Toon posts:

ATI Radeon 9600 TV-OUT Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Mensen,

Ik heb voordat ik deze topic maakte uitgebreid gezocht naar een oplossing hier op het forum maar kon niet vinden wat ik zocht..

Ik heb een Powercolor ATI Radeon 9600 (256 MB)
Nu heb ik van me pc naar me tv een kabel lopen..
De kabel die in de pc zit is een S-Video Kabel en die in me tv zit is een geel tulpie.

Het probleem is dat ik geen beeld krijgt ik zie alleen kleuren steeds door erlkaar lopen.. Ook zie ik soms wel is wat icoontjes erdoorheen lopen.
Dus ik weet bijna zeker dat ie goed aangesloten staat..

Wie weet misschien wat het probleem is??
En hoe los ik dit op??

Bij Voorbaad Dank

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er ff 2 foto's van gemaakt..

http://www.hungrymarchband.com/temp/Foto(075).jpg <-- dit is mijn bootscreen is van windows longhorn zoals je ziet
http://www.hungrymarchband.com/temp/Foto(074).jpg <-- En als ik dan in windows ben dan zie ik dit...
Het loopt door me beeld heen ik zie ook verschillende icoontjes die op me bureaublad staan

Verwijderd

Heb je de driver soms op NTSC staan in plaats van Pal ? Zo nee, welke PAL gebruik je ? ATI heeft meerdere optie's. Test ze allemaal eens.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 augustus 2004 @ 01:10:
Heb je de driver soms op NTSC staan in plaats van Pal ? Zo nee, welke PAL gebruik je ? ATI heeft meerdere optie's. Test ze allemaal eens.
Hij Staat op PALB er zijn idd meerdere en heb die ook getest
maar ze werkte geen van allen..

Verwijderd

Topicstarter
Ik Ben inmiddels een stapje verder ik heb me kabels omgeruilt..
Ik heb nu een svideo kabel die in een scartblok zit en die scart blok in me scartaansluiting gedaan..

Nu heb ik bij me ene tv wel beeld maar het is zwart wit en het rolt door me tv scherm.

Bij mijn andere tv zie ik weer hetzelfde beeld als bij de foto's die ik erbij heb gepost....

Verwijderd

Je geeft niet aan hoe lang de kabel is videokaart naar de tv. Probeer het eens met:

a) zo min mogelijk verloopstukken
b) een zo kort mogelijke kabel.

Verwijderd

Svideo kan je alleen gebruiken als je TV het ook ondersteund. Check een andere TV-scart aansluiting of gebruik de Svideo aansluiting aan de voorzijde.

Alternatief (mocht Svideo niet werken) kun je composiet (geel tulpje) gebruiken. Dit geeft altijd de minste problemen.

Zie ook: De grote tv-out FAQ

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 augustus 2004 @ 20:32:
Svideo kan je alleen gebruiken als je TV het ook ondersteund. Check een andere TV-scart aansluiting of gebruik de Svideo aansluiting aan de voorzijde.

Alternatief (mocht Svideo niet werken) kun je composiet (geel tulpje) gebruiken. Dit geeft altijd de minste problemen.

Zie ook: De grote tv-out FAQ
Op mijn ene tv zit wel een svideo aansluiting en een aansluiting voor een geel tulpje. Maar bij alle 2 krijg ik dat gekleurde beeld.... wat ik erbij heb gepost..

Bij mijn andere tv is alleen een gele tulp aansluiting. toen ik die aansloot had ik geen beeld.. toen ik dat scart blokje er tussen zette krijg ik zwart wit rollend beeld.

De svideo kabel naar svideo is 2 meter lang
De svideo kabel naar geel tulpje is ook 2 meter lang.

Verwijderd

Iemand al een oplossing?K heb namelijk precies hetzelfde probleem :'( :'(

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:53
op welke drivers heb (ben) je (jullie) dit?

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Verwijderd

Topicstarter
Puppetmaster schreef op 10 augustus 2004 @ 18:08:
op welke drivers heb (ben) je (jullie) dit?
Ik heb de laatste catalyst drivers...
net als montoya90 die heetf pcies dezelfde drivers als mij...

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18:54
Jullie hebben beide een R9600 en Longhorn?

[ Voor 4% gewijzigd door zetje01 op 10-08-2004 21:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
zetje01 schreef op 10 augustus 2004 @ 21:48:
Jullie hebben beide een R9600 en Longhorn?
Ja een powercolor 9600 256 MB
en ik heb alleen de longhorn XP theme niet de windows.....
is gewoon zo'n bootscreen....

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2004 22:31 ]

Pagina: 1