Windows Media Center, wie kan mij de eisen vertellen, want microsoft zegt alleen maar "multi media pc" kan ik daar een msi mega pc 180 onder verstaan of moet ik ruimer denken? Op google en greenbutton kan ik er ook niks over vinden helaas, anders ga ik namelijk kijken naar een andere soortgelijke, misschien wel linux based OS, dacht hier iets over te lezen bij het zoeken op dit forum...
Lijkt mij dat er bij de specs van Win MC wel minimale systeem eisen staan qua proc en mem etc..
Verder bedoelen ze dan met een multimedia pc: de minimale systeem eisen of beter + wat je maar wilt aan extra multimedia.
Systeem wordt dan : proc, mem, HD etc...
multimedia wordt dan: remote, tv kaart, dvd speler, etc.. kan je zelf verder invullen naar wens
Verder bedoelen ze dan met een multimedia pc: de minimale systeem eisen of beter + wat je maar wilt aan extra multimedia.
Systeem wordt dan : proc, mem, HD etc...
multimedia wordt dan: remote, tv kaart, dvd speler, etc.. kan je zelf verder invullen naar wens
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
Tref ik zojuist hier nog een hardware.info aan waarin geen specifieke melding word gemaakt van dat je een specifieke set aan hardware moet hebben. Ik ga het gewoon proberen er mee, en als het lukt laat ik het wel horen. (Als ik er aan denk
)
Verwijderd
Heeft een van jullie een idee voor een systeem met WMC dat ik in mijn woonkamer neer zou kunnen zetten om als tv te gebruiken en ook een beetje games. Ik zat zelf hieraan te denken:
Paradigit Enjoy Y165 Cube
Intel P4 3,00 GHz HT 800FSB P478 Tray
Geheugen Dimm 512 MB PC3200 DDR Twinmos
XFX GeForce FX5500 128MB TV AGP8x OEM
LG ComboDrive 52x32x52x16x IDE OEM Zwart
Hauppauge Media Center Ed. Tuner Card
voor 999 euro
voor specs kijk ff op site voor de configuratie:www.paradigit.nl en dan: naar computers en dan digital home en dan staat hij rechtsonder op de pagina
ik heb niet extreem veel verstand van pc's en zo dus graag uitleg op niet al te hoog niveau
Ik wilde trouwens ook weten of 512 geheugen wel genoeg was?
Paradigit Enjoy Y165 Cube
Intel P4 3,00 GHz HT 800FSB P478 Tray
Geheugen Dimm 512 MB PC3200 DDR Twinmos
XFX GeForce FX5500 128MB TV AGP8x OEM
LG ComboDrive 52x32x52x16x IDE OEM Zwart
Hauppauge Media Center Ed. Tuner Card
voor 999 euro
voor specs kijk ff op site voor de configuratie:www.paradigit.nl en dan: naar computers en dan digital home en dan staat hij rechtsonder op de pagina
ik heb niet extreem veel verstand van pc's en zo dus graag uitleg op niet al te hoog niveau
Ik wilde trouwens ook weten of 512 geheugen wel genoeg was?
Verwijderd
Ziet er OK uit
512 MB is zeker voldoende.
Als je net als ik een TV-Freak bent kun (als je budget dat toelaat natuurlijk) proberen een grotere Harde Schijf te nemen want je kunt rekenen op de volgende bitrates:
Fair: 1 GB/hour
Good: 2 GB/hour
Better: 2.5 GB/hour
Best: 3 GB/hour
Als je TV-Signaal een beetje in orde is (kun je regelen met een antenneversterker) heb je al bij Good goede kwaliteit
512 MB is zeker voldoende.
Als je net als ik een TV-Freak bent kun (als je budget dat toelaat natuurlijk) proberen een grotere Harde Schijf te nemen want je kunt rekenen op de volgende bitrates:
Fair: 1 GB/hour
Good: 2 GB/hour
Better: 2.5 GB/hour
Best: 3 GB/hour
Als je TV-Signaal een beetje in orde is (kun je regelen met een antenneversterker) heb je al bij Good goede kwaliteit
quiten8,
Dit is eigenlijk meer een vraag voor Complete Systemen & Laptops - dat forum gaat specifiek over dit soort vragen. Daarnaast loopt er in Windows Operating Systems een topic waarin tientallen mensen hun huidige PC configuratie hebben gepost, en daar gebruik van makend kan je zelf grotendeels wel bepalen ofdat je systeem gaat voldoen
Ik ga dit topic verder sluiten
Dit is eigenlijk meer een vraag voor Complete Systemen & Laptops - dat forum gaat specifiek over dit soort vragen. Daarnaast loopt er in Windows Operating Systems een topic waarin tientallen mensen hun huidige PC configuratie hebben gepost, en daar gebruik van makend kan je zelf grotendeels wel bepalen ofdat je systeem gaat voldoen
Ik ga dit topic verder sluiten
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()