Toon posts:

minolta DiMAGE X31 in donker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
sinds een paar dagen ben ik in het bezit van een minolta x31, op zich ben ik er tevreden over maar in het donker fotograferen valt nogal tegen. zelfs bij behoorlijke schemering blijft er in de meeste gevallen totaal niks van de foto over.

hoort dit gebrek bij deze camera, of is er het een en ander nog te verbeteren door instellingen?

welke camera heeft hier geen last van (zelfde omvang als x31)?

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-02 15:37

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Verwijderd schreef op 08 augustus 2004 @ 11:46:
sinds een paar dagen ben ik in het bezit van een minolta x31, op zich ben ik er tevreden over maar in het donker fotograferen valt nogal tegen. zelfs bij behoorlijke schemering blijft er in de meeste gevallen totaal niks van de foto over.

hoort dit gebrek bij deze camera, of is er het een en ander nog te verbeteren door instellingen?
Dat ligt aan de situatie. Post eens wat foto's. Trouwens, je camera heeft wel een instelling "nachtportret" welke in het donker vaak veel mooiere foto's maakt dan de normale stand (als er andere lichtbronnen, behalve de flitser van de camera zijn).
welke camera heeft hier geen last van (zelfde omvang als x31)?
Geen.

Het enige wat wel zou kunnen helpen is een camera met handmatige instellingen, zoals de X50 waarbij je zelf de sluitertijd kan instellen, maar dan zul je de camera ergens op moeten zetten en mag hetgene dat je wilt fotograferen niet bewegen.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

De nachtportret functie maakt langere sluitertijden tot 4 sec. juist mogelijk en dat lijkt me niet handig als je de camera nog in je hand hebt. De Auto stand gaat tot 1/8s op 200 ISO....

Maar algemene regel: compact camera en schemering/donker = not done.

Alors.

Verwijderd

Stereotomy schreef op 08 augustus 2004 @ 13:00:
De nachtportret functie maakt langere sluitertijden tot 4 sec. juist mogelijk en dat lijkt me niet handig als je de camera nog in je hand hebt. De Auto stand gaat tot 1/8s op 200 ISO....

Maar algemene regel: compact camera en schemering/donker = not done.
Heb zelf ook een x31, en ik kan ook melden dat zelfs in een beetje schemerige omgeving de x31 rot fotos opleverd.

Soms zit er per ongeluk een goede versie tegen maar meestal niet. Het meest frustrerende vind ik zelf dat hij net "Scherp" stelt nadat hij voorbij het scherpstel moment is geweest. Dus zelfs op de lcd is het niet scherp maar 1 wazige boel.

(sorry voor de kick)

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Geeft niks, ik las vandaag ook op http://www.imaging-resource.com in de nieuwe review van de X31 dat ie rot presteert qua autofocus in het donker. Jammer, de X20 deed het wel goed bij mij.

Alors.