Toon posts:

Storing MSI Mobo

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Tijdens het opstarten van mijn pc loopt die wel eens van, vlak nadat hij aanstaat.

Ik heb ik er achter gekomen dat ik een D-Bracket (MSI mobo) in de pc heb zitten, deze controleert tijdens het opstarten het systeem, door middel van groene en rode lampjes.

Het probleem waarbij de pc blijft hangen staat in de Handleiding van het Mobo de volgende omschrijving:

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
MSI Handleiding:

Boot Attempt:

- This will set low stack and boot via INT 19H

--------------------------------------------------------------------------------

Wat betekent dit?

het rare is vaak dat als ik 'smorgens de pc aanzet dat er dan niks aan de hand is maar als ik bijv een keer moet rebooten dan krijg ik deze storing

Alvast bedankt

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:48

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Check je mobo eens fysiek. Er waren toen al eens serie's met lekkende elco's. Die grote cilinders zijn dat.

Ik weet niet wat voor spul er in je computer zit, post de specs eens hier.

Toen waren beige computers heel gewoon.

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 augustus 2004 @ 02:48:
Het probleem waarbij de pc blijft hangen staat in de Handleiding van het Mobo de volgende omschrijving:

quote:
MSI Handleiding:

Boot Attempt:

- This will set low stack and boot via INT 19H

Wat betekent dit?
Wat daar staat is geen 'probleem' of foutmelding; het is gewoon een stap in het bootproces. Vrij vertaald: er wordt eerst een kleine stack (stapel) aangemaakt (op de stack kunnen routines tijdelijk wat data uit een processorregister 'pushen' om het er later weer af te 'poppen'), waarna d.m.v. de INT19 routine geprobeerd wordt te booten. De INT19 routine is de 'warme-reset routine'; hij wordt (werd) vaak gebruikt om de computer opnieuw op te starten na een installatieprogje (vroeger in de DOS tijd). Ik weet niet precies of Windows voor de reboot nog steeds INT19 gebruikt, maar het zou me niet verbazen. Een korte uitleg over de INT19 routine vind je hier.

Feitelijk geeft de melding geen indicatie over het probleem van het vastlopen. De 'melding' is een normale stap in het (re)bootproces, maar blijkbaar is het de laatste stap die nog goedgaat voordat de boel crasht. Kun je in de handleiding ook zien wat de volgende stap in het bootproces is?

Het is overigens mogelijk, indien dit vastlopen gebeurt bij een reboot, er een probleem ontstaat doordat het geheugen en de interruptvectortabel in principe niet worden gecleared tijdens een INT19 procedure. Maar dat is echt wild gokwerk.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG Beleid

Hier kunnen we (bij gebrek aan goed werkende glazen bollen plus lekkere (hopelijk...) zigeunersdames om ze te bedienen) weinig mee...

Ik mis specs, ik mis wat je zelf opgezocht hebt en ik mis wat je zelf geprobeerd hebt...

Probeer de Hangen & Opstarten Troubleshooter (zie link hierboven) eens :o

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.