Toon posts:

Geluidskaart werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals al gezegd in de titel werkt mijn geluidskaart niet. Heeft het altijd gedaan maar nu er een nieuw moederbord en nieuwe processor inzit weigert het ding in een keer dienst.

Ik heb momenteel een MSI k7t turbo moederbord. Ik heb de geluidskaart in de bios al uitgeschakeld.
Mijn soundblaster Creative PCI 64 wordt wel door windows gedetecteerd en geinstalleerd. Echter als ik geluid wil gaan afspelen gebeurt er niets. De programma's om mee af te spelen lopen zelfs vast. IK krijg geen verdere foutmeldingen.

Ik heb al de nieuwste drivers geinstalleerd. Iemand een idee?

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Schakel die geluidskaart in de bios terug in. Kijk dan eens of het werkt.

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08 23:47
Misschien een IRQ-conflict?

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Verwijderd

duw hem in een ander pci slot en haal alle drivers bij verborge apparaten weg over de geluidskaart

doe dit in VeiligeModus

gooi anders gewooon die kaart weg en zet je Onboard aan veel verschil zit er niet in denk ik

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al eens de geluidskaart van het moederbord gebruikt. Probleem was toen echter dat het geluid al ging haperen bij het opstarten van een ander programma en in winamp sowieso al haperde. Als hier een oplossing voor is wil ik dit ook wel proberen. Ik heb al enkele drivers voor die onbourd soundcard gehad.

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Heb je nu al geprobeerd om de onboard in te schakelen en in windows je pci-kaartje te gebruiken?
Als ik vroeger bij mijn msi moederbord de onboard AC97 uitschakelde in de bios, dan werkte mijn Hercules Game Theater ook niet...

Verwijderd

Topicstarter
onboard sound staat nu ingeschakeld. En dat onboard ding doet het al meteen weer. Maar mijn soundcard niet :( Nog steeds dat haperende geluid.

Verwijderd

Topicstarter
heb de drivers van de onboard soundcard eruit kunnen gooien maar nu krijg ik weer de standaard error: device not found, please select another device in configuration error 88780078
Pagina: 1