Omdat ik niet graag onboard spul gebruik heb ik alles (geluid, lan) in de bios gedisabled. Daarna een kale windows XP geinstalleerd en toen m'n good old PCI 3COM ethernetcard (3CS0H0100-tx Office Connect) in een 'juist' slot geplaatst. Al goed, WinXP detecteert 'm gewoon, installeert de drivers etc en hoppa, ik heb een werkende netwerkverbinding. Alleen..er komt nu een hoog en krijsend geluid uit m'n kast en bij nadere inspectie komt het geluid uit de buurt van mijn usb poorten waar ook de onboard lan zit. (let op, onboard lan is gedisabled in de bios). Het geluid is divers, dwz als ik m'n usb muis uit de port trek dan verandert het geluid (het is een soort 'frequentiegeluid', kan het niet anders omschrijven). Ook wanneer ik m'n muis actief gebruik (bijvoorbeeld, met de muiswiel door een pagina scrollen), verdwijnt dit geluid even maar zodra de muis tot rust komt, komt het gekrijs weer terug. Ik heb de ethernetcard in alle sloten geprobeerd maar geen effect. Zodra windows de kaart detecteert tijdens het opstart proces (in veilige modus of wanneer ik in de bios zit heb ik hier geen last van) verschijnt dit nare geluid. Op dit moment heb ik de kaart verwijderd en maak ik gebruik van de onboard lan maar ik zou toch graag de mogelijkheid willen behouden ooit een PCI ethetnetcard te gebruiken. Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand is. Ben al een tijdje op zoek geweesta naar een uitleg van dit fenomeen op diverse hardware sites maar ben nog niets wijzer.
Iemand trouwens een link naar een goede forum waar ASUS mobo's worden besproken. Degene die ik gevonden heb zijn vrij passief.
Iemand trouwens een link naar een goede forum waar ASUS mobo's worden besproken. Degene die ik gevonden heb zijn vrij passief.