[Ervaringen]Sony SDM-HS74P/HS94P

Pagina: 1
Acties:
  • 197 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• daniel_ev
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-05 00:10
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/YBY7MHH1QA5M/picserver.jpeg
Klik

Het gaat hier dus om de DVI opvolger van de SDM-HS73P, een monitor die tot de drie populairste schermen behoorde in het oude TFT-Gamen topic. Aangezien de policy wat betreft 'Het Grote bladiebladieblie topic' is veranderd en de TFT-Gamen draad dan ook is gesloten, heb ik dit topic maar geopend. De monitor zal met zijn redelijke prijs (Pricewatch), behoorlijke specs en vooral oogstrelend design volgens mij velen aanspreken.

Specs
• Model
SDM-HS74P/B

• Viewable Image Size
17"

• Color
Black with Dark Silver Chassis

• X-BRITE™ LCD Technology
• Native Resolution
1280 x 1024

• Panel Type
TFT Active Matrix

• Pixel Pitch
.264mm H/V

• Horizontal Scan (kHz)
28k - 80 kHz

• Vertical Refresh (Hz)
48-75Hz

• Response Time
16ms

• Luminance
400 cd/m2

• Contrast Ratio
500:1

• Viewing Angle
160 degree/ 160 degree

• Tilt Range
-5˝ to +20˝

• Video Input Connector
HD-15 (analog), DVI-D (digital)

• Internal Power Supply
Yes

• Power Management
45W (max)
33W (normal)
1W (sleep)

• Plug & Play
DDC-2B

• Color Temperature Control
9300K, 6500K + USER

• Color Systems
16.2 million

• Product Measurements
17.4" x 15.9" x 8.5", Weight= 12.6 lbs

• Limited Warranty
3 years (Parts, Labor, Backlight)

Reviews
Tot nu toe de enige die ik heb kunnen vinden: een magere HardwareCentral review.

Zijn er al mensen die deze monitor al in hun bezit of er ervaringen mee hebben? Ook reviews of wat betere pics kunnen natuurlijk worden geplaatst, maar resive wel even (bij voorkeur met een bewerkingsprogramma)wat ben ik eigenlijk een zeikerd :p

[ Voor 4% gewijzigd door daniel_ev op 07-08-2004 23:22 ]

Toch?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:02

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Toevallig dat je een topic hebt geopend over een Sony TFT. Zeer binnenkort wil ik ook een Sony TFT gaan aanschaffen. (Eigenlijk puur omdat ik Sony 'fan' ben, maar dat terzijde.)

Ik ben ook erg benieuwd naar ervaringen. :)

Toen waren beige computers heel gewoon.

• daniel_ev
Het gaat mij er niet zozeer om dat het een Sony is (alhoewel mijn DSC-T1 errug goed bevalt en ik het design van het scherm echt fantastisch vind) maar ik hoop meer dat dit een goed alternatief is voor een 17" >16 ms DVI TFT. Vind de BenQ namelijk ontzettend lelijk en de verschillende Samsung modellen hebben wel heel veel last van dode pixels en loszittende behuizingen. De Philips 190S5CS is zelfs 19" en 12 ms, maar schijnt moeilijk scherp te stellen zijn en is ook analoog.
Post dan ook zeker je ervaringen als je hem binnen hebt :)

Toch?

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Even een update van mijn kant:

Bijna twee weken geleden heb ik naar Salland Automatisering een e-mail gestuurd of ze deze monitor ook aan hun assortiment konden toevoegen. Dit hebben ze vrijwel direct gedaan en niet lang daarna heb ik 'm ook daadwerkelijk besteld.

Beeld is erg strak in 2D met alle resoluties. In 800x600 lijkt het erop dat de monitor alle aliasing wegwerkt. Dus geen blokkerig beeld in lage reso's. :o

Met spelletjes gaat alles lekker, geen ghosting of nare effecten.

Echt een groot verschil tussen een 15" CRT die ik eerder gehad heb en deze 17" TFT. _/-\o_

• daniel_ev
Ik heb Salland maar even toegevoegd als leverancier bij de pricewatch, ze stonden er nog niet bij.
Als je een digicam hebt en/of enige ervaring met tft's, zou je dan wat uitgebreidere bevindingen plus foto's kunnen posten over zwarte balken in films, kleurverlopen, ghosting in shooters en dode pixels?

Toch?

• XelleratioN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-07 21:10
Jammer dat er zo weinig mensen geinteresseerd zijn in dit topic :9

Ik ga dit scherm in ieder geval de komende maand bestellen. Moet alleen nog even kijken bij welke webshop ik dit het beste kan doen.

Het design vind ik buitengewoon :>

Later zal ik mijn ervaringen wel posten ;)

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-07 19:34
Hier is ook nog wat informatie over de HX73, maar hier zijn ook geen reviews van te vinden. Waarom reviewen ze die Sony's niet gewoon :P.

[evaringen] Sony SDM-HX73

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Tot zover heb ik één dode pixel kunnen vinden, maar is niet storend, want hij zit rechts-onderaan.

Ik heb gelezen dat Counter-Strike meer ghosting laat zien dan andere spellen, i.v.m. de oudere engine. Dit klopt wel, maar hier moet je gewoon aan wennen. Het verschil met een CRT monitor is wel te zien, maar na verloop van tijd let je er niet meer op.

De zwarte balken bij films is gewoon hetzelfde, want het is gewoon een 4:3 monitor, geen 16:9. Het wordt volgens Sony ook aanbevolen om 'm op 1280x1024 te zetten voor het beste beeld. Is ook logisch, want hier zijn deze schermen voor gemaakt.

Hier wat foto's, plus een high-res foto

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jasperkimmels/pics/tft1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jasperkimmels/pics/tft2.jpg

'k Heb zeker geen spijt van deze aankoop, ook al is het een klap geld en één defecte pixel, die zie ik al niet meer...

• daniel_ev
LOL @ zelfs een Sony batterij. Met zwarte balken doelde ik eigenlijk op hoe 'zwart' de zwarte balken nu eigenlijk zijn als je in het donker een film kijkt, of dat je er duidelijk de backlight doorheen ziet.
Bedankt voor de high-res foto; ik denk trouwens dat veel mensen deze monitor (nog) links laten liggen omdat het zo'n enorme investering is. Ik zag laatst bij de computerboer om de hoek De 17" BenQ 12 ms (analoog, oke) voor 380,-. Dat is nogal een drempel, ookal gaat het hier om een monitor met een design om een slabbetje voor om te doen!

Op je tweede foto is trouwens duidelijk te zien dat de monitor een spiegelende beschermplaat heeft en geen matte, zoals bijna alle andere TFT's. Hoe bevalt dat in de praktijk?

Toch?

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Het spiegelende komt niet door flitser van de camera, als je gewoon aan de zijkant kijkt is het iets minder spiegelend.

Als je er gewoon voor zit en zolang je niet in DOS werkt (zwarte schermen), zie je jezelf niet zitten. En dat spiegelende heeft ook wel wat vind ik. :)

Zwarte balken bij films zijn wel te zien, ze zijn niet zo zwart als de 'omlijsting'. Maar je kunt dan nog wat spelen met de helderheid. High/Middle/Low/User 0 tot 100.

offtopic:
En van die Sony batterij, da's nog lang niet alles. ;)

[ Voor 34% gewijzigd door PD2JK op 02-09-2004 09:57 ]

Verwijderd

vraagje, moest je kunnen kiezen tussen deze monitor en de SDM-HX73, welke zou je nemen? en waarom juist? ik moet redelijk snel beslissen, dus gelieve vlug te antwoorden als je wil natuurlijk :)

alvast bedankt,
JjJames

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Zonet je andere topic doorgelezen...

ontopic
Dan had ik nog de 74P/B genomen. Omdat deze helemaal zwart is. De 73 heeft aan de zijkanten wat zilver....

De 74 vind ik gewoon mooier. :)

[ Voor 8% gewijzigd door PD2JK op 06-09-2004 22:26 ]

Verwijderd

ah k, vind die 74 eigenlijk ook mooier, zonder die speakers, maar volgens mij heeft die HX73 geen Xbrite, voor de rest zijn de specs volledig hetzelfde, maar aangezien de prijs ongeveer hetzelfde is dacht ik dat er toch wel nog in iets anders verschil moest zijn, de ene is HX de andere HS. maar is er voor de rest geen verschil?

ik vind die 74 eigenlijk wel mooi in het zilver :p
http://www.cdrinfo.com/Fo...sp?m=74179&mpage=1&#74179
maar ik denk dat ik toch voor een zwarte ga gaan aangezien de rest van mijn pc ook zwart is.

thx&grtz,
JjJames

• daniel_ev
De HX series zijn de 'instapmodelen', als je daarover kunt spreken bij dergelijke prijzen, maar goed...
Wat je dacht wordt door de Sony website inderdaad bevestigt, de hx73 schijnt geen xbrite scherm te zijn. Verder zijn het wel beide dvi schermen met een responsetijd van 16 ms, dus het zou me niets verbazen als het toch om hetzelfde panel blijkt te gaan. Mijn advies is dan ook om naar de plaatselijke computerboer te gaan en daar de schermen met elkaar te vergelijken om vervolgens het scherm van je keuze bij de goedkoopste webwinkel met dooie pixelgarantie te bestellen

offtopic:
je hoeft hier niet na ieder berichtje te groeten hoor, zie het gewoon als een normale discussie. Daar groet je ook niet iedereen nadat je wat gezegd hebt

Toch?

Verwijderd

Oke ben ook naar een tftje aan het kijken en inderdaad zijn mijn ogen ook voor een Sony gevallen.

Kijk ik nu naar de types kom ik iets vreemds tegen:
Wat is het verschil tussen een SDM-HS74P/B en een SDM-HS74PB :? :?

Volgens de verschillende prijzen her en der is er wel degelijk verschil ? Ik vind het vooral erg verwarrend?

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Volgens mij zit er geen verschil in. Je hebt de /S en de /B. Silver en Black dus.

Verwijderd

Ben er inmiddels ook achter even gebeld met centralpoint. Het heeft te maken met dat ze meerdere leveranciers hebben die hetzelfde product leveren, dus kunnen ze niet precies gelijke art. nummers hanteren. ---> Dus krijg je twee dezelfde producten met verschillende prijzen en onder verschillende art. nummers op je site 8)7 8)7

Maar goed nu weet ik dat er geen verschil in zit en kan gewoon voor de goedkoopste gaan.

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:40
Ik had al een topic aangemaakt voor de 19" versie, maar misschien is het handiger om dit type voor zowel 17" als 19" in 1 topic te behandelen.

Ik ben dus ook op zoek naar een tft scherm en in mijn zoektocht naar een goede/mooie/snelle 19" tft kwam ik eigenlijk snel bij deze Sony aan.. Wat een _/-\o_ :9~ tft is dit.. En dan nog met een reactietijd van 12ms voor de 19" ook, het kan bijna niet waar zijn.

Ik heb ook nog even getwijfeld over de 17" versie, maar ben bang dat ik daar spijt van ga krijgen, dus ik denk dat ik toch maar voor de 19" versie ga.. Het is wel een klap geld, maar als het goed is is het een investering voor de komende jaren..

Weet iemand trouwens wat het x-black lcd inhoudt? En hoe staat het over het algemeen met dode pixels bij Sony??

[ Voor 4% gewijzigd door M@cer op 28-10-2004 20:08 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• Cerntje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-02 13:27
Macer schreef op 28 oktober 2004 @ 20:08:
Ik had al een topic aangemaakt voor de 19" versie, maar misschien is het handiger om dit type voor zowel 17" als 19" in 1 topic te behandelen.

Ik ben dus ook op zoek naar een tft scherm en in mijn zoektocht naar een goede/mooie/snelle 19" tft kwam ik eigenlijk snel bij deze Sony aan.. Wat een _/-\o_ :9~ tft is dit.. En dan nog met een reactietijd van 12ms voor de 19" ook, het kan bijna niet waar zijn.

Ik heb ook nog even getwijfeld over de 17" versie, maar ben bang dat ik daar spijt van ga krijgen, dus ik denk dat ik toch maar voor de 19" versie ga.. Het is wel een klap geld, maar als het goed is is het een investering voor de komende jaren..

Weet iemand trouwens wat het x-black lcd inhoudt? En hoe staat het over het algemeen met dode pixels bij Sony??
Ik heb sinds een week de Sony HS94P in huis staan. En inderdaad, wat een machtig geil scherm is dit :9~ ! Ik ben van een 17" CRT naar een 19" TFT gegaan. Ik heb voor de 19" gekozen omdat ik iets groter wilde gaan, niet specifiek om iets. Ik heb nu de 17" CRT en 19" TFT naast elkaar staan en het verschil is echt duidelijk te zien. Als je het geld ervoor hebt, zou ik echt voor de 19" gaan.

Wat betreft x-black: Dat is een speciale coating die Sony over zijn beeldschermen plaatst. Dit zorgt ervoor dat de kleuren etc. nog scherper getoond worden. Sommige vinden dit crap omdat de coating een licht reflecterende werking heeft. Als je in de winkel kijkt zul je vast ook de felle lampen in het scherm zien, maar thuis heb je daar absoluut geen last van mits je geen 500W lamp achter je hebt staan. Als de monitor uitstaat en het is overdag kan je jezelf overigens wel zien, maar dat effect verdwijnt zodra de monitor aangaat, kortom no issue.

Ik ben in mijn model geen dode pixels tegengekomen. Wel wat 'vuile' pixels die met een beetje nagel goed weg te werken zijn. Waarschijnlijk is dat gewoon een stofje dat op de pixel zit, als je je nagel eroverheen haalt verdwijnt tie.

Voor gamers kan ik deze monitor ten ZEERSTE aanraden. Ik heb hiervoor namelijk de Samsung Syncmaster 193P (20ms) op proef gehad en de ghosting was zeer waarneembaar. Daarom had ik die teruggebracht en de Sony gehaald. Op de Sony is vrijwel geen ghosting aanwezig, bij CS is ietswat ghosting waarneembaar als je erop let, maar 100% beter dan de Samsung waar je gewoon vegen over je scherm zag.

Kortom, Sony all tha way! _/-\o_

• M@cer
Klinkt goed, ik ben nu eigenlijk wel helemaal overtuigd... Alleen jammer dat die dingen nergens verkrijgbaar zijn :(

Wat betreft dat X-Black, op een CRT kan je jezelf toch ook zien als de monitor uitstaat, is dit vergelijkbaar of is het bij de Sony TFT's nog iets duidelijker??

[ Voor 42% gewijzigd door M@cer op 29-10-2004 08:24 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ik vind het bij deze TFT's nog wat duidelijker, maar daar merk je niets van als je 'm aan hebt staan. In Doom3, waar het bijna altijd donker is, heb ik er ook geen last van. Je let er gewoon niet op, omdat je hart in je keel zit bij dat spel. ;)

• Cerntje
Prutz0r schreef op 29 oktober 2004 @ 08:49:
Ik vind het bij deze TFT's nog wat duidelijker, maar daar merk je niets van als je 'm aan hebt staan. In Doom3, waar het bijna altijd donker is, heb ik er ook geen last van. Je let er gewoon niet op, omdat je hart in je keel zit bij dat spel. ;)
Je ziet het inderdaad iets duidelijk als op een CRT als je hem uit heb staan. Maar zodra je hem aanzet zie je er niks meer van.

Ik zal zo is wat foto's maken van het beeldscherm, zowel aan als uit. Kan je zelf een beetje kijken hoe het eruitziet ;)

• M@cer
Cerntje schreef op 29 oktober 2004 @ 09:48:
[...]

Ik zal zo is wat foto's maken van het beeldscherm, zowel aan als uit. Kan je zelf een beetje kijken hoe het eruitziet ;)
Als je wilt graag...

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:48
Mijn mini review:

Een tijdje geleden wilde ik ook een TFT halen. Na veel vergelijken en rondkijken was ik ook op de HS74P uitgekomen. Eerste keer had ik een dode pixel, vrijwel in het midden van het scherm, dus terug naar de mediamarkt, waar de tweede keer er geen dode pixels in zaten, gelukkig.

Het scherm presteerd in spelletjes zeer goed. Enige ghosting die te zien is manifesteerd zich door een soort motion blur ( een techniek waar 3dfx vroeger aan werkte 8)7 ). Dit stoort op zich niet echt. Films zijn ook zeer goed te doen op dit scherm.
Wat wel storend is, is dat het scherm geen goede kleurweergave heeft. Als je bijvoorbeeld met fireworks een kleurverloop trekt, zul je blokjes kleuren zien, in plaats van vloeiende overgangen. Ook sommige websites zoals macromedia.com hebben zo'n verloopje die dan storend wordt. Ook zie je vanuit sommige kijkhoeken wel erg duidelijk dat er een lamp aan de onderkant zit en aan de bovenkant niet, doordat de bovenste 10% van het scherm ofzo vrij donker zijn en de onderste 10% vrij licht, maar in de overige 80% scherm is het wel een vrij egale kleur.

mijn probleem.
als ik er een tijdje achter zat kreeg ik hoofdpijn en tranende ogen, dit terwijl het scherm al op z'n laagste helderheid stond. Ik heb hem dus teruggebracht.
Ik vind in het algemeen dat TFT's te duur zijn voor wat ze bieden in vergelijking met CRT's.

maar tis wel een mooi apparaat :9~

Afbeeldingslocatie: http://ramon.spielerij.net/imgupload/images/scherm1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://ramon.spielerij.net/imgupload/images/scherm2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://ramon.spielerij.net/imgupload/images/scherm3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://ramon.spielerij.net/imgupload/images/scherm4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://ramon.spielerij.net/imgupload/images/scherm5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://ramon.spielerij.net/imgupload/images/scherm6.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Ramon op 30-10-2004 10:39 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Cerntje
Hier een aantal foto's van de HS94P, maar nog niet die van mij :). Deze zijn van een ander forum gehaald, misschien ken je ze al. Mijne zal ik vanmiddag ook posten.

Afbeeldingslocatie: http://www.hard-tekindustries.nl/images/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.hard-tekindustries.nl/images/2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.hard-tekindustries.nl/images/3.jpg

@ Ramon: Bij mij zie je bij een zwarte achtergrond de backlight ook iets. Je ziet een lichtende gloed, maar dat zie je alleen bij een zwarte achtergrond.

Ik heb absoluut geen last van hoofdpijn of tranende ogen ook al zit ik de hele dag achter de monitor. Als je hem op full brightness zet is het wel heel vel, maar je hebt zoveel instellingen om mee te spelen.

Wat ik een absoluut pluspunt vindt is de controls op de monitor. De Samsung Syncmaster 193P heeft alleen een aan/uit knop. De rest gaat via software. Op de Sony zit een 'backlightknop' welke je in kan stellen op low, mid, high en user (je eigen instellingen). Voor windows draai ik op user. Maar als ik een film ga kijken welke over het algemeen wat donkerder is druk ik op 1 knopje en zet hem op 'high'. Gelijk zie je de film een stuk beter. Evenals met games, via de Samsung was dit absoluut niet te doen met de onboard software.

[ Voor 57% gewijzigd door Cerntje op 30-10-2004 10:17 ]

• M@cer
Ik ga vanmiddag eens even kijken of ik dit scherm ergens in real-life kan bewonderen.. Wil hem toch eerst in het echt zien voor ik hem koop..

Weet iemand wat het verschil in CM is tussen een 19" CRT, 17" TFT en 19" TFT??

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:25

Animal_X

Rodin

Ik heb hem gister besteld (de HS94P/B)! Ben benieuwd :)

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

• maikel7
  • Laatst online: 25-06 22:04
Ik ben ook erg geinteresseerd in dit scherm. Zou hem graag eerst in levende lijve zien. Iemand adres(sen) in Gelderland, regio Arnhem, Nijmegen het liefst) waar ik hem kan bewonderen of waar hij te koop is??

• M@cer
Ik heb hem vandaag bij de Media Markt gezien en ik ben er echt op afknapt... Die reflecterende laag was wel heel erg, het leek wel als of je naar heel glansend fotopapier zit te kijken.. Misschien nog maar eens kijken naar de 93 serie (deze heeft die laag niet) en anders ga ik me maar eens verdiepen in een 17"..

• Cerntje
Macer schreef op 03 november 2004 @ 14:57:
Ik heb hem vandaag bij de Media Markt gezien en ik ben er echt op afknapt... Die reflecterende laag was wel heel erg, het leek wel als of je naar heel glansend fotopapier zit te kijken.. Misschien nog maar eens kijken naar de 93 serie (deze heeft die laag niet) en anders ga ik me maar eens verdiepen in een 17"..
Duh, natuurlijk reflecteerd die laag met 25 TL-buizen erop. Ik heb hem zelf ook bij de MediaMarkt gehaald en daar reflecteerde die ook. Maar thuis eenmaal uitgestalt merk je er geen donder van.

Mijn advies, haal die Sony gewoon bij de mediamarkt en probeer hem thuis. Bij de MM heb je 14-dagen-niet-goed-geld-terug, dus mocht tie toch niet bevallen kan je hem altijd terugbrengen. Deze monitor is gewoon een van de beste op het gebied van 19" TFT.

En nogmaals, die reflecterende laag speelt thuis GEEN ISSUE! |:(

• jackoo1988
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-07 15:27
Bij informatique is de Sony HS74 nu voor €357. Ook is er een HS74PS deze is een stuk duurder wat is het verschil, en is dit verschil het extra geld waard? Ik zit heel erg te twijfelen wat voor monitor ik moet kopen heb een budget van €550.

MvG, Jack©© >:)

Corsair Carbide 500R White, LG-IPS 277L, Intel Core i7 2600K & Scythe Mugen 2, ASUS P67 Sabertooth , 8192MB DDR3 1600MhZ, Gainward GTX680 2GB, Samsung EVO 850 250GB SSD & 500, 750, 1000GB Samsung, Seasonic M12II EVO 750 Watt, Logitech G510s, Z2300

• TomSmit82
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-04 18:59
jackoo1988 schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 03:43:
Bij informatique is de Sony HS74 nu voor €357. Ook is er een HS74PS deze is een stuk duurder wat is het verschil, en is dit verschil het extra geld waard? Ik zit heel erg te twijfelen wat voor monitor ik moet kopen heb een budget van €550.

MvG, Jack©© >:)
Met zo'n budget zou ik gewoon voor de HS74P gaan, ik had zelf eerst een Samsung 710T bij MyCom voor €429. Kwam echter een kapotte subpixel te voorschijn, maar ze konden de Samsung 710T niet meer leveren dus kwamen ze met de Sony HS74P als oplossing welke ik vervolgens van €529 voor €499 mee kreeg. En hoewel deze een langzamere reactie tijd heeft als de samsung merk ik daar geen bal van, nergens ghosting. Tevens zijn de kleuren ook mooier. HS74P is duur maar dan heb je wel wat!

• Rolfski
  • Laatst online: 04-11-2025
Ik heb vandaag de in de winkel de Sony HS94P bekeken; wat een onwaarschijnlijk heldere en bloedmooie kleuren zeg! _/-\o_ Het Mycom TFT schermpje ernaast verbleekte er helemaal bij. Ook de Iiyama CRT's zagen er ineens uit als stoffige antiekdozen vergeleken met de Sony.
De coating zorgt inderdaad voor redelijk wat reflectie (ik heb hem ff uitgezet) maar ik vond dit niet irritant en wat je er voor terug krijgt is super levendige kleuren.

Mijn keuze is gemaakt; als de Viewsonic (ook met coating) niet te krijgen is ga ik de Sony halen. :)

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ik kan het de laatste tijd ook wel merken. Als ik bij sommige mensen kom om even de computer van spyware/virussen te ontdoen, staat er soms ook zo'n Medion/el-cheapo TFT. Een wereld van verschil met de Sony qua kleur. Niets tegen Medion hoor, kan best een scherm zijn met een lange levensduur, maar die kleuren... :/ ;(

• bartsidee
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-02 08:33
Weet iemand of het veel verschil is kwa beeldkwaliteit tussen de HS74B en de HS74PB. Op de sony site zie ik eigenlijk als enigste verschil de xblack technologie maar maakt dat zo veel verschil uit. Het prijsverschil is namelijke rond de 120 euro.

• Ulti23
  • Laatst online: 14-03 11:11

Ulti23

Quality Time

Ik snap dat menuutje bij het scherm niet helemaal, op de een of andere manier kan ik niet kiezen in het menuutje om instellingen mbt het scherm (dubbele A in het menu) te kiezen (staat bij mij zwart en is dus niet te kiezen) en ik kan ook niet bij de user kleuren instellingen kiezen om de groene kleur aan te passen. Ik zal wel iets niet goed doen, maar ik weet echt niet wat... Van de manual wordt ik ook niet veel wijzer.....

Verder wel een schitterend scherm, mooi design, felle scherpe kleuren, geheel geen ghosting of tearing in games zoals DOOM3, Far Cry, NFSU2, CoR. Ben echt superblij met deze aankoop.

Btw, scherm is een HS74P (de zwarte, productie van 2004 week 41)

[edit]

Laat maar, manual niet goed genoeg gelezen denk ik.... het is niet in te stellen omdat ik de DVI-D aansluiting gebruik, dan zet hij dit automatisch vast. Ook de groene kleur wordt automatisch ingesteld zodat alleen rood en blauw aan te passen zijn. :Y)

[ Voor 17% gewijzigd door Ulti23 op 01-02-2005 16:12 ]

I pitty the fools who took my game-station.....

Pagina: 1