Toon posts:

Foto in roodtinten weergeven in photoshop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie weet hoe ik een foto kan converteren naar een foto die alleen nog maar bestaat uit roodtinten (in photoshop)?

Ik heb e.e.a. al geprobeerd met adjustments-->variations, maar dan zie ik nog steeds andere kleuren er doorheen komen.

Verwijderd

spelen met je channel-mixer

• Silent Hunter
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-05 15:14
zeer simpel,

Desaturate met Crtl + Shift + U
dan Crtl + U, vink dna aan Colorize
en Maak hem rood.

voorbeeldje maak ik ff snel..
Kleur:
Afbeeldingslocatie: http://silent-hunter.dabombe.com/kleur-origineel.jpg

rood tinten:
Afbeeldingslocatie: http://silent-hunter.dabombe.com/kleur-rood-tinten.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door Silent Hunter op 07-08-2004 21:24 ]

12.4 kWh Thuisbatterijen + 1.8kWp balkon systeem - 5kW Zendure Units - Doet iets met content voor batterijen

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 21:28

MBV

In Paint Shop Pro 8 heet die functie 'colorize' en zit onder menu Adust->hue/saturnation. Je kan de exacte kleur kiezen.
Channel mixer zou ik niet aanraden: je ziet dan alleen de roodtinten, en alles wat bijv groen was, wordt zwart. Je zou er een zwart/wit foto kunnen maken, en daarna de channel mixer gebruiken.
edit:
en die functie zit dus ook in Photoshop :) Wat doet desaturate eigenlijk?

[ Voor 15% gewijzigd door MBV op 07-08-2004 21:24 ]

• Eegee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:15
MBV schreef op 07 augustus 2004 @ 21:23:
edit:
en die functie zit dus ook in Photoshop :) Wat doet desaturate eigenlijk?
Zoals het woord zegt: de satureren: de = afnemen, saturation = verzadiging. De verzadiging neemt af = minder kleurrijk (richting grijs).

• beetle71
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-05 15:52
Is datgene wat hunter voorstelt wat je wilt,?
want in principe heeft dat plaatje naast roodtinten ook zwarttinten....

Als je echt alleen rood wilt, maak je plaatje dan eerst [image->mode->]grayscale en daarna [image->mode->]duotone, maar stel daar slechts 1 kleur (type=monotone) in. (op deze manier heb je druktechnisch ook een plaatje dat echt uit 1 kleur bestaat).

Maar je kunt ook via HUE/SATURATION met een vinkje bij colorize hetzelfde bereiken met meer 'controle' , maar dan heb je nog steeds een RGB plaatje. (waar een evt. drukker niet zo blij mee is :) )

[ Voor 36% gewijzigd door beetle71 op 07-08-2004 21:49 ]

• Silent Hunter
Mja mijn plaatje heeft inderdaad ook zwart tinten, deze zijn weg te werken door de brightness aan te passen,...

Een ding blijf je houden, zwart blijft zwart. maakt niet uit welke kleuren familie, als de basis kleur als vrij donker ( naar zwart ) toe getint is zal het ook zwart blijven.

[eigen ervaring met photoshop] :P

12.4 kWh Thuisbatterijen + 1.8kWp balkon systeem - 5kW Zendure Units - Doet iets met content voor batterijen

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik heb gedaan is de image (layer) boven een andere background layer gelegd die blauwtinten heeft, daarna heb ik bij layer panel luminosity ingesteld en vervolgens neemt de image de blauwtinten van de 2e layer over. Echt een heel mooi effect.

• RemonDePemon
  • Laatst online: 01-10-2025
Simpel.... (met de hulp van mijn vriendin) :P

Je gaat eerst naar IMAGE - MODE - GRAYSCALE
Dan heb je alleen nog zwart en wit

Dan vervang je zwart door rood:
Ga naar IMAGE - MODE - DUOTONE
Selecteer zwart en kies daarvoor rood.

Als je zowel rood als zwart wil, kies je boven aan voor duotone en selecteer je als 2e kleur zwart erbij.

Ik hoop dat het je helpt,
Remon en Ivanka

Nog 17 jaar tot mijn pensioen

• beetle71
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-05 15:52
RemonDePemon schreef op 07 augustus 2004 @ 22:34:
Simpel.... (met de hulp van mijn vriendin) :P

Je gaat eerst naar IMAGE - MODE - GRAYSCALE
Dan heb je alleen nog zwart en wit

Dan vervang je zwart door rood:
Ga naar IMAGE - MODE - DUOTONE
Selecteer zwart en kies daarvoor rood.

Als je zowel rood als zwart wil, kies je boven aan voor duotone en selecteer je als 2e kleur zwart erbij.

Ik hoop dat het je helpt,
Remon en Ivanka
En dat had je een ongeveer een uurtje geleden in dit topic ook al kunnen lezen ;)

Maar toch, wel lief van je vriendin >:)

• Silent Hunter
:D wauw :P verstand van Photoshop B)
toch leuk om alle manieren te horen, en dan te weten dat je de enige bent die mijn manier gebruikt :P

Pagina: 1