Toon posts:

NFS Porsche 2000 -- schokkerig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probleem met Need For Speed Porsche 2000.

Dit geweldige spel wil goed draaien op mijn laptop (P3-750 Radeon 8mb), maar op de pc (Athlon 2600+ Ti4200) gaat het in alle resoluties fout. Na enkele seconden spelen wordt het beeld voor een paar seconden zeer schokkerig en is daarna weer vloeiend. Dit patroon herhaald zich steeds gedurende de hele race. Dit gaat op voor alle games (singel-multi) en voor alle resoluties (alles aan of alles uit).
Ik heb gekeken of er op het moment van schokken iets in de events optreedt, maar dat is niet het geval. De cpu belasting is gedurende het spelen 100%, maar dat is op de laptop ook het geval.

Ik heb dit spel ook nog even op een andere pc geinstalleerd (AMD 1000 + ti200pro met dezelfde detonator) maar daar treden deze peoblemen niet op (CPU belasting is ook 100%).

Heeft iemand een idee? Alvast bedankt.

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-11 15:07

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Wat draait er allemaal resident?
Al met 'HijackThis' gekeken?
VirusScanner?
Laatste DX versie? (>=versie 8 )

[ Voor 9% gewijzigd door MetalRush op 08-08-2004 12:55 ]

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:59

Fuelke

Forza Ferrari

Hangt er iets aan de parallele poort van die PC ?
Drivers voor het moederbord geïnstalleerd?

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Verwijderd

Topicstarter
Wat er op deze pc resident draait, loopt ook op die andere pc en laptop. Het lijkt me niet dat het daar aan kan liggen. Er is een printer op de parallele poort aangesloten, maar ook zonder deze aansluiting blijven de problemen optreden.

Ik draai de laatste DX versie en uiteraard een virusscanner.

*** BREAK ***

Zonet heb ik even 2 testrondjes (single- en multiplay) gedaan met de virusscanner uit en beide kon ik zonder de irritante haperingen spelen :) .

Ik kan denk ik wel aannamen dat deze simpele oplossing werkt. Mijn dank aan de replyers _/-\o_ _/-\o_

Het blijft wel een beetje apart dat het bij de andere systemen wel goed werkt incl een virusscanner. Het is natuurlijk niet aan te raden om zonder virusscanner te gaan gamen, zeker niet via het internet.

Nogmaals bedankt en de mij onbekende tool 'HijackThis' lijkt me een nuttig tooltje. Zo te zien zit er toch een hoop troep in het geheugen, ondanks de geregelde regcleans die ik uitvoer.

Groet,
Jan

Verwijderd

Topicstarter
Tja... :(

Ik had gehoopt geen reply op mezelf te hoeven doen, maar nadat ik de pc had gereboot en de viruscanner had gedisabled heb ik opnieuw dezelfde test gedaan en tradt het probleem toch nog op 8)7

Die pc van mij neemt gewoon een loopje met me :'( :'(

Ik heb nog wat instellingen van de grafics aangepast (antialiasing off -- high performance), maar alle races zijn nog steeds schokkerig.

En schokkend is het! |:(

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16:31
Al in de search gekeken? Zoals:
Swapfile vastzetten op 256 MB of gimme.dll verwijderen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, zetje01, dat heb ik geprobeerd -- helpt niet. Overigens heb ik een ander probleem. Deze oplossingen zijn er voor het niet starten van NFS. Evengoed bedankt.

Net nog even de laatste detonator geprobeerd (61.77)... :'( -- helpt ook al niet.

8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2004 19:27 ]

Pagina: 1