Toon posts:

ram geheugen, 66 of 100mhz?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ben niet zo'n techneut, zoals helder uit de topic :)
Heb een Gateway compu, manual van het (PII 233) moederbord zegt dat ie alleen 66 mhz lust.
100 mhz is goedkoper (en sneller?), en ik hoor van diverse kanten dat dat ook zou moeten lukken.

Wie helpt?

greetings, Oranje

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:39
Je moet gewoon 100 of 133MHz kopen, het werkt op jouw plank dan automatisch op 66MHz, geen probleem dus!

Verwijderd

Het zou moeten lukken, de boel gaat dan gewoon op 66MHz draaien. Houd er wel rekening mee dat niet alle mobo's geheugen van verschillende snelheden doorelkaar accepteren. Ik zie er trouwens genoeg die het wel doen hoor!

• Rempage0611
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09-2025

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

Het geheugen is ongeveer even duur, scheelt misschien een 10tje en als je mobo op 100Mhz krijgt is dat wel een stuk sneller alleen moet je dan je multiplier verlagen.Of je de multiplier kan veranderen bij een p2-233 weet ik niet zeker maar ik dacht het wel.

Veel tweak-plezier!!!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Dat 100 MHZ of 133 MHZ slaat alleen op de frequentie die het gegarandeerd haalt, dus ik denk dat íe 66 MHZ hoe dan ook wel haalt.

Vergelijk het met auto's. Een ferrari gaat 300 km/u, maar je kan er makkelijk 50 km/u mee rijden.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het goed begrijp zou het dus met 100 of 133 moeten lukken op mijn mobo.
Ergste dat me kan gebeuren is dan dat mijn oude geheugenmodule (lach niet: 32Mb, 66mhz) onbruikbaar wordt.
Dat laatste zit er wel in, 133 mhz heb ik al geprobeerd bij te prikken, maar dat werkte niet. Heb toen alleen niet geprobeerd om het oude geheugen eruit te halen.
Hoop maar dat jullie gelijk hebben, snap alleen niet goed waarom er dan nog 66mhz geheugen op de markt is, als dat én duurder én trager is?

greetings, Oranje

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Op dinsdag 26 december 2000 20:37 schreef Oranje het volgende:
Als ik het goed begrijp zou het dus met 100 of 133 moeten lukken op mijn mobo.
Ergste dat me kan gebeuren is dan dat mijn oude geheugenmodule (lach niet: 32Mb, 66mhz) onbruikbaar wordt.
Dat laatste zit er wel in, 133 mhz heb ik al geprobeerd bij te prikken, maar dat werkte niet. Heb toen alleen niet geprobeerd om het oude geheugen eruit te halen.
Hoop maar dat jullie gelijk hebben, snap alleen niet goed waarom er dan nog 66mhz geheugen op de markt is, als dat én duurder én trager is?

greetings, Oranje
Het is alleen duurder omdat het niet veel meer verkocht/gemaakt wordt. Als je bv. nog SIMM-geheugen nieuw wil kopen, betaal je je in verhouding helemaal blauw!

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Verwijderd

Er zullen vast nog wel mensen zijn die perse 66MHz geheugen willen. Vooral als je mobo niet met verschillende geheugen snelheden overweg kan. Dat 66MHz (10ns) kan trouwens ook prima op 100MHz lopen hoor! Ik had 4 reepjes van 32MB PC66 geheugen op 100MHz draaien :)
Pagina: 1