Ik heb een net nieuwe Powercolor Radeon 9800 pro 128 mb ram 128 bit, maar beeld en geluid vallen na een half uur weg bij het spelen van een redelijk zwaar spel als ut2004. De kaart wordt volgens mij erg heet, kan de temperaturen helaas niet geven vanwege de ontbrekende temp.meter op de r9800 serie
Ik heb al wel geprobeerd er een extra casefan op te richten maar dit verhielp het probleem ook niet.
Omdat de voeding mij redelijk logisch leek vanwege het ook uitvallen van het geluid heb ik geprobeerd de videokaart aan te sluiten op een tweede voeding, probleem niet opgelost. Toen dacht ik dat het mischien lag aan drivers van nvidia die nog op mijn pc stonden (vorige kaart was nvidia gforce 4 mx 420) maar weet niet hoe ik deze van de pc afkrijg, heb overigens al wel een format C gedaan, maar daarna wel de dell versie van windows erop gezet, mischien staan de nvidia drivers in de door dell aangepaste windows versie?
Ik heb:
dell dimension 4600
q-tec 400 W voeding
512 mb ram
intel pentium 4 2,4 ghz proc
dimension 4600 mobo met i865PE chipset
Windows xp home edition
Wat kan ik verder nog proberen volgens jullie naast meteen terug naar de winkel terug te gaan? (de reden dat ik dat nog niet heb gedaan is dat ik de kaart via internet besteld heb)
Omdat de voeding mij redelijk logisch leek vanwege het ook uitvallen van het geluid heb ik geprobeerd de videokaart aan te sluiten op een tweede voeding, probleem niet opgelost. Toen dacht ik dat het mischien lag aan drivers van nvidia die nog op mijn pc stonden (vorige kaart was nvidia gforce 4 mx 420) maar weet niet hoe ik deze van de pc afkrijg, heb overigens al wel een format C gedaan, maar daarna wel de dell versie van windows erop gezet, mischien staan de nvidia drivers in de door dell aangepaste windows versie?
Ik heb:
dell dimension 4600
q-tec 400 W voeding
512 mb ram
intel pentium 4 2,4 ghz proc
dimension 4600 mobo met i865PE chipset
Windows xp home edition
Wat kan ik verder nog proberen volgens jullie naast meteen terug naar de winkel terug te gaan? (de reden dat ik dat nog niet heb gedaan is dat ik de kaart via internet besteld heb)
[ Voor 77% gewijzigd door FreddyFish op 08-08-2004 19:26 . Reden: vorige post was onoverzichtelijk ]