Problemen met rippen van Princo dvd copy

Pagina: 1
Acties:

• danplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-10-2025

danplo

The Force is strong with me

Topicstarter
Ik en een maat van me hebben allebij het zelfde probleem.
Als wij een Princo dvd branden met 1 van onze brand programma's gaat dit gewoon goed.
Dit kan zijn een backup van orgineel of vanaf hd.
Dan als de Princo gebrand is speeld hij super af en werkt alles uit de kunst.
Dan als er iemand van ons ook die film wil hebben, dan wil ik van deze copy nog 1 copy maken.
Bij het uitlezen van deze copy dvd geeft hij altijd een fout aan.
Dit is vaak bij bv 80%a 90% rippen.
Dit uitlezen doen we met dvd decrypter en ook Nero.
Als we dan gaan kijken, dan is er met de film geheel niks aan de hand en speeld gewoon goed af, alleen krijgen hem niet gecopieerd.
Wat kan hier het probleem van zijn. ???

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-03 11:20
Toch mischien een leeserror: Sommige dvd spelers kunnen daar "overheen" skippen, met mischien een heel klein hikje :)

Maar jou copier moet elke bit precies hebben, en dan gaat het dus fout....

• danplo

danplo

Topicstarter
Ik zelf heb een NEC2500a en mijn maat heeft een NEC1300a
Het rare is dan dat hij de dvd zelf eerst brand en daarna kan hij hem niet nog eens zelf meer rippen.

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”

• DanielB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-08-2025
Probeer DVD Shrink eens... daar heb ik nog nooit problemen mee gehad... Ik heb zelf ook een NEC ND-1300A en ik neem aan dat die Princo's waar jij het over hebt DVD-R's zijn, die wit zijn en per tien te koop zijn? :)

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:18
En kopieren in de verkenner dan? Of anders met isobuster?
Je hoeft m toch niet weer te rippen, kan gewoon kopieren?

Meestal leest isobuster "meer" dan de verkenner...

Haters everywhere but I don’t really care

Verwijderd

ik gebruik al sinds jaar en dag dvd decryptor en vervolgens dvd2one. laatste keer 34 films achter elkeer gedaan en er ging er geen 1 fout... ook op een nec-1300 samen met nero (geloof nog 6.0.0.0), wel op platinum dvd's

• danplo

danplo

Topicstarter
Klopt het zijn de dvd-r 4x schijfjes.
En ook het slepen van de bestanden naar een map of desktop gaat ook niet.
Het lijkt wel of hij zegt dat ze corrupt zijn, maar dan vind ik het zo raar dat hij de dvd wel gewoon goed kan afspelen zonder fouten.

EDIT: Dit gebeurd meestal met alleen de laatste grote 1 gig vob bestand.
De andere kan die wel rippen.

[ Voor 18% gewijzigd door danplo op 07-08-2004 23:46 ]

• DanielB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-08-2025
Een tip: compresseer ze tot 4gb of eronder, niet hoger... Dan heb je de meeste kans dat kopieën goed werken :)

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Koop betere media, Princo is echt geen kwaliteit. Ik heb testen gelezen met BLER rates , je wilt het niet weten.

• danplo

danplo

Topicstarter
DanielB schreef op 08 augustus 2004 @ 00:19:
Een tip: compresseer ze tot 4gb of eronder, niet hoger... Dan heb je de meeste kans dat kopieën goed werken :)
Dit wil ik eigenlijk niet.
Film's zijn soms al zo groot dat je al teveel moet compresseren.
Dus deze optie sla ik over.
Henk007 schreef op 08 augustus 2004 @ 00:25:
Koop betere media, Princo is echt geen kwaliteit. Ik heb testen gelezen met BLER rates , je wilt het niet weten.
Hier zat ik wel aan te denken, maar dan nog blijf ik het raar vinden dat hij een film wel gewoon kan spelen tot het einde, maar niet meer een copy van kan maken.

[ Voor 37% gewijzigd door danplo op 08-08-2004 00:34 ]

Pagina: 1