[Internet] Stel: Met jouw huizenblok een 100Mbit fiber huren

Pagina: 1
Acties:

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:02
Ik zat me laatst af te vragen; er zijn zat bedrijven die webhosten en dit lokaal hebben staan (dus niet co located) en daarvoor een dikke lijn nodig hebben om het mogelijk te maken.
Nou zat ik te denken: als je nou met een huizenblok zoon lijn zou laten aanleggen (100Mbit of 1Gbit) en vervolgens deze zou delen dat je dan ook op 100 euro per maand uitkomt maar dan wel een dikke up en down hebt?

Zou dat mogelijk zijn? Is namelijk een redelijk serieus idee!
Ik heb al even rondgekeken op internet maar kan niet echt iets vinden over dit onderwerp.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Verwijderd

Interessant idee. Waar wil je zo'n lijn vandaan gaan halen? Surfnet? Als die bedrijven druk bezochte websites hebben kan die 100Mbit lijn snel dichttrekken IMO. De hardware om het allemaal fatsoenlijk te routeren zal ook wel wat kosten denk ik 8)7

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2004 21:47 ]

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:15

momania

iPhone 30! Bam!

Dat zal waarschijnlijk evengoed kostbaar worden.
Je betaalt nml. voor dikke huurlijnen ook enorme service kosten erbij en je betaalt geloof ik ook nog eens apart voor het dataverkeer dat je verstookt.

[ Voor 11% gewijzigd door momania op 07-08-2004 21:48 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Uberprutser
Verwijderd schreef op 07 augustus 2004 @ 21:47:
Interessant idee. Waar wil je zo'n lijn vandaan gaan halen? Surfnet? Als die bedrijven druk bezochte websites hebben kan die 100Mbit lijn snel dichttrekken IMO. De hardware om het allemaal fatsoenlijk te routeren zal ook wel wat kosten denk ik 8)7
Ik zat te denken: Mensen laten zich nu ook niet weerhouden om een ADSL router aan te schaffen om vervolgens voor een vast bedrag per maand te kunnen surfen ipv via Analoog (zoals een jaar terug).

Ik woon in een wijk waar veel mensen internet willen maar willen wachten op snellere mogelijkheden maar zijn wel bereid om hiervoor te betalen; inmiddels betalen mijn buren (2x) me 25 euro per maand per persoon voor het delen van mijn ADSL via mijn Airport >:)

Ofwel: Eenmalig is het een berg geld waarschijnlijk maar ik zie het als een investering.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Verwijderd

Je moet er ook goed over na denken waar je alle hardware wilt plaatsen. Gebouwtje huren?

• Uberprutser
Verwijderd schreef op 07 augustus 2004 @ 21:55:
Je moet er ook goed over na denken waar je alle hardware wilt plaatsen. Gebouwtje huren?
Op zich niet heel boeiend in dit stadium maar daarvoor hebben we min of meer al toestemming van de gemeente; klein gebouwtje maken op gemeentegrond welke we kunnen kopen naast het hoekhuis (corrupte ambtenaar buurman in actie ;))

Verwijderd

En alle kabels moet je laten trekken/leggen... de kosten daarvoor zullen ook niet zo mals zijn. Maar als je deze problemen kunt oplossen moet het in theorie haalbaar zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2004 22:30 . Reden: spuit zoveel ]

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Intressante vraag: waar woon je?

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 20:53

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ik schets even iets ter indicatie. Groningen binnenstad en directe wijken daar omheen liggen "naast" de "cityring", een leuk netwerkringetje door heel Groningen. Als je daarop een 10Mbit linkje wilt, kost dat in mijn geval ( ik woon er 200m vanaf), 2000,- om aan te laten leggen, en 800,- per maand (prijzen van een jaar geleden, geen idee hoe dat nu zit). Dan heb je slechts 10Mbit, en kan dat omdat de voorzieningen er al zijn. Sneller (dus 100Mbit) en al helemaal de aanleg als de faciliteiten ervoor niet al binnen een straal van enkele meters aanwezig is is niet te doen, om inderdaad maar te zwijgen van de hardware voor het op orde houden van de verbinding (jij zult verantwoordelijk zijn voor alle "fouten" die je "klanten" maken. Hoe ga je om met klachten van Brein ofzo? Ga je een mailservice regelen? Denk je in de huidige krappe markt voor je prive internet ISP'tje een IP range te krijgen, of wil je iedereen over hetzelfde IP routen (waardoor niemand directe verbindingen kan hebben met een MSN, noch zul je er ooit een mailserver op kunnen zetten, omdat iederen dat IP zal blokeen, omdat 100% zeker er wel iemand een keer een mail-worm zal hebben die fijn dit bewuste IP xzal misbruiken voor versturen van spam/worm.
[edit]
Ow jah, als je gemeente de ruimte voor de hardware kan regelen nog een kanttekening, de meeste van dit soort initiatieven word ook de lijn grotendeels met hulp van de gemeente geregeld. Zet je buurman dus nog maar even aan het werk :+

[ Voor 12% gewijzigd door Kippenijzer op 07-08-2004 22:39 ]

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 21:14
800 euro voor 10Mbit op locatie: Dat is erg goedkoop. Reken voor een 100Mbit lijn dus ook zeker wel zo'n 6000-8000 euro.

100Mbit, stel dat je per persoon daarvan 10 Mbit geeft. Je gebruikt een overboeking van 1:10, en dan kunnen daar dus 100 klanten op. 100 klanten, met elk een datalimiet van 330GB. (Oftewel 1Mbit per klant, constant)

Dan zou je 80 euro per persoon per maand moeten vragen...

Het kan dus wel uit, maar het is veel werk, kost veel in aanschaf, en je moet maar even 100 man bij elkaar zien te rapen :)

[edit]

En voor +/- 60 euro heb je dus ook een 8Mbit ADSL lijn, waarmee je tot 1TB per maand zou kunnen verstoken. Veel voordeliger dus...

[ Voor 17% gewijzigd door Xandrios op 07-08-2004 23:02 ]

Verwijderd

ik heb er ook al aan zoiets lopen denken een tijd terug behalve dan met de buurman van me heel simpel adsl lijntje (ik woon in een 2onder een kap woning) mijn router staat op zolder en dan kan netjes gaatje boren en onder de dakpannen een netwekrkabeltje leggen zodat we data kunnen uitwisselen en adsl allebij de helft betalen :7 het was maar een idee wat ik in de kast heb gelecht maar mijn vraag is kun je ook een eigen webserver maken van een pc (daar bedoel ik mee) dat b.v. ik aan da andere kant van de wereld via de telefoonlijn (gratis) kan internetten via de pc thuis die op dat moment dan aan staat met de adsl lijn (volgensmij werkt het in prensiepe hetzelfde dan als met je internetprovider) ik zit zelf bij zonnet van : 1120/352kbps

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2004 23:06 ]

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

1:10 is nog vrij ruim , ookal moet er gehost worden. Je zou zelfs 1:20 kunnen hanteren als het kwa kosten toch niet uit kan :)

Raku

• Xandrios
Probleem is dat je maar een bepaald aantal GB's dataverkeer kunt doen. Met een 100Mbit lijn, is dat zo'n 30TB per maand. Tenminste, mits je constant de lijn volgooit. (En dat zal dus nouwlijks gebeuren...)

Bij een overboeking van 1:20 (met 100 man en 10Mbit per man), komt dat neer op 150GB dataverkeer per maand. Dat is niet veel hoor :o

• Raku
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Voor bedrijven met elk een website welke redelijk bezocht word niet nee. Je zou natuurlijk kunnen overwegen om 2 soorten te maken. 1 10 Mbit @ 300 GB limiet en 1 10 Mbit @ 150 limiet. De werkelijke overboeking zal dan , mits het 50:50 verdeeld is , op 1:15 komen. Nadeel is dan weer dat je tussen beide abbo's wel een prijsverschil moet hebben. Abbo 1 100 euro , abbo 2 70 euro oid :? Anyway , een SDSL lijn is ook erg prijzig , laat staan een 10 Mbit lijn. Ik denk dat je voor die prijzen best laag zit. Ik als particulier zou zelfs wel interesse in abbo 2 hebben :)

Raku

Verwijderd

Effe informeren bij Eurofiber. Zij zijn de eigenaar van de meeste fiberringen in Nederland, oa. de ams-ix locaties en surfnet gebruiken het eurofiber netwerk. http://www.eurofiber.com/

• bjck
  • Laatst online: 03-01 20:09
Xandrios schreef op 07 augustus 2004 @ 23:00:
800 euro voor 10Mbit op locatie: Dat is erg goedkoop. Reken voor een 100Mbit lijn dus ook zeker wel zo'n 6000-8000 euro.

100Mbit, stel dat je per persoon daarvan 10 Mbit geeft. Je gebruikt een overboeking van 1:10, en dan kunnen daar dus 100 klanten op. 100 klanten, met elk een datalimiet van 330GB. (Oftewel 1Mbit per klant, constant)

Dan zou je 80 euro per persoon per maand moeten vragen...

Het kan dus wel uit, maar het is veel werk, kost veel in aanschaf, en je moet maar even 100 man bij elkaar zien te rapen :)

[edit]

En voor +/- 60 euro heb je dus ook een 8Mbit ADSL lijn, waarmee je tot 1TB per maand zou kunnen verstoken. Veel voordeliger dus...
Ik zie hier toch een enorme contradictie eigenlijk. Je legt het zo mooi uit dat je met 1:10 overboeking op 100Mbit ieder 330GB per maand kan verstoken (binnehalen totaal).

En dan met 1:25 overboekt 2-8Mbit ADSL kan iedereen maximaal 1000GB doen? Dat past noooit. Het onbeperkte ADSL bestaat alleen zakelijk en met 1:1 overboeking natuurlijk.

Theoretisch als iedereen volledig lurkt op een 2 tot 8Mbit (wide-open) DSL verbinding en de overboeking is echt maximaal 1:25 in die situatie zou iedereen ~25GB kunnen binnen halen. En vergeet in die situatie niet dat het dan tot de nok toe gevuld is op netwerk segmenten wat packetloss en hoge latency tot gevolg heeft.

Ontopic:

Het belangrijkste met een dedicated lijn van 10 of 100 of 1000Mbit te hebben op een locatie is qua kosten voor de aanleg de afstaand naar het dichtstbijzinde netwerk POP van een aanbieder. De afstaand daar naar toe moet overbrugt worden met aanleg van infrastructuur.

Je zou nog een E1 (was het dacht ik) verbinding van 34Mbit kunnen nemen dat kan over bestaand KPN koper. Dat is een gebundelde situatie van veel lijnen en als dat er niet ligt zo'n bundel is het niet al te ver graven om aan te leggen. Maar dan nog zijn de kosten enorm.

Qua 100Mbit of 155Mbit STM-1 verbindingen betaal je al rond de 8000 euro aan kale lijn huur. Dan heb je alleen nog maar een point-to-point verbinding tussen punt A en punt B. Als je op punt B dan ook nog bandbreedte bij iemand wil afnemen en je wilt dedicated 100Mbit afnemen reken dan op ongeveer 50 a 100 euro per Mbit!

[ Voor 24% gewijzigd door bjck op 07-08-2004 23:51 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Kippenijzer
  • Laatst online: 11-02 20:53

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Verwijderd schreef op 07 augustus 2004 @ 23:03:
ik heb er ook al aan zoiets lopen denken een tijd terug behalve dan met de buurman van me heel simpel adsl lijntje (ik woon in een 2onder een kap woning) mijn router staat op zolder en dan kan netjes gaatje boren en onder de dakpannen een netwekrkabeltje leggen zodat we data kunnen uitwisselen en adsl allebij de helft betalen :7 het was maar een idee wat ik in de kast heb gelecht maar mijn vraag is kun je ook een eigen webserver maken van een pc (daar bedoel ik mee) dat b.v. ik aan da andere kant van de wereld via de telefoonlijn (gratis) kan internetten via de pc thuis die op dat moment dan aan staat met de adsl lijn (volgensmij werkt het in prensiepe hetzelfde dan als met je internetprovider) ik zit zelf bij zonnet van : 1120/352kbps
Alhoewel je vraag nogal niets met het topic te maken heeft...
Tuurlijk kun je thuis een machine zo inrichten dat hij voor jou en je buurman internet deelt, en tevens inkomende telefoongesprekken aanneemt van een modem, en dat je zo op internet kan. Maarehm... Gratis? Denk nou na over wat je zegt... Je wilt vanuit de andere kant van de werled bij jou thuis inbellen... Dat kan toch niet gratis... like duh! En ook als je je pc jezelf in het buitenland op laat bellen, zelfde verhaal, stervensduur. Gratis bestaat niet... Als je gratis wilt, dan zit je in de verkeerde eeuw vrees ik...
Het is tig keer zo goedkoop gewoon in <random land> terplekke in te bellen voor internet.

• Xandrios
bjck schreef op 07 augustus 2004 @ 23:46:
[...]

Ik zie hier toch een enorme contradictie eigenlijk. Je legt het zo mooi uit dat je met 1:10 overboeking op 100Mbit ieder 330GB per maand kan verstoken (binnehalen totaal).

En dan met 1:25 overboekt 2-8Mbit ADSL kan iedereen maximaal 1000GB doen? Dat past noooit. Het onbeperkte ADSL bestaat alleen zakelijk en met 1:1 overboeking natuurlijk.

Theoretisch als iedereen volledig lurkt op een 2 tot 8Mbit (wide-open) DSL verbinding en de overboeking is echt maximaal 1:25 in die situatie zou iedereen ~25GB kunnen binnen halen. En vergeet in die situatie niet dat het dan tot de nok toe gevuld is op netwerk segmenten wat packetloss en hoge latency tot gevolg heeft.
Is een klein verschil. Bij een 100mbit fiber, kan het gewoon niet meer zijn dan die 30TB. Omdat er gewoon geen enkele bit meer door de lijn kan.

Bij ADSL daarintegen, is de overboeking niet berekend op een 100mbit verbinding, maar mischien wel op een verbinding van meerdere Gbits. Daar is dus veel meer mogelijk. En in de praktijk zijn er ook mensen die zulke hoeveelheden dataverkeer ooik gewoon halen :)
Ontopic:

Het belangrijkste met een dedicated lijn van 10 of 100 of 1000Mbit te hebben op een locatie is qua kosten voor de aanleg de afstaand naar het dichtstbijzinde netwerk POP van een aanbieder. De afstaand daar naar toe moet overbrugt worden met aanleg van infrastructuur.

Je zou nog een E1 (was het dacht ik) verbinding van 34Mbit kunnen nemen dat kan over bestaand KPN koper. Dat is een gebundelde situatie van veel lijnen en als dat er niet ligt zo'n bundel is het niet al te ver graven om aan te leggen. Maar dan nog zijn de kosten enorm.

Qua 100Mbit of 155Mbit STM-1 verbindingen betaal je al rond de 8000 euro aan kale lijn huur. Dan heb je alleen nog maar een point-to-point verbinding tussen punt A en punt B. Als je op punt B dan ook nog bandbreedte bij iemand wil afnemen en je wilt dedicated 100Mbit afnemen reken dan op ongeveer 50 a 100 euro per Mbit!
34Mbit is E3, een E1 is 2048Kbit :)
Maar inderdaad, die kosten zijn enorm. Tenminste, als je via KPN gaat.

Er zijn ook andere bedrijven die het regelen; maar dan kom je uiteindelijk toch wel weer op iemand uit die een glasring heeft liggen.

De topicstarter had het over groningen: Essent is actief in Groningen, en die verhuurt ook lijnen tot enkele 100en Mbits :) -- niet waar, ik las verkeerd.

• Skinkie
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

als je darkfibre kunt vinden in de buurt, dus niet gebruikte glasvezelkabeltjes dan moet je dus nog naar een IX komen, peers regelen en je hebt nog minimaal twee switches met Mid/Long GigE interfaces nodig.

opzich is het best haalbaar, in de randstad ligt er veel ongebruikt glasvezel, alleen is het probleem om in dat ene gebouwtje te komen. Dat is dus of goed plannen (locatie), of een duct aan laten leggen. (Vergeet ook niet dat het gebouwtje ook nog naar jou moet komen).

Draadloos kan het laatste stukje natuurlijk best geregeld worden. 108Mbit direct door de lucht van uit een centrale locatie 5 keer naar volgende verdeelpunten. En een transparante proxyserver (lees: webcache), in je gebouwtje, kom je al weer een heel eind. Nu een redundant Draadloos netwerkje met iets van een routing protocol, en je bent voor 50% in business.

Vergeet ook niet dat je ipadressen moet regelen. Minimaal /24 (254 bruikbare adressen, om over te peeren). En een leuke IPv6 reeks waar je, je gebruikers op aansluit. Met een leuke subsidie kun je volgens mij een eind komen :)

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• bjck
Xandrios schreef op 07 augustus 2004 @ 23:57:
[...]

Is een klein verschil. Bij een 100mbit fiber, kan het gewoon niet meer zijn dan die 30TB. Omdat er gewoon geen enkele bit meer door de lijn kan.

Bij ADSL daarintegen, is de overboeking niet berekend op een 100mbit verbinding, maar mischien wel op een verbinding van meerdere Gbits. Daar is dus veel meer mogelijk. En in de praktijk zijn er ook mensen die zulke hoeveelheden dataverkeer ooik gewoon halen :)
In de praktijk kunnen sommige dat besta halen omdat andere (vele andere) veel minder gebruiken natuurlijk. Maar een vast gegeven dat je het altijd kan en mag halen is het niet. En zo las ik het wel alsof het altijd mag & kan.

Backbone van een ISP is meerdere Gbits breed vaak (grotere ISP's iig). Er zitten alleen toch een hoop smallere punten in het netwerk gedeelte tussen ISP-backbone (core) en individuele ADSL aansluitingen. En juist die vernauwingen / vertakkingen brengen de eerste bottleneck natuurlijk.

Zo heeft BBned (even als voorbeeld) naar alle centrales echt geen Gbits liggen maar gewoon STM-1 of multiple STM-1 verbindingen (155Mbit). En heeft een ISP ook nog een interconnect met de telco wat of verdeeld is over meerdere 'smalle' lijnen.

Maar belangrijkste punt is dat wat nu nog toelaatbaar blijkt te zijn dat iemand 1TB aan data naar binnen trekt en niemand daar nog last van heeft geeft geen garanties voor volende maand en maanden daarna natuurlijk.
Xandrios schreef op 07 augustus 2004 @ 23:57:
[...]
34Mbit is E3, een E1 is 2048Kbit :)
Maar inderdaad, die kosten zijn enorm. Tenminste, als je via KPN gaat.

Er zijn ook andere bedrijven die het regelen; maar dan kom je uiteindelijk toch wel weer op iemand uit die een glasring heeft liggen.

De topicstarter had het over groningen: Essent is actief in Groningen, en die verhuurt ook lijnen tot enkele 100en Mbits :) -- niet waar, ik las verkeerd.
Darn, zat ik net fout met de gok tussen E1 & E3. Zit even op mijn oer oude lappy en die is niet zo rap, had geen zin om het even na te zoeken ;)

[ Voor 6% gewijzigd door bjck op 08-08-2004 00:25 ]

Verwijderd

Kortom, het levert gewoon teveel problemen op. Gewoon wachten tot KPN hun FttH bij je aan gaat leggen :)

Verwijderd

Demon :

De schaalbaarheid van leased lines is een enorm voordeel ten opzichte van andere connectietypen (bijvoorbeeld DSL). Door gebruik te maken van multilink technieken (bundeling van E1 verbindingen over koper) en eventueel glasvezel kunnen bandbreedtes tot 155 Mbps eenvoudig gerealiseerd worden.

:+

Kenmerken

Prijskaarje

700 euro, voor de stad :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 augustus 2004 @ 00:50:
Demon :

De schaalbaarheid van leased lines is een enorm voordeel ten opzichte van andere connectietypen (bijvoorbeeld DSL). Door gebruik te maken van multilink technieken (bundeling van E1 verbindingen over koper) en eventueel glasvezel kunnen bandbreedtes tot 155 Mbps eenvoudig gerealiseerd worden.

:+

Kenmerken

Prijskaarje

700 euro, voor de stad :(
Dat is E1, 2mbit symmetrisch. Kun je beter allemaal een glasvezel verbinding van 10Mbit laten leggen, scheelt een hoop rompeslomp en 10mbit symmetrisch heb je vanaf 50 euro, in delen van A'dam en Enschede bij Concepts ICT. KPN levert het in Eindhoven, ik dacht zelfde snelheden zelfde prijs.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2004 01:05 ]

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Versatel Corporate Internet: Lease lijnen van 1 tot 155mbps

• Icey
  • Laatst online: 13:41
2 Mbps heb je dan ;) (E1)

• justice strike
  • Laatst online: 09-02 15:49
je bent goedkoper uit (want je hebt gegarandeerde snelheid) echter moet je ook achter de vodden van mensen aan lopen (betaling enzo) en zit je met problemen als iemand verhuist oid.

al met al is het wel goedkoper maar brengt het ook veel administratieve en onderhouds werk met zich mee

(700 voor 155mbit is goedkoop)

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• bjck
justice_strike schreef op 08 augustus 2004 @ 01:22:
je bent goedkoper uit (want je hebt gegarandeerde snelheid) echter moet je ook achter de vodden van mensen aan lopen (betaling enzo) en zit je met problemen als iemand verhuist oid.

al met al is het wel goedkoper maar brengt het ook veel administratieve en onderhouds werk met zich mee

(700 voor 155mbit is goedkoop)
700 Euro voor een Point-to-Point 155Mbit lijn is onmogelijk. Zal ongetwijfeld over een 2Mbit lijntje gaan.

Je hebt inderdaad daarnaast nog heel veel andere problemen en taken. Je ontvangt de grote rekeningen van de inkoop en hebt te maken met gebruikers en optijd betalen. Mensen die niet betalen of iets hebben van 'dat komt volgende maand wel' etc.

Daarnaast zal je eventuele (en die krijg je) abuse meldingen netjes moeten afwikkelen als iemand zijn mailserver niet goed configureerd of als de MPAA (en andere) lopen te mauwen over het aanbieden va copyrighted materiaal via peer-2-peer netwerken etc.

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-02 23:35
zou je dan niet beter kunnen kiezen voor buisiness dsl?
je hebt een redelijke snelheid(adsl:2048/512 sdsl:2304/2304).

de eenmalige kosten zijn:
Alle varianten € 269,-.
SDSL in combinatie met een nieuwe lijn € 579,-.
Modem router vanaf € 175,-.

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-02 09:23

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik heb laatst nog een aanbieding gezien van een zakelijke internet provider bij ons in de buurt. Er liggen op het industrieterrein overal al glasvezels en als je daarvan een 10 MBit lijnt wil dan kost dat eenmalig iets van 1200 euro, en per maand 700, de 100 MBit lijn was 900 euro. Ex btw natuurlijk en verder inclusief dataverkeer (je koopt gewoon 10 of 100 MBit 'in' als het ware.)

Het lijkt me dat het dus wel degelijk wat goedkoper kan. Maar deze lijnen mag je meestal niet zomaar weer doorverhuren.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• justice strike
  • Laatst online: 09-02 15:49
meestal juist wel omdat je namelijk gegarandeerde snelheid inkoopt, waardoor je dus niet hoeft te delen met anderen ==> geen misgelopen inkomsten door internet delen

[ Voor 82% gewijzigd door justice strike op 08-08-2004 15:18 ]

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• DJSmiley
  • Laatst online: 20-02 10:59
LauPro schreef op 08 augustus 2004 @ 14:48:
Ik heb laatst nog een aanbieding gezien van een zakelijke internet provider bij ons in de buurt. Er liggen op het industrieterrein overal al glasvezels en als je daarvan een 10 MBit lijnt wil dan kost dat eenmalig iets van 1200 euro, en per maand 700, de 100 MBit lijn was 900 euro. Ex btw natuurlijk en verder inclusief dataverkeer (je koopt gewoon 10 of 100 MBit 'in' als het ware.)

Het lijkt me dat het dus wel degelijk wat goedkoper kan. Maar deze lijnen mag je meestal niet zomaar weer doorverhuren.
BiT denk ik? :)

Die hebben dan ook een eigen infastructuur en aardig wat glas liggen.

lol @ stats daar trouwens
http://noc.bit.nl/cgi-noc/mrtg-rrd.cgi/totals.html

je zit precies een enorme piek in de week van Megabit ;)

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-02 17:05

jep

Verwijderd schreef op 07 augustus 2004 @ 23:17:
Effe informeren bij Eurofiber. Zij zijn de eigenaar van de meeste fiberringen in Nederland, oa. de ams-ix locaties en surfnet gebruiken het eurofiber netwerk. http://www.eurofiber.com/
Afaik zijn de ams-ix locaties connected via level3 fibers? ;)
Pagina: 1