Mensen, ik zit met een heel raar probleem.
Ik heb een laptop overgekocht van iemand, het is een Gericom Overdose 3 2200c.
Als ik windows wil installeren dan werkt het toetsenbord niet, dus voor de installatie kies ik even voor Nederlands, met een VS Internationaal toetsenbord indeling.. Dan kom ik wel door de setup. Maar eenmaal opnieuw gestart, werkt het toetsenbord weer niet. Ook niet als ik weer van taal/toetsenbord-indeling verander.
Het rare is, als ik er windows 98 op zet, dan werkt alles gewoon normaal! Dus het lijk mij dat het niet iets hardwareamatigs is.
Het is een QWERTY-toetsenbordje
Wat heb ik geprobeerd?
- Windows 2000 --> Zelfde probleem
- Veilige modus --> Zelfde probleem
- Gekeken naar de IRQ's, er zijn geen conflicten.
- Verschillende taal/toetsenbord indelingen getest --> Probleem blijft bestaan.
- Toetsenbord losgehaald, stekker schoongemaakt, weer teruggezet... werkt niet..
- In XP alle drivers (chipset, extra keys, vga, enz) geinstalleerd, werkt ook niet
- BIOS instellingen nagekeken, verschillende dingen getest.. Geen resultaat
De muis werkt wel gewoon goed. EN de "H" is bijvoorbeeld de "backspace".
Dus hij gooit alles door de war.
Iemand een geouden tip?
Ik heb een laptop overgekocht van iemand, het is een Gericom Overdose 3 2200c.
Als ik windows wil installeren dan werkt het toetsenbord niet, dus voor de installatie kies ik even voor Nederlands, met een VS Internationaal toetsenbord indeling.. Dan kom ik wel door de setup. Maar eenmaal opnieuw gestart, werkt het toetsenbord weer niet. Ook niet als ik weer van taal/toetsenbord-indeling verander.
Het rare is, als ik er windows 98 op zet, dan werkt alles gewoon normaal! Dus het lijk mij dat het niet iets hardwareamatigs is.
Het is een QWERTY-toetsenbordje
Wat heb ik geprobeerd?
- Windows 2000 --> Zelfde probleem
- Veilige modus --> Zelfde probleem
- Gekeken naar de IRQ's, er zijn geen conflicten.
- Verschillende taal/toetsenbord indelingen getest --> Probleem blijft bestaan.
- Toetsenbord losgehaald, stekker schoongemaakt, weer teruggezet... werkt niet..
- In XP alle drivers (chipset, extra keys, vga, enz) geinstalleerd, werkt ook niet
- BIOS instellingen nagekeken, verschillende dingen getest.. Geen resultaat
De muis werkt wel gewoon goed. EN de "H" is bijvoorbeeld de "backspace".
Dus hij gooit alles door de war.
Iemand een geouden tip?