Toon posts:

Asus A7N8X Deluxe probleme met power connector

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn vriendin heeft een Asus A7N8X Deluxe moederbord, maar vanochtend wilde hij niet meer aangaan. Na wat gesleutel en getest blijkt dat het aan de ATX Power Connector ligt die op het moederbord zit. Wanneer we de voedingsstekker heel goed aandrukken, dan gaat het lampje op het moederbord branden, maar zodra je ook maar iets beweegt of de druk op de Power Connector wordt weer minder, dan gaat het lampje weer uit.

We hebben het met meerdere voedingen geprobeerd en deze geven hetzelfde probleem. Mijn vraag is nu, kan misschien één of meerdere van de pinnetjes in de Power Connector vies zijn zodat ze niet goed contact maken? Of is het misschien iets anders?

Ik hoop dat iemand een oplossing voor me heeft (behalve terug naar de winkel om het om te ruilen). ALvast bedankt!

Dave.

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
offtopic:
Waarom zou je niet naar de winkel terug willen?
Als ie kapot is issie toch kapot en dan wil je (lijkt me) een nieuwe :+

Mss even flink blazen in de Connector?

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:30

Dark

who tweaked the light?

als je problemen hebt met de connector zit dat meestal aan de voedingskant, de connector zelf, en niet het moederbord...

bij goedkope voedingen is die connector vaak al na een paar keer loshalen zo uitgebogen dat het contact slecht kan worden.

zie o.a. deze topic: ATX aansluiting op moederbord doorgefikt

wel even goed nazien dus, anders kan het zomaar zijn dat je voeding en moederbord moet gaan vervangen...

Verwijderd

Topicstarter
Blazen had ik ook al gedaan, maar dat heeft niet veel geholpen ;). En ik ga uiteraard wel terug naar de winkel, maar aangezien we op vakantie gaan over 2 dagen wil mijn vriendin 'm voor die tijd nog even aan de praat krijgen om nog wat data over te halen naar mijn computer.

Hij is in ieder geval niet doorgebrand, aangezien het lampje wel aangaat als we de stekker van de voeding goed aandrukken. Maar zodra de druk weer minder wordt of je ook maar iets beweegt van stekkers dan gaat het lampje weer uit. Dit is hetzelfde verhaal met twee andere voedingen die ik heb geprobeerd, dus aan de voedingsstekker zal het niet liggen.

Bedankt in ieder geval voor de snelle reacties!

Dave.