Toon posts:

Routing Linux server

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag twee netwerken aan elkaar koppelen maar weet niet precies hoe ik de routing moet instellen!

Ik heb twee netwerken 192.168.0.0/255.255.255.0 en 192.168.2.0/255.255.255.0 deze hebben allebei een eigen internet aansluiting en een dus default gateway van 192.168.x.1 (de x staat voor 0 en 2).
Deze twee netwerken zijn onderling verbonden met een debian linux server met de volgende adressen 192.168.x.2 (de x staat wederom voor 0 en 2)

Ten eerste moet ik volgens mij op de Linux bak de beide default gateways (192.168.x.1) aangeven?
Ik weet niet precies hoe je dit per netwerkkaart doet?

en vervolgens routes aanmaken naar de beide netwerken maar ook hier weet ik niet precies hoe ik dit moet doen?

Kunnen jullie mij wat tips geven!

Bedankt TheMike

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2004 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een default gateway is precies wat het woord zegt: de 'standaard uitweg', een route die gebruikt wordt als er geen betere is. 2 default gateways kan wel, maar werkt onvoorspelbaar: hoe moet de machine weten welke van de 2 hij moet kiezen voor een pakketje? Je kan waarschijnlijk het beste op je Linux server de default gateway zetten naar de snelste internetverbinding.
Daarnaast moet je op de andere PC's is het 0-subnet een route aanmaken naar het 2-subnet, met als gateway de linuxbox. Andersom voor het 2-subnet naar het 0-subnet ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier kan ik dus niet tegen he... je post een bericht, ik probeer je te helpen en vervolgens hoor je nooit meer of je probleem opgelost is of niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:04

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dan mail je 'm toch :?
Een kick hiervoor is onzin.

Tijd voor een nieuwe sig..

Dit topic is gesloten.