Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• jdverolme
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-11 15:33
Ik heb 3 maanden geleden een HP Ipaq gekocht en was er zeer tevreden mee. Tot gisteren. Ik krijg alleen maar de melding "GPS-positie onbetrouwbaar"

Heb na dit probleem Tomtom even geupdate naar de nieuwste versie, helaas heeft dit niks geholpen. Als ik bij de GPS status kijk dan ziet hij wel wat satelietten (grijze balkjes) maar daar blijft het bij. Tijdens het rijden blijft de GPS-positie onbetrouwbaar. Weet iemand hier een oplossing voor?

PS. heb een hp ipaq 2210

• jhu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-11 22:00

jhu

Als de balkjes grijs blijven dan krijgt hij niet genoeg signaal binnen voor een echte "Fix" hij ziet de satelliet wel, maar niet voldoende.

Ik had hier afgelopen week in Frankrijk ook wel eens last van, door de ontvanger wat rond te schuiven over het dashboard heb ik nu een plek gevonden waar hij het wel goed doet.

Heb je je GPS ontvanger al een keer bovenop je auto gelegd ipv achter de voorruit?

Zet de cv maar uit moe, die AMD draait nu stabiel

• jdverolme
Ja, maar er veranderd dan niks. Zelfs op zolder (met GPS antenne op het dak) blijven ze grijs (max 2 balkjes)

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11 09:03

sjaak

un giorno credi

Gps ontvanger misschien defect?

• jhu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-11 22:00

jhu

Als hij op max 2 satellieten blijft staan en je weet zeker dat de instellingen (GPS type, poortsnelheid ed.) goed zijn, dan zal de GPS unit een probleem hebben.

Toevallig een kennis waarmee je even kan ruilen van unit?

Zet de cv maar uit moe, die AMD draait nu stabiel

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Je GPS ontvanger is defect.

edit:
@Coen: Als je de TS leest, zie je dat het probleem optrad en hij vervolgens pas heeft geupdate. Die update kan dus nooit de oorzaak zijn van het probleem.

[ Voor 77% gewijzigd door Henk007 op 08-08-2004 00:17 ]

• jdverolme
Ik zal kijken of ik iemand anders zijn unit even kan gebruiken.

Vond het ook al raar dat het lampje blijft branden ipv knipperen. Hij had net heel eventjes 3 te pakken en die werden rood, was een fractie van een seconden maar de status blijft onbetrouwbaar.

Verwijderd

Veel mensen hebben dit probleem met de 3.03 update... probeer eens terug te gaan naar GPS 3.02 en kijk wat het resultaat is...

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

defecten komen maar al tevaak voor, ook na 3/4 maanden, zomaar opeens :X
ik zit in de verkoop van dat spul :)

edit: wat hieronder mij staat, komt ook zeer vaak voor :/

[ Voor 22% gewijzigd door Rebels op 08-08-2004 00:20 ]

• Rockster
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:51
Je kunt ook de 2210 een reset geven (knopje op de achterkant), bij mij werkt dit voor 90% van de gevallen, er is volgens mij iets mis met de BT van de 2210 wanneer deze uit 'standby' komt :(

Mitsu PUHZ-SHW112YAA + ERSC-VM2C

• jdverolme
@Coen: ik zei in de eerste post al dat ik na het probleem ook updates geprobeerd heb wat geen resultaat leverde

@Rockster: Reset werkt helaas ook niet

Denk dat ik overmorgen maar even mijn bonnetje opzoek en terug ga naar de winkel.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Rockster schreef op 08 augustus 2004 @ 00:19:er is volgens mij iets mis met de BT van de 2210 wanneer deze uit 'standby' komt :(
TS heeft niet vermeld of hij de 'bekabelde' of de bluetooth GPS ontvanger heeft. Ik was uitgegaan van die met draadje.

• jdverolme
Henk007 schreef op 08 augustus 2004 @ 00:21:
[...]

TS heeft niet vermeld of hij de 'bekabelde' of de bluetooth GPS ontvanger heeft. Ik was uitgegaan van die met draadje.
Klopt, heb er een met draadje :P

• Sr Juan
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Sr Juan

7 uur later dan bij jou in NL

Er is bepaalde software te verkrijgen bij verschillende producenten van GPS Modules om de antenne te resetten.

Dat heeft een collega van me een keer geproberd nadat hij dit probleem ook had.

El trago de mezcal, como lo senos de las mujeres, uno es insuficiente, tres son demasiados

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:53

PcDealer

HP ftw \o/

Installeer de laatste update van de iPAQ (zorg voor een log bij HP Support 0900-117000) en de laatste update van TomTom. Zorg ervoor dat de kabel niet het probleem is. Eventueel Bluetooth driver update installen.

LinkedIn WoT Cash Converter

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11 05:50
Ben ik nu de enige die denkt: "Franse auto...". Sommige wagens hebben reflecterende voorruiten en deze blokeren gps signalen wat. Op de plek bij de achteruitkijkspiegel is er geen folie in de ruit!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-11 21:14

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Oftewel het "overbekende" tolgat.....

Zoek daar maar eens op, samen met het merk van je auto bij google....

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-11 11:53

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

jvvv schreef op 27 augustus 2004 @ 22:18:
Ben ik nu de enige die denkt: "Franse auto...". Sommige wagens hebben reflecterende voorruiten en deze blokeren gps signalen wat. Op de plek bij de achteruitkijkspiegel is er geen folie in de ruit!
Lijkt me hier niet echt van toepassing, aangezien de ontvanger ook niet werkt bovenop een dak van een huis :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11 21:20

flexje

got-father

Ik heb hetzelfde probleem met mn ipaq 2210 icm Rikaline 6010 (?)
Soms doet ie het perfect, maar meestal toch geen "fix".
Ik heb mn gps muis trouwens IN mn dashboard laten plaatsen tegen een frame van mn auto, waardoor mn hele auto in principe een antenne is :P

[ Voor 39% gewijzigd door flexje op 28-08-2004 14:20 ]

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:24
flexje schreef op 28 augustus 2004 @ 14:19:
Ik heb hetzelfde probleem met mn ipaq 2210 icm Rikaline 6010 (?)
Soms doet ie het perfect, maar meestal toch geen "fix".
Ik heb mn gps muis trouwens IN mn dashboard laten plaatsen tegen een frame van mn auto, waardoor mn hele auto in principe een antenne is :P
Das niet zo handig, volgens mij is GPS een zichtverbiding en moet de antenne dus de sattelieten "zien". Als ik een tunnel inrijd stopt mijn GPS er mee omdat er geen "zicht" meer is. Dus het lijkt me logisch dat jij geen fix krijg, ik vind het wonderlijk dat je het af en toe nog wel werkend heb.

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11 21:20

flexje

got-father

Archie_T schreef op 28 augustus 2004 @ 14:37:
[...]

Das niet zo handig, volgens mij is GPS een zichtverbiding en moet de antenne dus de sattelieten "zien". Als ik een tunnel inrijd stopt mijn GPS er mee omdat er geen "zicht" meer is. Dus het lijkt me logisch dat jij geen fix krijg, ik vind het wonderlijk dat je het af en toe nog wel werkend heb.
Hmmz, ik heb em eerlijk gezegd nog nooit echt onder mn voorruit gehad, altijd of bij aanstekervakje en later in mn dashboard en het werkte gewoon. Maar laatste tijd krijg ik geen fix. ;(

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Verwijderd

Kijk eens heel goed naar de verbinding tussen de mini-stekker en de kabel van de GPS-ontvanger. >:)

Er moeten vier draadjes zichtbaar zijn die onder de vier goudkleurige contactjes van de ministekker geklemd zitten. Schuif eerst heel voorzichtig het kapje (dat over de ministekker zit) wat terug.
Er is een kans dat een van de aansluitdraadjes gebroken is. En slechts af en toe contact maakt.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2004 13:03 ]

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:24
flexje schreef op 29 augustus 2004 @ 12:03:
[...]

Hmmz, ik heb em eerlijk gezegd nog nooit echt onder mn voorruit gehad, altijd of bij aanstekervakje en later in mn dashboard en het werkte gewoon. Maar laatste tijd krijg ik geen fix. ;(
Leg em toch maar eens bij je raam neer, waarschijnlijk doet ie het in no time.

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-11 15:50
Lees het TomTom forum eens door op http://www.pocketpc-club.nl/

En perse onder de ruit hoeft niet, dashboardkastje werkt vrijwel altijd. Misschien iets minder satelieten of zo, maar werken doet het bij mij al tijden.

Whatever

Pagina: 1