gezocht muis-joystick

Pagina: 1
Acties:

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05 20:56

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
Ik weet niet goed hoe ik het anders moet omschrijven...

Het is een soort digitaal joystickje welke onder Windows als muis werk.
Die op de foto staat is helaas defect gegaan onlangs en MOET vervangen worden. Het is namelijk een onderdeel van een aanpassing aan de pc van mijn broer, die motorisch gehandicapt is. Op dit apparaatje wordt namelijk een soort arcade joystick aangesloten, waarmee hij de pc kan bedienen.

Afbeeldingslocatie: http://80.100.19.121/images/muisjoystick.JPG

Ik zoek dus een vervangend apparaatje (of schema om het zelf de bouwen), waarmee de muis-aanwijzer doormiddel van een joystick bedient kan worden.

ps. het mag eventueel ook via de game poort, met een software oplossing, zolang Windows er maar mee bedient kan worden.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-05 23:49

ThaHandy

Discovery Channel

zo 123 een kijkje op google kom ik op dit soort mouse-joysticks

Afbeeldingslocatie: http://www.rjcooper.com/sam-joystick/RaiderPro.JPG

schijnenen er ook joystick -> mouse drivers te zijn. suc6

[ Voor 15% gewijzigd door ThaHandy op 07-08-2004 20:35 ]

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

Just_I

What did you just say?

Misschien een touchpad een goed idee ? Die heeft mijn broertje (met een spierziekte) ook gehad. Hij werkt nu overigens met een normale muis (Logitech MX700)

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Mijn broer is spastisch. een Touchpad is te gevoelig. Deze joystick werkt echt als zou oude "ram arcade" joystick. Onverwoestbaar en redelijke tegen druk. Alleen dit kastje zit ertussen, en is nu kapot...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Kapot als in: niet zelf te fixen?

🖥️ | 🚗

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
nope, doet helemaal niks meer, en er zit maar 1 chip in...

Verwijderd

Wat staat er op de chip?

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Ik heb inmiddels (met hulp van een collega) een oplossing gevonden. Het is een vervanger van het kastje wat ik tot nu toe gebruikt, en bestaat uit wel 1 16F84A chip, 3 weerstanden en een condensator.

Zie hier.

Ik moet hem nog even testen, maar ga er vanuit dat het werkt.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

euh, je beseft wel dat dit ic moet worden geprogrammeerd ?

Iperf

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
uhm, ja
Is voor mij ook geen probleem, heb vaker met een microchip PIC gewerkt. Ik ging er ook al vanuit dat het iets op basis van een Atmel of PIC zou worden.

Maar bedankt voor je bezorgtheid.

Pagina: 1