[XP] Na installatie Daemon-tools werkt cardreader niet meer*

Pagina: 1
Acties:

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-05 21:16

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
Ik zit met een probleempje. Vorige week heb ik op mijn nieuwe PC (specs zie sig) Daemon-tools geinstalleerd. Werkte perfect, alleen kwam ik tot de ontdekking dat de driveletters van mijn cardreader (inwin i530) opeens verdwenen waren en ik dus geen kaarten meer kan lezen. Ik heb Daemon-tools dus weer verwijderd, maar daarmee waren de driveletters nog niet terug. Die inwin heeft ook een usb-uitgang aan de voorkant voor externe apparatuur en als ik daar een simpel CF-adaptertje in plug werkt die perfect. Er is dus hardwarematig niets kapot. In de devicemanager staat alleen een unknown-device bij de USB-controllers.

Het installeren van drivers heeft ook niet geholpen; bios-updates werken ook niet. Na wat gegoogle zag ik dat iemand exact hetzelfde probleem heeft, alleen moet je voor het antwoord betalen :X

Zie dus http://www.experts-exchan...ems/WinXP/Q_20938949.html

Als iemand een idee heeft (of toegang tot dat experts-exchange) hoor ik het graag :)

[ Voor 5% gewijzigd door Wokschotel op 08-08-2004 09:15 ]

• mayhem
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-04 15:32

mayhem

ff naar control panel -> administrative tools -> computer management -> disk management.
Daar kan je zo de drive letters veranderen.
succes

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Daar kan je zo de drive letters veranderen.
Dit is geen andwoord op de vraag, aangezien zijn cardreader niet goed gedetecteerd wordt en dus ook geen driveletter heeft die je kan wijziggen.

Ik denk dat je het beste terecht kan op het forum van deamon-tools daar kan je een soort gelijk probleem opzoeken, kijken hoe je deamon tools drivers echt van je systeem kan verwijderen, of je probleem posten
http://www.daemon-tools.cc/dtcc/portal/viewforum.php?f=14

Ik heb even op het Deamon tools forum gezocht het probleem wordt veroorzaakt door dat atapi.sys door deamon-tools wordt gelocked, dit zal bij volgende versies worden verholpen. Dus ik denk toch dat je moet proberen deamon-tools beter te verwijderen.

[ Voor 23% gewijzigd door djexplo op 08-08-2004 10:19 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
djexplo schreef op 08 augustus 2004 @ 10:10:
[...]
Dit is geen andwoord op de vraag, aangezien zijn cardreader niet goed gedetecteerd wordt en dus ook geen driveletter heeft die je kan wijziggen.

Ik denk dat je het beste terecht kan op het forum van deamon-tools daar kan je een soort gelijk probleem opzoeken, kijken hoe je deamon tools drivers echt van je systeem kan verwijderen, of je probleem posten
http://www.daemon-tools.cc/dtcc/portal/viewforum.php?f=14

Ik heb even op het Deamon tools forum gezocht het probleem wordt veroorzaakt door dat atapi.sys door deamon-tools wordt gelocked, dit zal bij volgende versies worden verholpen. Dus ik denk toch dat je moet proberen deamon-tools beter te verwijderen.
Thanx :) Maar ik neem niet aan dat ik die ATAPI.SYS maar moet verwijderen? het vreemde is dus dat bij het opstarten van Windows wel nieuwe hardware wordt gevonden maar dat het een 'unknown device' is :?

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
Probleem opgelost:

* unknown USB-device uit device manager gegooid
* handmatig in de registry alle sleutels die verwezen naar de naam In-win verwijderd
* idem voor USB-mass-storage
* idem voor alle mounteddevice sleutels
* pc uit
* intern usb-stekker loshalen
* pc opstarten
* pc weer uit
* stekker op mobo-aansluiten
* pc opstarten
* drives worden weer herkend en goed geconfigureer.