Iedereen alvast bedankt voor de reacties. Ik ben eens op de ondere topics gaan rondneuzen. Hier heb ik ook nog heel wat bevindingen teruggevonden.
Toch enkele vragen bij jullie reacties:
- wat is juist het verschil tussen een echt EPS voeding en een converted (voor- en nadelen?)
- in België is het idd altijd 21%

en idd, de vervoerskosten laten het prijskaartje aardig oplopen.
- @ dev icey: ga je het verschil tussen een 7200 en 10000 rpm schijf zo hard voelen? Wat bedoel je overigens met dat 'de rest nogal afgeraffeld is'? De eisen zitten (dacht ik) toch goed om te renderen?
Wat ik denk...: grafische kaart is meer dan goed genoeg om de viewports snel te houden in max, microstation of autocad (heb nu een ati radeon 9200 pro, en deze doet het meer dan behoorlijk)
De DVD-schrijver zal z'n werk wel meer dan behoorlijk doen (vermits het niet mijn intentie is om een verdeelnetwerk van illegale kopies op poten te zetten

) Die zal eerder meer sporadisch gebruikt worden om werk te transporteren en af en toe iets belangrijk te backuppen...
Moederbord: heb ik niet zo veel ervaring mee, maar het is een van de weinige die in een normale miditower past (en de reviews die ik gelezen heb zijn toch niet slecht)
Geheugen: hier ben ik niet zeker van... heb tot nu toe steeds corsair genomen, maar whitelake is heel wat goedkoper (misschien DDR400 nemen met oog op toekomst?)
Toetsenbord en muis: snufjes op toetsenbord heb ik steeds overbodig gevonden. Doe het nog steeds met een standaard bordje en heb ook hier geen last van (misschien verandert die indien anders gewent, maar dat weet ik dus niet...) Voor muis ongeveer idem.
Geluidskaart gaat voorlopig weg (is achteraf gemakkelijk bij te pluggen) Ga er van uit dat het onboardgeluid acceptabel is.
TV-kaart: was geen prioriteit, maar ik heb een kabelverbinding op m'n kot lopen, dus dacht ik waarom hiermee ook niet af en toe tv kijken...
Processoren zullen waarschijnlijk 2,667 Ghz worden, want idd die 22€ zullen het niet maken (en het snelheidsverschil is steeds maal 2

)