Toon posts:

geluidsniveau meegeleverde xeon-coolers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik sta op het punt me een dual xeon 2,4 of (2.667) Ghz systeem aan te schaffen, maar er werd me gewaarschuwd dat de coolers die meegeleverd worden in de box veel lawaai maken... Een alternatief zijn aparte coolers, maar deze kosten behoorlijk veel. Is er iemand die me kan bevestigen dat deze veel lawaai maken? En is het storend?
Als er verder nog aanbevelingen zijn ivm met het systeem zelf... hier zijn de specificaties (het moet enigszins betaalbaar blijven en het dient om te werken met CAD-programma's, renderen met 3D max en photoshoppen, premiere,... ):
http://users.pandora.be/s.../offertexeon2,4fsb533.pdf

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2004 19:45 ]

• Quinny
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-06 14:09
Als je je kast dicht hebt valt het erg mee, zolang de temperatuur van je cpu's laag is zullen de coolers weinig lawaai maken. Als de temperatuur omhoog gaat dan gaan ze harder draaien.

Zorg wel dat je moederbord overal goed vast zit en er niets aan je moederbord zit wat kan resoneren...

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
In het Xeon ervaringen topic zijn er door meerdere mensen gemeld dat de boxed Xeon koelers inderdaad niet de stilste zijn. In dit topic kan je ook wat informatie vinden van wat andere, losse, koelers voor de Xeon.

Toch is het mogelijk goedkoop de fans van de Xeons stil te krijgen. Je kan bijvoorbeeld de fans vervangen door 80mm FANs, via een fanadapter. Hiervoor moet je wel een handig keukenmes hebben liggen. Voor meer informatie daarover (met pics), kan je even deze post en de volgende van Abbadon doornemen. :)

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Ik zou alleszinds een echte EPS voeding vragen ipv een converted geval, een Tagan 480W bijvoorbeeld

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
misschien leuk om de iets snellere proc's te nemen want die 22 euro maakt op 2000 ook nie veel uit en btw is toch altijd 19 %?? 8)7

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-12-2025
metal14 schreef op 07 augustus 2004 @ 22:33:
misschien leuk om de iets snellere proc's te nemen want die 22 euro maakt op 2000 ook nie veel uit en btw is toch altijd 19 %?? 8)7
In belgie is het 21%.

Overigens, is een 10k rpm schijf misschien ook wel handig? Vindt de verhoudingen in dit systeem niet echt kloppen. Goede processoren, maar rest lijkt beetje afgeraffeld.

[ Voor 26% gewijzigd door dev icey op 07-08-2004 22:37 ]

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
dev icey schreef op 07 augustus 2004 @ 22:35:
[...]

In belgie is het 21%.

Overigens, is een 10k rpm schijf misschien ook wel handig? Vindt de verhoudingen in dit systeem niet echt kloppen. Goede processoren, maar rest lijkt beetje afgeraffeld.
oww is het dan niet handig om in nederland te bestellen kan je die 40 euro weer mooi ergens anders aan besteden. :Y) ownee verzendkosten of vervoers kosten maken dat weer teniet :/

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen alvast bedankt voor de reacties. Ik ben eens op de ondere topics gaan rondneuzen. Hier heb ik ook nog heel wat bevindingen teruggevonden.
Toch enkele vragen bij jullie reacties:
- wat is juist het verschil tussen een echt EPS voeding en een converted (voor- en nadelen?)
- in België is het idd altijd 21% :( en idd, de vervoerskosten laten het prijskaartje aardig oplopen.
- @ dev icey: ga je het verschil tussen een 7200 en 10000 rpm schijf zo hard voelen? Wat bedoel je overigens met dat 'de rest nogal afgeraffeld is'? De eisen zitten (dacht ik) toch goed om te renderen?
Wat ik denk...: grafische kaart is meer dan goed genoeg om de viewports snel te houden in max, microstation of autocad (heb nu een ati radeon 9200 pro, en deze doet het meer dan behoorlijk)
De DVD-schrijver zal z'n werk wel meer dan behoorlijk doen (vermits het niet mijn intentie is om een verdeelnetwerk van illegale kopies op poten te zetten :) ) Die zal eerder meer sporadisch gebruikt worden om werk te transporteren en af en toe iets belangrijk te backuppen...
Moederbord: heb ik niet zo veel ervaring mee, maar het is een van de weinige die in een normale miditower past (en de reviews die ik gelezen heb zijn toch niet slecht)
Geheugen: hier ben ik niet zeker van... heb tot nu toe steeds corsair genomen, maar whitelake is heel wat goedkoper (misschien DDR400 nemen met oog op toekomst?)
Toetsenbord en muis: snufjes op toetsenbord heb ik steeds overbodig gevonden. Doe het nog steeds met een standaard bordje en heb ook hier geen last van (misschien verandert die indien anders gewent, maar dat weet ik dus niet...) Voor muis ongeveer idem.
Geluidskaart gaat voorlopig weg (is achteraf gemakkelijk bij te pluggen) Ga er van uit dat het onboardgeluid acceptabel is.
TV-kaart: was geen prioriteit, maar ik heb een kabelverbinding op m'n kot lopen, dus dacht ik waarom hiermee ook niet af en toe tv kijken...
Processoren zullen waarschijnlijk 2,667 Ghz worden, want idd die 22€ zullen het niet maken (en het snelheidsverschil is steeds maal 2 :) )

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
ik had hier deze week een dual xeon systeem (ding is nu rma :P ) die intel coolers waren idd **drama** (dual xeon 3.06ghz overigens)

ik ga nu swiftechs halen (63 euro per stuks, ex fans), kost wat, maar is wel stiller

met die intel dingen is gewoon niet te leven, ik kan wel tegen een beetje geluid, maar dit was TE erg (5800/6200 rpm) en ik kreeg hem maar niet omlaag :'(

ik zou in jouw systeem wel wat meer ram stoppen, 1gb ram voor photoshop is veel te weinig... 2gb of meer moet je hebben (das ook zo duur niet meer)

desnoods neem je 1 xeon ipv2

[ Voor 21% gewijzigd door Zwelgje op 08-08-2004 23:00 ]

A wise man's life is based around fuck you

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:44
Die boxed dingen maken écht een takkeherrie. Serieus, ze zullen alle andere onderdelen in je bak overstemmen (en hoe!). Ik heb 't heel simpel opgelost nadat ik 't spul aan de praat had met die boxed fan's; de oplossing diende zich vanzelf aan :) Zie de link in Aikeleers post.

Wat je andere vragen betreft, dat valt meer in de categorie "Hoe is dit systeem?". Maar ik wil er dit wel over kwijt: met zulke bedragen moet je vooral niet op een handjevol Euro's kijken en direct de 2.4 Xeon's skippen en voor de 2.66's gaan (liever de 2.8's) of je wilt gaan overclocken (dan zijn de 2.4's wel weer ideaal i.v.m. de lage multiplier) want anders kun je net zo goed één zeer snelle cpu nemen. PSU, het zal wel met die kabels werken maar het gaat niet alleen om het 400W getalletje; twee Xeon's trekken onder load behoorlijk aan de 12V lijn dus deze wordt bovenmatig belast. Overigens worden er genoeg PSU's verkocht als EPS welke qua specs identiek zijn aan de normale ATX broertjes daarvan, op de 24 en 8 pins stekkers na natuurlijk.

En met het oog op de toekomst in geheugen investeren is kansloos; wanneer voor jou deze dual Xeon niet meer voldoet zijn er al lang andere technieken courant, iig geen DDR400. Oh ja, waarom de SoundBlaster Live :? Er zit al 6 kanaals geluid op dat bord, scheelt je dus geld en een PCI slot. Een andere geluidskaart heeft pas zin wanneer je meer eist (b.v. Audigy 2) want zo'n Live zal echt niks meer bieden dan het al aanwezige onboard spul.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Thorne
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-08 13:23

Thorne

Forrester

ik heb van die kant en klare weerstandjes gekocht die de intel stock fans flink langzamer laten lopen (en zijn dus ook flink stiller). De temperatuur zal wel omhoog gegaan zijn maar dat vind ik niet zo belangrijk, hij doet het immers...

>specs<

Pagina: 1