Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 14:00:
Ik zit eigenlijk met hetzelfde probleem. Ik wil namelijk eeen heel nieuw systeem aanschaffen, maar ik zit sterk te twijfelen tussen een home-cinema set of een losse receiver aanschaffen met 5.1 boxen.
Nou is mijn vraag eigenlijk: Stel dat je bijv. HKTS 7 boxen aanschaft met een receiver (laten we zeggen een Yahama RXV 550). Dan ben je voor 750 euro klaar.
Maar voor 750 euro heb je ook een redelijke (lijkt mij) home-cinema set. Als je die twee met elkaar verglijkt, is het dan zo dat het geluid bij films beter is bij de gestandaardiseerde home cinema set terwijl het stereo geluid beter is bij de eerste optie (Yahama reciecer en HKTS 7 boxen)?
Ik snap dat je zelf moet luisteren, maar wat zijn jullie ervaringen op dat gebied?
Ben echt een leek hierin..
(Stereo geluid is voor mij net zo belangrijk als film geluid)
Het geluid zal in de 1e optie waarschijnlijk beter zijn , ook bij films.
Het allerbelangrijkste blijven toch de boxen, en als je fatsoenlijke naar stereo wilt luisteren zul je toch boxen moeten hebben die op zichzelf (zonder subwoofer) al redelijk klinken.
Ik ben ook totaal leek hierin , maar heb gewoon veel op internet gelezen en ben gaan luisteren in verschillende winkels (neem een eigen cd mee!).
Dan kun je zelf beoordelen of het geluid voor jou goed genoeg is. Je kunt wel zeggen dat als je erg kritisch bent, je set erg duur zal worden.