Windows XP op laptop --> Toetsenbord werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47491

Topicstarter
Mensen, ik zit met een heel raar probleem.

Ik heb een laptop overgekocht van iemand, het is een Gericom Overdose 3 2200c.

Als ik windows wil installeren dan werkt het toetsenbord niet, dus voor de installatie kies ik even voor Nederlands, met een VS Internationaal toetsenbord indeling.. Dan kom ik wel door de setup. Maar eenmaal opnieuw gestart, werkt het toetsenbord weer niet. Ook niet als ik weer van taal/toetsenbord-indeling verander.

Het rare is, als ik er windows 98 op zet, dan werkt alles gewoon normaal! Dus het lijk mij dat het niet iets hardwareamatigs is.

Het is een QWERTY-toetsenbordje

Wat heb ik geprobeerd?

- Windows 2000 --> Zelfde probleem
- Veilige modus --> Zelfde probleem
- Gekeken naar de IRQ's, er zijn geen conflicten.
- Verschillende taal/toetsenbord indelingen getest --> Probleem blijft bestaan.
- Toetsenbord losgehaald, stekker schoongemaakt, weer teruggezet... werkt niet..
- In XP alle drivers (chipset, extra keys, vga, enz) geinstalleerd, werkt ook niet
- BIOS instellingen nagekeken, verschillende dingen getest.. Geen resultaat

De muis werkt wel gewoon goed. EN de "H" is bijvoorbeeld de "backspace".
Dus hij gooit alles door de war.

Iemand een geouden tip? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Heb je al een extern toetenbord geprobeerd?

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
pven schreef op 08 augustus 2004 @ 11:11:
Heb je al een extern toetenbord geprobeerd?
Oh sorry,

Ja dat heb ik ook getest, usb én ps/2. Maar dat maakt ook niks uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyRuS
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-05 10:42
En staan je taal instellingen goed ingestelt? Dat kan je terug vinden in configuratie scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-05 00:22

FongWan

The Stormrider ...

Heb je al drivers geprobeert van de drivercd of van de Gericom site :? Al kan ik mij niet voorstellen dat je je toetsenbord met extra drivers zou moeten laten werken. Bij mij doet het toetsenbord het gewoon bij een install van WinXP Pro. Ligt het misschien niet aan je WinXP cd :? Is het een standaard cd of een eigen gemaakte :?

Num Lock aan staan :? Al lijkt me niet dat hij dan van de H backspace maakt maar als je cijfers krijgt bij het intikken van de letters u,i,o,o,p,j,k,l, etc dan is Num Loch de schuldige.

Maar ja het is Gericom he .... klote merk, voor mij nooit meer een Gericom, mijn vorige notebook was een Gericom. Een Overdose 3 1GHz en heb veel gekloot gehad het afgelopen jaar met dat ding. tv-out werkte niet meer, vga out same problem en drivers zijn er niet van te vinden op de Gericom site voor XP. Heb allerlei verschillende zitten downloaden waarvan ik dacht dat ik die zou kunnen gebruiken maar geen van ze werkte. Daarnaast was mijn batterij al na anderhalf jaar dood. :( Hetzelfde probleem heeft een vriend van mij ook met de batterij.

Ik hoop dat je eruit komt en achteraf geen miskoop hebt gedaan met je Gericom.

Ben blij dat ik nu eindelijk een goede notebook heb van Asus. :Y)

[ Voor 6% gewijzigd door FongWan op 08-08-2004 12:21 ]

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 7 Pro |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De taalinstellingen enz. staan allemaal goed.

Ik heb van ftp.gericom.com gewoon alle drivers voor deze laptop voor Windows XP geinstalleerd. Dit werkt ook allemaal niet.

Ik kom er net achter dat als ik een aantal keer op de FN-toets druk, en op shift/alt, dan werkt hij weer. Maarja, ik wil dat hij gewoon gelijk werkt.

Ik heb hem gekocht van iemand op tweakers. Ik gebruik gewoon een eigen cd, die wel gewoon goed werkt op mn desktop. Daar zou het toch niet aan kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-05 00:22

FongWan

The Stormrider ...

Zou geen problemen moeten opleveren om je eigen cd te gebruiken, die Gericom van mij was met WinME geleverd. Gebruik sinds ongeveer 2 jaar geleden WinXP erop.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 7 Pro |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
FongWan schreef op 08 augustus 2004 @ 15:07:
Zou geen problemen moeten opleveren om je eigen cd te gebruiken, die Gericom van mij was met WinME geleverd. Gebruik sinds ongeveer 2 jaar geleden WinXP erop.
Op deze stond ook Windows ME, zit ook een licentie aan de achterkant geplakt. Dit typ ik trouwens FN + CRTL + Shift on ongeveer 5 tot 10 keer tegelijk druk, dat het dan wel werkt.

Is er een programmeur die een programmaatje kan schrijven die dit doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Anoniem: 47491 schreef op 08 augustus 2004 @ 17:00:
[...]

Op deze stond ook Windows ME, zit ook een licentie aan de achterkant geplakt. Dit typ ik trouwens FN + CRTL + Shift on ongeveer 5 tot 10 keer tegelijk druk, dat het dan wel werkt.

Is er een programmeur die een programmaatje kan schrijven die dit doet?
De FN-knop op een notebook is iets speciaals van het notebook: het besturingssysteem weet daar niks vanaf. De FN-functies worden dus buiten het besturingssysteem om verwerkt (hoewel het wel kan zijn dat je besturingssysteem er (later) van op de hoogte wordt gesteld). Je kunt daarom de FN-toets niet emuleren vanuit Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05 11:43

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Lijkt een beetje op mijn probleem, ook met een Gericom notebook. Misschien heb je wat aan de gegeven oplossing:

[rml][ WInXP] Toetsenbord layout/taal is anders bij inlogscherm[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTriCX
  • Laatst online: 18-07-2024
superduper schreef op 08 augustus 2004 @ 22:41:
Lijkt een beetje op mijn probleem, ook met een Gericom notebook. Misschien heb je wat aan de gegeven oplossing:

[rml][ WInXP] Toetsenbord layout/taal is anders bij inlogscherm[/rml]
offtopic:
Dat heeft de TS al geprobeerd: Verschillende taal/toetsenbord indelingen getest --> Probleem blijft bestaan.

ontopic:
Raar probleem zeg, vooral omdat die het met extern keyboard niet werkt. Ik denk dat je het beste contact op kunt nemen met Gericom.

[edit]
Op de FAQ van Gericom staat ook alleen maar de Overdosis 2-3xB en de 2-3xC, niet jouw type ...

[ Voor 9% gewijzigd door MaTriCX op 08-08-2004 23:01 . Reden: extra infomatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTriCX
  • Laatst online: 18-07-2024
verkeerde knopje |:(

[ Voor 95% gewijzigd door MaTriCX op 08-08-2004 23:00 . Reden: quote ipv edit :( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt superduper, maar dat lost het probleem ook niet op.
Als ik nu start, dan druk ik een paar keer op FN + CRTL, en daarna doet hij het gewoon normaal.

Als ik het niet doe, en ik druk op de toetsen, dan hoor je zo'n standaard kort geluidje van XP. Dus hij reageert wel op de toetsen, alleen ze lijken geen functie te hebben, en daardoor hoor je dan een standaard geluidje.

Ik ga zo even kijken of de FN/ctrl niet toevallig ingedruk blijven tijdens de start ofzo.

Want wat ook zo is... als ik hem net opstart, dan klik ik een icoon aan, dan blijft deze geselecteerd, totdat ik er nog een keer op klik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb net het toetsenbord verwijderd en opgestart... Dan werkt wel alles normaal. Als ik dan bijvoorbeeld een icoon selecteer, en daarna op het bureaublad klik, dan wordt het icoontje geDEselecteerd, zoals het hoort dus.

Kan ik er vanuitgaan dat het probleem is opgelost als ik een nieuw toetsenbord erop zet? Ik heb nog wel een toetsenbord van een toshiba 4200, kan ik die erop zetten voor te testen?
Pagina: 1