Toon posts:

[CronJob] Wie kan er een voor me draaien?

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers, ik hoop dat een van jullie wat voor me kan betekenen. Zit namelijk met het volgende probleem:

Ik ben bezig met het maken van een website die draait op een Windows (IIS) hosting computer bij Hostway.com. Nu wil ik grafieken gaan genereren met een ASP script.

Het komt er hier op neer: Ik heb iemand nodig die een cronjob voor me kan draaien die elke minuut een url naar me website 'aantikt'. Achter die url zit een server-side script dat vervolgens gestart wordt op die windows computer. Het enige wat er dus voor nodig is, is een job die iedere minuut de pagina ophaald.

Is er iemand in de mogelijkheid om zo'n cronjob te draaien voor me? Het zal iig geen data eten, de pagina die geladen wordt bevat geen tekens. = 0 kb.

Waarom ik het aan jullie vraag? Omdat me Hostway zegt dat windows niet stabiel genoeg is voor het draaien van een taak met taakplanner. (logisch, windows hè ;))

De website waar het om gaat wil ik (nog) even niet noemen in dit topic. Het wordt iig een versie 2 van een andere momenteel draaiende website met gem. 35.000 bezoekers per week.
Als compensatie kunnen we wel wat afspreken dat er ergens een eervolle vermelding komt te staam van je (bedrijfs)naam of zo.

Ps: Graag niet reageren met als; stap over naar Linux!, ik ben nu eenmaal niet in de gelegenheid om de site op een Linux server te draaien...

• veer0318
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2025
www.cronservice.nl

Kost wel wat, maar met 35000 bezoekers p/w moet dat wel te doen zijn, neem ik zo aan...

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-12-2025
veer0318 schreef op 07 augustus 2004 @ 17:59:
www.cronservice.nl

Kost wel wat, maar met 35000 bezoekers p/w moet dat wel te doen zijn, neem ik zo aan...
€ 4,95 per jaar moet het probleem toch niet zijn?

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Maak toch gewoon een scriptje dat bij de eerste bezoeker in een (nieuwe) minuut het script start om je grafieken te maken. Als je echt zoveel bezoekers hebt als je beweerd heb je keurig netjes je statistieken (?) op tijd.

En anders kan je zo'n cron jobje wel door je hostway (?!?) laten maken...

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Is er iemand in de mogelijkheid om zo'n cronjob te draaien voor me? Het zal iig geen data eten, de pagina die geladen wordt bevat geen tekens. = 0 kb.
Maar het HTTP protocol geeft toch wat overhead. Een mb of 25 per maand lijkt mij een redelijke schatting.

Hoe foutgevoelig mag het zijn? Is het een ramp als het script een uur (of twee) wordt overgeslagen?

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:57
Vunzz schreef op 07 augustus 2004 @ 18:02:
[...]

€ 4,95 per jaar moet het probleem toch niet zijn?
€ 9,90 ;)

Als ik het goed lees tenminste. Voor die 4,95 krijg je een jaar lang 5 opdrachten die 1x per uur gedaan moeten worden.

Opdrachten die vaker uitgevoerd moeten worden kosten € 4,95 per stuk extra. Korter dan 5 minuten tussen de aanroepen gaat overigens niet, als ik het goed begrijp.

[ Voor 22% gewijzigd door Paul op 07-08-2004 18:06 . Reden: Quote erbij ]

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Vaker dan 5 minuten lijkt inderdaad niet te kunnen. Neem dan een duitse variant. Voor 3,49/maand kun je wel elke minuut een script aanroepen. Zoeken met google op 'crontab service' had je daar ook al gebracht.

[ Voor 16% gewijzigd door GlowMouse op 07-08-2004 18:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
GlowMouse schreef op 07 augustus 2004 @ 18:03:
[...]

Maar het HTTP protocol geeft toch wat overhead. Een mb of 25 per maand lijkt mij een redelijke schatting.

Hoe foutgevoelig mag het zijn? Is het een ramp als het script een uur (of twee) wordt overgeslagen?
Nou, kijk, stel, 1x per maand of zo is er een keer een probleempje dan zeg ok oké. Maaru, ik vraag het niet voor niets in de NOS groep. Kan natuurlijk niet onderkennen dat linux gewoon veel stabieler is.

(zoiezo hoeven de grafieken alleen gegenereerd te worden van 9:00 tot 22:00 en alleen op werkdagen)

www.cronservice.nl = op zich een goed id. Ik zal ze eens een mailtje sturen wat zij voor mij kunnen betekenen bij een script wat om de minuut moet draaien.
• Dat scriptje wat Sendy voorstelde is ook wel een aardig id. Alleen vind ik het rommelig, onbetrouwbaar, en voor de bewuste bezoeker, traag.
• Heb idd niet gezocht op cron-job services. Zal eens gaan doen. Zijn daar nog NL / EN varianten van? Mijn duitse communicatie is niet geweldig ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2004 18:31 ]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:15
Mja, wrom niet gewoon de taakplanner van windows gebruiken? of desnoods AT, is ongeveer hetzelfde als Cron.

Als jij en je hoster beweren dat windows niet stabiel genoeg is om elke minuut een request uit een scheduler te doen, vraag ik me af wat je dan nog met een windows server doet. IMHO is het gewoon dom gelul dat het instabiel is, MS maakt tegenwoordig weinig tot geen instabiele server OS'en meer, die tijd is voorbij

*klopt af met een NT4 server en een Linux server die samen al maanden uptime hebben*

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Waarom zou windows niet stabiel genoeg zijn om een cronjob te draaien ? Dat is gewoon bullshit man! :)

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:18
^^ Dat is wat ik ook meteen dacht... :P

Wat ze misschien bedoelen is dat er geen standaard tooltje bij Windows zit waarmee je dit gemakkelijk kunt doen, maar zoiets zal toch vast wel te installeren zijn (ja, je hebt wel 'at', maar dan moet je AFAIK nog steeds handmatig alle tijden gaan zitten invoeren, een patroon als 0/1 * * * * kon je vroeger iig niet opgeven)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, allemaal leuk en aardig, je kan wel schreeuwen dat het onzin is dat het onstabiel is. En ja, dat is ook beetje onzin denk ik, want hier thuis draai ik het als test en werkt het perfect. (maar ik restart & zet me pc uit 's nachts)

Maarja, hoe moet ik dat tegen Hostway.com zeggen? Wil geen ruzie met die lui.

_JGC_ -> kan jij geen jobje voor me draaien? ;)

Het jobje hoeft dus niet mega stabiel te zijn of zo, als het een keertje plat ligt, ja jammer dan, ook een linux machine moet wel eens ge-update worden ;) (toch? ;))

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2004 19:59 ]

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Verwijderd schreef op 07 augustus 2004 @ 19:41:
Ja, allemaal leuk en aardig, je kan wel schreeuwen dat het onzin is dat het onstabiel is. En ja, dat is ook beetje onzin denk ik, want hier thuis draai ik het als test en werkt het perfect. (maar ik restart & zet me pc uit 's nachts)

Maarja, hoe moet ik dat tegen Hostway.com zeggen? Wil geen ruzie met die lui.

_JGC_ -> kan jij geen jobje voor me draaien? ;)

Het jobje hoeft dus niet mega stabiel te zijn of zo, als het een keertje plat ligt, ja jammer dan, ook een linux machine moet wel eens ge-update worden ;) (toch? ;))
Providers die tegen hun betalende klanten zeggen dat hun windowsbakken te onstabielzijn om periodieke cronjobs zijn volgens mij extreem bout. Misschien moet je eens naar een echte provider kijken ?

Verwijderd

Topicstarter
XTerm schreef op 07 augustus 2004 @ 20:24:
[...]

Providers die tegen hun betalende klanten zeggen dat hun windowsbakken te onstabielzijn om periodieke cronjobs zijn volgens mij extreem bout. Misschien moet je eens naar een echte provider kijken ?
Zover ik begrepen heb is hostway een van de betere windows providers. Ik denk dat het gewoon een of andere k*t smoes is...

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-02 15:00
Wilke schreef op 07 augustus 2004 @ 19:37:
^^ Dat is wat ik ook meteen dacht... :P

Wat ze misschien bedoelen is dat er geen standaard tooltje bij Windows zit waarmee je dit gemakkelijk kunt doen, maar zoiets zal toch vast wel te installeren zijn (ja, je hebt wel 'at', maar dan moet je AFAIK nog steeds handmatig alle tijden gaan zitten invoeren, een patroon als 0/1 * * * * kon je vroeger iig niet opgeven)
at != cron

at voert een opdracht eenmalig uit en daarna niet meer cron blijft de opdracht uitvoeren keer op keer
maar cronservice lijkt me voor de TS de oplossing gewoon eerst aanmelden kijken of het werkt (je hebt 15 dagen probeer tijd geloof ik) en dan kun je beslissen of doorgaan met hun

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:18
Mja okee, als dit de enige oplossing is dan moet je gewoon zoeken naar een service die dat kan doen; er zijn er in dit topic al enkele genoemd.

Als je een vriend/kennis zo ver kunt krijgen om het voor je te doen ook prima natuurlijk, maar GoT is niet echt de aangewezen plaats voor dit soort requests. Daarom doe ik dit topic nu ook maar dicht.

Het probleem is een beetje dat hier vast wel mensen zijn die elke minuut ff een wget request willen doen, maar als je ook enige garantie wilt over de frequentie (dat het niet gewoon een dag uitblijft als toevallig mijn computer crasht) moet je denk ik gewoon niet hier zijn, maar er iemand enkele euro's/maand voor betalen en dan gewoon vastleggen dat ze max. zoveel % van de requests mogen missen, of whatever.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.