Toon posts:

Asus K8V SE Deluxe + 3COM ethernet (krijsend geluid)

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik niet graag onboard spul gebruik heb ik alles (geluid, lan) in de bios gedisabled. Daarna een kale windows XP geinstalleerd en toen m'n good old PCI 3COM ethernetcard (3CS0H0100-tx Office Connect) in een 'juist' slot geplaatst. Al goed, WinXP detecteert 'm gewoon, installeert de drivers etc en hoppa, ik heb een werkende netwerkverbinding. Alleen..er komt nu een hoog en krijsend geluid uit m'n kast en bij nadere inspectie komt het geluid uit de buurt van mijn usb poorten waar ook de onboard lan zit. (let op, onboard lan is gedisabled in de bios). Het geluid is divers, dwz als ik m'n usb muis uit de port trek dan verandert het geluid (het is een soort 'frequentiegeluid', kan het niet anders omschrijven). Ook wanneer ik m'n muis actief gebruik (bijvoorbeeld, met de muiswiel door een pagina scrollen), verdwijnt dit geluid even maar zodra de muis tot rust komt, komt het gekrijs weer terug. Ik heb de ethernetcard in alle sloten geprobeerd maar geen effect. Zodra windows de kaart detecteert tijdens het opstart proces (in veilige modus of wanneer ik in de bios zit heb ik hier geen last van) verschijnt dit nare geluid. Op dit moment heb ik de kaart verwijderd en maak ik gebruik van de onboard lan maar ik zou toch graag de mogelijkheid willen behouden ooit een PCI ethetnetcard te gebruiken. Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand is. Ben al een tijdje op zoek geweesta naar een uitleg van dit fenomeen op diverse hardware sites maar ben nog niets wijzer.
Iemand trouwens een link naar een goede forum waar ASUS mobo's worden besproken. Degene die ik gevonden heb zijn vrij passief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 23:12

Turkish

zhé germans

Probeer eens wat te rommelen met je irq settings in de BIOS, misschien dat dat wat uitmaakt. Overigens waarom maak je liever geen gebruik van onboard apparaten, die zijn echt niet slecht meer hoor ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 'm in iedere slot geplaatst zonder resultaat, dus ik kan me niet voorstellen dat het iets uitmaakt als ik in de bios de irq-settings ga aanpassen. Zodra de 3COM kaart in welk PCI slot dan ook zit (en de rest van de sloten zijn helemaal leeg, behalve agp kaart), zelfs in de unshared PCI slot #4 beginnen de usb en/of lan controller chip te krijsen. Aangezien dit alleen gebeurt zodra windows de kaart detecteert weer ik niet of dit een driver of hardware probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 21:52
misschien ff mobo drivers eroverheen gooien? die VIA 4-in-1 voor het geval je dat chipset hebt.

verder eens een ander merk standalone nic proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:54
Ik weet dat je dit niet wilt horen... Maar waarom zet je in hemelsnaam n goede onboard NIC uit (Marvell gigabit chip, zelfde als op de 3Com 2000T, 3Com 940 e.a), en zet je er n mindere (is mijn mening) 3Com 100 mbit geval in?

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Silent Thunder schreef op 07 augustus 2004 @ 22:40:
misschien ff mobo drivers eroverheen gooien? die VIA 4-in-1 voor het geval je dat chipset hebt.
verder eens een ander merk standalone nic proberen?
Nee, het is geen driver kwestie denk ik. Reeds allerlei drivers geprobeerd.
FatalError schreef op 07 augustus 2004 @ 22:45:
Ik weet dat je dit niet wilt horen... Maar waarom zet je in hemelsnaam n goede onboard NIC uit (Marvell gigabit chip, zelfde als op de 3Com 2000T, 3Com 940 e.a), en zet je er n mindere (is mijn mening) 3Com 100 mbit geval in?
Je hebt gelijk. Ik had nog moeten vermelden dat ik vandaag m'n MSI Neo plat. heb omgeruild voor deze Asus vanwege onboard lan problemen op de MSI. Na een week vol defecte mobo's wilde ik terugvallen op het oude en vertrouwde dat wel werkt. Maar ik moet gewoon de onboard een kans geven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 21:52
mja, tis maar een NIC. snap sowieso niet wat je er (als gewone gebruiker gezien) aan voordeel uit haalt om een duurdere te gebruiken ipv de standaard.

[ Voor 13% gewijzigd door Silent Thunder op 07-08-2004 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemonDePemon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 20:57
Marvel een goede onboard kaart?
Ik heb alleen nog maar problemen gehad met dat ding en er zit nu gewoon een 3com 100 Mb kaart in mijn PC. Overigens is ASUS al diverse keren door de stro** getrokken vanwege de slechte service toen ik (en vele anderen) dit probleem daar neergelegd hebben.

Hij werkt gewoon niet goed als het om uploaden gaat. (max 2% utilz.) Downloaden gaat wel goed....probeer zelf maar.

Hierbij een linkje naar het topic:

[rml]RemonDePemon in "[ P4P800] onboard LAN TX ultratraag"[/rml]

Remon

PS: In sommige gevallen heeft ASUS een 3COM 1000Mb NIC i.p.v. de Marvel kaart gebruikt...zou dat conflicten kunnen opleveren bij de aansturing van jou PCI 3COM ?

Nog 17 jaar tot mijn pensioen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:54
Die 3Com onboard nic IS n Marvell, alleen n andere opdruk:)

[ Voor 25% gewijzigd door FatalError op 08-08-2004 00:26 ]

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 07 augustus 2004 @ 20:48:
Omdat ik niet graag onboard spul gebruik heb ik alles (geluid, lan) in de bios gedisabled. Daarna een kale windows XP geinstalleerd en toen m'n good old PCI 3COM ethernetcard (3CS0H0100-tx Office Connect) in een 'juist' slot geplaatst. Al goed, WinXP detecteert 'm gewoon, installeert de drivers etc en hoppa, ik heb een werkende netwerkverbinding. Alleen..er komt nu een hoog en krijsend geluid uit m'n kast en bij nadere inspectie komt het geluid uit de buurt van mijn usb poorten waar ook de onboard lan zit. (let op, onboard lan is gedisabled in de bios). Het geluid is divers, dwz als ik m'n usb muis uit de port trek dan verandert het geluid (het is een soort 'frequentiegeluid', kan het niet anders omschrijven). Ook wanneer ik m'n muis actief gebruik (bijvoorbeeld, met de muiswiel door een pagina scrollen), verdwijnt dit geluid even maar zodra de muis tot rust komt, komt het gekrijs weer terug. Ik heb de ethernetcard in alle sloten geprobeerd maar geen effect. Zodra windows de kaart detecteert tijdens het opstart proces (in veilige modus of wanneer ik in de bios zit heb ik hier geen last van) verschijnt dit nare geluid. Op dit moment heb ik de kaart verwijderd en maak ik gebruik van de onboard lan maar ik zou toch graag de mogelijkheid willen behouden ooit een PCI ethetnetcard te gebruiken. Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand is. Ben al een tijdje op zoek geweesta naar een uitleg van dit fenomeen op diverse hardware sites maar ben nog niets wijzer.
Iemand trouwens een link naar een goede forum waar ASUS mobo's worden besproken. Degene die ik gevonden heb zijn vrij passief.
GoT Huisregels

De Enter=knop is er niet voor niets. Dit is volstrekt onleesbaar. Los daarvan staat er ook nauwelijks info in...

Het gebrek aan structuur in je post weerspiegelt allicht een gebrek aan structuur in je eigen troubleshooting. Allicht dat je zelf het antwoord vindt als je alles op een rijtje zet...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.