Toon posts:

[Outlook] Zonder Exchange mail lezen via verschillende PCs *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel beheer ik de computers bij een studievereniging. We hebben er een stuk of 12. Dit loopt op zich allemaal perfect, alleen qua mail en beheer van contactpersonen is het momenteel nog een hel.

Maar nu heb ik dus het idee opgevat om hiervoor Outlook te gebruiken (we gebruiken momenteel nog Outlook Express). Echter, het probleem is dus nu dat we maar twee gebruikers kunnen hebben vanaf het netwerk, de gewone gebruiker en de gebruiker waarbij de bestuursmap zichtbaar wordt zullen we maar zeggen. Tevens kunnen we zelf geen Exchange server draaien, omdat de beheerders van het campus netwerk dat niet tof vinden.

Dus nu is mijn vraag of je het dus op een eenvoudige manier kunt bereiken met Outlook dat op elke PC de mail te lezen is (dit is overigens IMAP, dus dat is in principe geen probleem) en dat op elke PC dezelfde contactpersonen staan die als er wijzigingen in plaats vinden meteen doorgestuurd worden naar de andere PC's. Ik heb al iets gelezen over Intellisync e.d., dat lijkt me met twee pc's nog wel te doen, maar 12 PC's lijkt me ondoenlijk. Of is het toch slimmer om de contactpersonen gewoon in een aparte database te houden?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Juist OE kan met verschillende identities werken binnen een Windows account, ook kan je het losse address book bestand (.wab) syncen bij bijvoorbeeld inloggen. Dus wat dat betreft is OE makkelijker aan de praat te krijgen. Maar het niet handiger om een webbased app te gebruiken? Alles mooi gecentraliseerd :)

Of geef iedereen een eigen Windows account met dezelfde rechten (hetzij via een windows server hetzij met de hand geregeld: zie bijv. de WOS howto's). Er zijn IMAP servers die vast ook prima werken.

edit:

Titeledit, het feit dat je [Outlook] als tag zet geeft al aan dat je een Outlook vraag hebt, 'vraagje over Outlook' is dan ook een beetje dubbelop en zegt tegelijkertijd wat weinig ;)

[ Voor 22% gewijzigd door F_J_K op 08-08-2004 11:18 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op 08 augustus 2004 @ 11:15:
Juist OE kan met verschillende identities werken binnen een Windows account, ook kan je het losse address book bestand (.wab) syncen bij bijvoorbeeld inloggen. Dus wat dat betreft is OE makkelijker aan de praat te krijgen. Maar het niet handiger om een webbased app te gebruiken? Alles mooi gecentraliseerd :)
Nou ja, het probleem met OE op het moment is onder andere dat als je een mailtje van de Imap server wilt verwijderen, je of alle OE's uit moet hebben staan, of dat je de OE hebt die de schrijfrechten heeft op dat moment. En ik heb begrepen dat dat met Outlook iets beter op te lossen is. Alhoewel dat volgens mij eerder ligt aan het feit dat de Uni een instelling heeft van een sessie van 15 minuten op de Imap server.
Of geef iedereen een eigen Windows account met dezelfde rechten (hetzij via een windows server hetzij met de hand geregeld: zie bijv. de WOS howto's). Er zijn IMAP servers die vast ook prima werken.
Is dit dan ook mogelijk als het netwerk waarop we draaien onder Novell draait? Volgens mij namelijk niet, maar goed, ik ben een N00b op het gebied van Novell...

Maar ik denk inderdaad dat een centrale applicatie voor zulke ongein makkelijker is... misschien daar maar eens op onderzoek naar gaan...

Over die edit: ik kon geen mooie titel bedenken... bedankt voor de edit... _/-\o_

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op 08 augustus 2004 @ 11:23:
Nou ja, het probleem met OE op het moment is onder andere dat als je een mailtje van de Imap server wilt verwijderen, je of alle OE's uit moet hebben staan, of dat je de OE hebt die de schrijfrechten heeft op dat moment. En ik heb begrepen dat dat met Outlook iets beter op te lossen is. Alhoewel dat volgens mij eerder ligt aan het feit dat de Uni een instelling heeft van een sessie van 15 minuten op de Imap server.
Ah, je gebruikt al IMAP. Dat had ik niet door :P
Is dit dan ook mogelijk als het netwerk waarop we draaien onder Novell draait? Volgens mij namelijk niet, maar goed, ik ben een N00b op het gebied van Novell...

Maar ik denk inderdaad dat een centrale applicatie voor zulke ongein makkelijker is... misschien daar maar eens op onderzoek naar gaan...
Een losse (mail)server kan prima. Je staat dan los van het Novell netwerk. Pas erg op met beveiliging, neem alleen een inkomende mailserver, niets uitgaand, daar kan je gewoon de universiteitsserver voor gebruiken. Scheelt spam als je ergens een foutje maakt :P
Over die edit: ik kon geen mooie titel bedenken... bedankt voor de edit... _/-\o_
O-) :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Mag je helemaal geen mail-servers draaien of alleen geen Exchange?

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Topicstarter
Voorzover ik weet mag je helemaal geen servers draaien... maar ik zit al langer te twijfelen om dit wel gewoon te gaan doen... je kunt tenslotte ook een server laten simuleren dat het een gewone PC is... :D
Pagina: 1