Toon posts:

[TV Kaart] Opgenomen video heeft ruis

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een TV kaart sinds paar daagjes en heb nu Fly 2000 TV als afspeel en opneem programma. Nu kan ik daar dus leuk Xvid codec selecteren, maar met de audio codecs krijg ikveel ruis door mijn filmpje.

Hier een filmpje met ruis (Xvid, 10 megs)

Hieronder een paar screenie's van mijn instellingen.

Afbeeldingslocatie: http://www.wobbel.nl/got_O_mania_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.wobbel.nl/got_O_mania_2.jpg

Volgensmij heb ik wel heel weinig audio codecs ofniet? :'( Heb ook de andere codec's geprobeerd maar die geven ook ruis :?

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
't geluid is gewoon ontzettend zacht. Schuif je lijn-ingang in je OPNAME mixer een stukje omhoog.

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:56
Probeer het eens met pcm (ongecomprimeerd), kun je beoordelen of de bron van de ruis buiten de codecs ligt. (Dan dus bij de TV kaart.)

(Ik kan met MSMediaPlayer9 het voorbeeld-bestand qua geluid niet afspelen. DivX 5.2 codec geinstalleerd.)

Verwijderd

Topicstarter
little_soundman schreef op 09 augustus 2004 @ 02:00:
't geluid is gewoon ontzettend zacht. Schuif je lijn-ingang in je OPNAME mixer een stukje omhoog.
Staat al op het hoogst. En als ik luister heb ik geen ruis.

Ik ga nu ff ongecomprimeerde avi maken.

[EDIT]

Met PCM heb ik ook ruis. Als ik gewoon via FLY2000 TV kijk heb ik geen ruis. Gaat gewoon over de AUX aansluiting op m'n geluidskaart (die's ook net nieuw)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2004 12:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kick, ik wil weten waarom ik ruis krijg tijdens opnemen :X

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-10-2022
Heb je in je volumecontrol wel het recording volume hoger gezet, en niet alleen het afspeel volume hoger staan.(kun je bij eigenschappen/properties van het volumecontrol kiezen) Zoals je het nu zegt komt er wel genoeg geluid de geluidskaart binnen als je tv kijkt, maar niet als je opneemt, dus neem ik aan dat het daaraan ligt.

• razoon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10-2025

razoon

"Keep on keeping on"

Xost...ik gebruik nu hetzelfde proggie als jou, en wil het een en ander vragen....heb je een email adres of msn adres?
Pagina: 1