Ik ben op zoek naar een digitale camera in een wat betere klasse dan de staandaard huis-tuin-en-keuken-range. De camera zal voornamelijk gebruikt worden om digitale foto's te maken in de aula van onze onderwijsinstellingen. Ik ben zelf wel enigszins thuis in de camera's, maar van alle goede toestellen weet ik vrij weinig (heb zelf een simpele A-60). Hieronder een paar punten waar de camera aan moet voldoen:
- minimaal 5 megapixels
- minimaal 5x optische zoom
- hot-shoe voor externe flitser
- erg gevoelig voor licht aangezien die aula 1 van de slechtst belichte objecten is die ik ken. Bovendien zou hij ook zonder flits op een afstand van ongeveer 20 meter moeten kunnen werken en niet al te veel iso-ruis geven
- prijs max 800 euro
Merk en dergelijk maken niet zo heel erg veel uit. Liefst zou ik natuurlijk een digitale spiegelreflex willen, maar dat is in deze prijsklasse waarschijnlijk niet haalbaar. Het belangrijkste is dus dat de camera heel goed met slechte belichting om kan gaan.
Wie zou mij hierin kunnen adviseren?
- minimaal 5 megapixels
- minimaal 5x optische zoom
- hot-shoe voor externe flitser
- erg gevoelig voor licht aangezien die aula 1 van de slechtst belichte objecten is die ik ken. Bovendien zou hij ook zonder flits op een afstand van ongeveer 20 meter moeten kunnen werken en niet al te veel iso-ruis geven
- prijs max 800 euro
Merk en dergelijk maken niet zo heel erg veel uit. Liefst zou ik natuurlijk een digitale spiegelreflex willen, maar dat is in deze prijsklasse waarschijnlijk niet haalbaar. Het belangrijkste is dus dat de camera heel goed met slechte belichting om kan gaan.
Wie zou mij hierin kunnen adviseren?
Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative