server van een klant zet en bekijk, worden volgens mij alle includes gecached en niet opnieuw ingelezen wanneer ik iets wijzig erin. (Dit heb ik snel opgelost door css aan te roepen met global.css?bla=1, maar dit is natuurlijk niet mijn einddoel).

Is dit een server-side instelling die ik over het hoofd zie en zoja, welke?

Dit is ook clientside op te lossen (imo) door response.expires regels etc, maar kan het ook opgelost worden via serverinstelling?

[ Voor 11% gewijzigd door Vinzzz243 op 08-08-2004 13:31 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

In je inetmgr kan je toch een expiry header mee geven? Je moet hier bij wel op letten dat als je die te vroeg laat expiren dat file downloads van in-browser documenten (PDF, Excel, Word) e.d. problemen kan geven :)

• Vinzzz243
ik dacht er eerder aan dat de beheerder van de server van die klant van ons een instelling heeft gedaan (per ongeluk of express) waardoor die wel gecached worden.

Standaard zou dit toch gewoon moeten werken onder IIS6 (het aanroepen van css op de normale manier) ??
Heb namelijk net ook server2003 installed thuis en opeens heb ik het probleem nu ook...

• Vinzzz243
*

Kan niemand me hier iets over vertellen? Het is nu ook opeens een issue op onze eigen server. Zo vreemd...

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 15:47

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Vinzzz schreef op 10 augustus 2004 @ 09:07:
*

Kan niemand me hier iets over vertellen? Het is nu ook opeens een issue op onze eigen server. Zo vreemd...
En jullie eigen server draait onder dos? Vertel eens wat meer over OS + webserversoftware.

Mijn webserver draait IIS6 + Windows 2003 Std, en "<link href="../styles/style.css" rel=stylesheet>" werkt prima. Alles staat standaard ingesteld en aanpassingen in de style sheet worden na een F5 in de browser gewoon overgenomen.

[ Voor 28% gewijzigd door ajhaverkamp op 10-08-2004 09:21 ]

This footer is intentionally left blank

• Vinzzz243
ik heb precies zelfde config. alles standaard.

aanroepen moet met "?bla=1" worden aangeroepen anders werkt t niet...

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 15:47

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Gooi je IE temp files eens een keertje weg. Misschien helpt dat. Ligt het niet aan de webserver maar aan een vernaggelde tempfile database op je PC. Het zou in ieder geval 1x moeten helpen. Hopelijk daarna ook.

This footer is intentionally left blank

• Vinzzz243
Dit heb ik idd nog niet geprobeerd, maar de wijzigingen worden op verschillende plekken niet doorgevoerd (ook de klant kon de nieuwe wijziging bv niet zien)

• Vinzzz243
nu wordt het wel heel vervelend :)

als ik een plaatje verwijder op de server en via internet het internetadres invul van het plaatje, krijg ik het plaatje te zien :?

vreemde is gewoon dat dit pas iets is van de laatste tijd.

Verwijderd

Zit je niet toevallig door een proxyserver te werken ofzo?
En heb je je eigen temporary internet files al helemaal leeg gegooid?

• Vinzzz243
Verwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 14:16:
Zit je niet toevallig door een proxyserver te werken ofzo?
En heb je je eigen temporary internet files al helemaal leeg gegooid?
geen proxyserver nee, en eigen temporary internet files heeft weinig zin, daar het op meerdere machines te zien is.

Kan het ook zijn dat het af en toe is, ja dit gaat natuurlijk recht tegen de logica in :), maar vandaag een css file geupload naar webserver, en die pakte ie wel meteen...vaag probleem..
Pagina: 1