Toon posts:

Problemen met het afspelen van films op TV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

sinds vanmiddag heb ik een irritante probleem: de films die ik via mijn PC (aangesloten op TV) wil kijken worden niet volledig doorgegeven, het lijkt als of ze ingezoomd zijn (dus je ziet bijvoorbeeld de koppen van de mensen niet meer).

Vandaag had ik een film gekeken en toen ik later mijn analoog monitor aan de PC vastsluitte, herkende de PC hem niet meer. In nView aangegeven dat de instelling van TV naar analoog ging, alles werkte prima. Later PC opnieuw aan de TV gesloten, toen was het beeld opeens zwart/wit. Uiteindelijk de kleuren terug, alleen toen kwam het probleem met ingezoomde beeld (zowel in BSplayer als in Windows MP). Alle resoluties geprobeerd, nog steeds zijn de films (zowel op tv als op mijn monitor) niet OK.

Heeft iemand anders dit meegemaakt en hoe kan ik dit aanpassen? Ik heb GeForce4 MX400 (s-video ingang). Terwijl ik via s-video aangesloten aan de tv ben, kreeg ik alleen kleuren te zien als ik voor de Composite ingang koos en natuurlijk voor Pal B (nl).

Hopelijk kan iemand me helpen :)

MvG, Burbie

• CaPtAiNCaRnAgE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06-2025

CaPtAiNCaRnAgE

conventies boven 3-laags Popla

als je monitor resolutie (primair scherm ) op bijv. 1280x960 staat en je tv is max 1024x768 dan is het beeld optv gecropt.

zet effe de res. van de monitor terug naar 1024.

i7 2600k | Z68A-GD65-G3 | 4 * 4 GB PC12800CL9 | MSI N470GTX Twin Frozr II | 2x Dell US 2007WFP

Verwijderd

Topicstarter
Mijn monitor staat nu op 1024x768 maar nog steeds als ik een film speel zie ik de gehele beeld niet. Het lijk als of alle randen weggeknipt zijn... ik nspa er geen moer van.

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-04 16:06
zet je resolutie dan op 800x600. Heb hier hetzelde als ik m op 1024x768 laat staan.

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-08 15:27
waarschijnlijk moet je hem op 800/600 zetten, tenminste dat is bij mijn ati kaart zo...

als je toch op een hogere resolutie wil kijken dan moet je even trust televiewer kopen die kan wel op 1024/768 (60hz) en alles wat lager is.
dat ding bevalt mij extreeem goed. :7

(te laat)

[ Voor 3% gewijzigd door hilbren op 07-08-2004 20:02 . Reden: shit Johny58 was mij voor ]

Verwijderd

Topicstarter
OK, ben achter gekomen wat het was: blijkbaar was de video-overlay aangeschakeld, hoe dat gebeurd is ... namelijk alleen de resolutie veranderen leek me niet relevant aangezien tot nu toe is dit nooit voorgekomen, opeens vandaag pas.

Bedankt voor jullie replies, ik ga nu lekker mijn film kijken :)
Pagina: 1