Ik ben bezig met een class, die class is op het moment pas 3kb. De class die ik aan het maken ben zou moetten zorgen voor de MySQL afhandeling binnen een website. Ik wil dus per uitgevoerde query een optellend getal hebben, hiervoor heb ik een mooie waarde aangemaakt bij iedere functie die ik wil laten "counten".
Het probleem is dat hij mijn werkwijze niet leuk vind. PHP heeft nl de eigenschap als je een waarde op de volgende manier aanmaakt dat hij hem dan unset:
Ik heb ergens een paar topics gevonden waardat ze de volgende oplossing hadden.
Echter omdat ik de waardes in een class heb staan wil dit ook niet echt werken.
Bijbehorende foutmelding:
Ik heb bij de foutmeldingen wat aangepast, zodat het klopt op dit stukje. Regelnummers en waarde A
Iedere keer dat ik de functie aanroep dan zou hij hem moetten ophogen, dat doet hij dus niet. Ik kan mezelf wel allemaal (niet z'n nette) manieren gaan bedenken om het toch werkend te krijgen maar ik ben er bijna zeker van dat er een nettere manier is.
Het probleem is dat hij mijn werkwijze niet leuk vind. PHP heeft nl de eigenschap als je een waarde op de volgende manier aanmaakt dat hij hem dan unset:
PHP:
1
| $var=0; |
Ik heb ergens een paar topics gevonden waardat ze de volgende oplossing hadden.
PHP:
1
| $var = (int)0; |
Echter omdat ik de waardes in een class heb staan wil dit ook niet echt werken.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| class BlaatClass { var $A = 0; //ik kan hem ook veranderen naar var $A = (int)0; //maar dan krijg ik foutmelding 2 function Functietje() { //wat ik ook doe, foutmelding 1 $this->A++; //of $this->A = $this->A + (int)1; //of die (int) bij een andere waarde, zelfde effect } } |
Bijbehorende foutmelding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| 1) Notice: Undefined property: A in C:\WebSites\** ***\includes\class.mysql.php on line 5 2) Parse error: parse error, unexpected T_INT_CAST in C:\WebSites\** ***\includes\class.mysql.php on line 2 |
Ik heb bij de foutmeldingen wat aangepast, zodat het klopt op dit stukje. Regelnummers en waarde A
Iedere keer dat ik de functie aanroep dan zou hij hem moetten ophogen, dat doet hij dus niet. Ik kan mezelf wel allemaal (niet z'n nette) manieren gaan bedenken om het toch werkend te krijgen maar ik ben er bijna zeker van dat er een nettere manier is.