Toon posts:

Windows 2003 ADS vervangen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleem ik wil een Windows 2003 AD server vervangen. Maar ik weet niet hoe ik dit aan moet gaan pakken. Wie kan mij daar mee helpen??

Even een overzicht van het netwerk

Er zijn twee AD Servers. De Forrest controller moet vervangen worden. Dus de Back up AD blijft over.

Op de Primaire AD worden de volgende services aangeboden: AD, User login, gebruikers mappen, DHCP, DNS & terminal services

Op de Back-up AD worden de volgende services aangeboden: AD, Terminal services & DNS

Verder zijn er aparte servers voor: ISA, Exhange, Biztalk & SQL
Alle Servers in het Netwerk zijn Windows 2003 Servers

Alvast bedankt
Mr_Elmo

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-12-2025
Het lijkt me dat hier heel veel informatie over te vinden is op internet.
Waar kom je niet uit, wat heb je zelf al gedaan/gelezen/opgezocht?

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat dingen gelezen op internet bij microsoft en op google

Ik ben er al uit dat ik gewoon een andere machine moet pakken en deze gaan inrichten als een forrest controller. Als ik hier mee bgezig ben wordt de nieuwe de forrest controller en de oude forrest controller wordt automatisch een "gewone AD server" maar hoe krijg ik dan de rest van de oude server over naar de nieuwe.

Zoals user accounts, gedeelde mappen van users, group policies, CA ed

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
gezien alle services die je draait gok ik dat het bedrijfsmatig is :?

if so: ga je dan onmiddelijk wat meer inlezen in de basics van 2003 en active directory, met de kennis die je nu laat zien zou ik er niet aan beginnen

stap 1, overzetten van je fsmo rollen naar je andere DomainController...

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Nee het is niet bedrijfsmatig.
Het is een test omgeving die ik thuis heb. Ik heb het opgezet volgens de normen van microsoft voor de komende vier jaar. Opzetten was het punt niet.

Nu wil ik dus dingen gaan doen die voor kunnen komen net als AD vervangen, exchange back ups sql server onderhouden. Zodat ik het straks bij klanten uit kan voeren.

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-04 13:38

Tags NL

Harmful or Harmless?

Verwijderd schreef op 07 augustus 2004 @ 22:17:
Het is een test omgeving die ik thuis heb. Ik heb het opgezet volgens de normen van microsoft voor de komende vier jaar. Opzetten was het punt niet.

Nu wil ik dus dingen gaan doen die voor kunnen komen net als AD vervangen, exchange back ups sql server onderhouden. Zodat ik het straks bij klanten uit kan voeren.
Snap je "AD vervangen" niet helemaal... Neem aan dat je Active Directory Recovery/Forest Recovery wil gaan simuleren ofzo? (Rollen verplaatsen/Seizen, Metadata Cleanup enz...)

Zou maar eens MCSA voor Windows 2003 gaan doen, je krijgt daar veel meer inzicht door...

https://powershellisfun.com

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Verwijderd schreef op 07 augustus 2004 @ 22:17:

Je hebt iets opgezet volgens de normen van Ms voor de komende vier jaar???
Mag ik vragen waar je die info vandaan hebt gehaald???

En zoals hierboven al wordt aangegeven, zou ik idd eerst in de materie duiken voordat je erin wilt duiken....
Zo had je al kunnen weten dat AD geen primaire en secundaire domain controllers kent... Het zijn member servers...
Verder heeft Ms een goede knowledge base en zelfs een news-server waar je je vragen kan stellen...
Ook hier geldt dat je eerst zelf goed gezocht en geprobeerd moet hebben voordat je iets post....
Beetje hetzelfde als hier dus... :)

[ Voor 1% gewijzigd door ShellGhost op 07-08-2004 22:28 . Reden: typo ]

• RemonDePemon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-10-2025
Ok,

Nieuwe server installeren en DC maken.

Daarop installeer je DHCP en DNS. (let op je DNS en registraties in DHCP!)
Bestanden terugzetten, liefst met rechten natuurlijk.
TS is niet boeiend lijkt me.

Dan gooi je je gebruikers om naar de nieuwe server (verwijzingen naar homedir etc) en gooi je je oude DC uit de AD.

Off topic:
Bezint eer ge begint en doe voorzichtig met dat forest. (tenzij je natuurlijk een FSC forest hebt gebouwd) :*)

Nog 17 jaar tot mijn pensioen

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

RemonDePemon schreef op 07 augustus 2004 @ 22:42:
Bestanden terugzetten, liefst met rechten natuurlijk.
tip from the field: ntbackup > restore with security gebruiken.
Kun je je profiles perfect mee overzetten.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
ShellGhost schreef op 07 augustus 2004 @ 22:27:
[...]

Je hebt iets opgezet volgens de normen van Ms voor de komende vier jaar???
Mag ik vragen waar je die info vandaan hebt gehaald???
Ben bij een nieuwe baas begonnen heb gelijk een MSDN pakket gekregen met alles erop en eraan 10 licenties Windows 2003, Isa 2004 enz. Daarbij kreeg ik een boekwerk met eisen van microsoft voor de komende vier jaar. Zo ben ik begonnen met het opzetten van netwerk.

Heb even op internet gezocht heb net boek besteld van MCSE windows 2003

alvast bedankt

• Zwelgje
Verwijderd schreef op 07 augustus 2004 @ 22:51:
[...]

Ben bij een nieuwe baas begonnen heb gelijk een MSDN pakket gekregen met alles erop en eraan 10 licenties Windows 2003, Isa 2004 enz. Daarbij kreeg ik een boekwerk met eisen van microsoft voor de komende vier jaar. Zo ben ik begonnen met het opzetten van netwerk.

Heb even op internet gezocht heb net boek besteld van MCSE windows 2003

alvast bedankt
die mcse boeken bereiden je voor op het examen.. daar heb je niks aan voor de praktijk. mcse boeken zijn studieboeken over examenvoorbereiding, niks meer, niks minder (zit wel een beetje een verhaal in, maar over het algmeen heb je er geen !@$% aan)

neem dan een boek als 'mastering windows 2003 server', daar staat wat meer in waar je wat aan hebt, of je koopt de windows 2003 deployment kit (van MS zelf)

• RemonDePemon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-10-2025
zwelgje schreef op 07 augustus 2004 @ 22:57:
[...]

die mcse boeken bereiden je voor op het examen.. daar heb je niks aan voor de praktijk. mcse boeken zijn studieboeken over examenvoorbereiding, niks meer, niks minder (zit wel een beetje een verhaal in, maar over het algmeen heb je er geen !@$% aan)

neem dan een boek als 'mastering windows 2003 server', daar staat wat meer in waar je wat aan hebt, of je koopt de windows 2003 deployment kit (van MS zelf)
eens....

Nog 17 jaar tot mijn pensioen

Verwijderd

Topicstarter
Oke MSCE boek uit de bestel lijst gegooid

w8 nog even met bestellen

-- Offtopic --
Ik ga ff naar de mac een milk shake halen

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2004 23:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik was net aan het lezen op de windows 2003 server site van microsoft dan je gemakkelijk de data kunt back uppen. D.m.v. back up van windows zelf.

In dit programma kun je de optie system state data kiezen. Deze optie backuped de data van AD, Com+ ed.
http://www.microsoft.com/...ackup_backup_sysstate.asp

Kun ik hier iets mee

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2004 23:53 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

wat is nou je bedoeling?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb twee AD's

Nu wil ik de forrest controller vervangen (een nieuwe inrichten, alle gegevens over zeten, oude verwijderen)

Dit is het hele eieren eten

• Zwelgje
Verwijderd schreef op 08 augustus 2004 @ 13:04:
Ik heb twee AD's

Nu wil ik de forrest controller vervangen (een nieuwe inrichten, alle gegevens over zeten, oude verwijderen)

Dit is het hele eieren eten
2 domaincontrollers met ieder een kopie van de AD database, of echt 2 aparte AD structuren.

das wel even een behoorlijk verschil

Verwijderd

Topicstarter
Iedere AD heeft een kopie van de database.

Verwijderd

Topicstarter
-- ( Kick ) --

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

Zoals hierboven al verteld is.

Alle FSMO rollen verhuizen naar de andere server
nieuw server inrichten in je domain hangen (joinen)
AD opzetten als TWEEDE DC en daarmee koppelen aan je bestaande domain
Replicatie afwachten.

Als de replicatie GEHEEL klaar is de FSMO rollen weer terug zetten.

Dat gaat wel werken denk ik.

[ Voor 7% gewijzigd door bolke op 10-08-2004 10:13 ]

http://www.hroling.nl

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
what the f*ck is een forest controller? Ik ben toch ook 2k MCSE, maar goed.. Laat die computers voor wat het is, en ga eerst even je Windows Server boeken doorspitten.

Die leggen je uit wat DC's doen, wat FSMO rollen zijn, GPO's, OU's, GC's, etc. Ik word om de haverklap gebeld door systeembeheerders, als ze weer eens een probleem hebben met AD of met Exchange. En dat zijn dan mensen met jaaaren ervaring, maar die weten ook niet precies hoe AD werkt. Ik heb geen jaren ervaring, maar weet wel in grote lijnen hoe AD werkt. Da's een van de voordelen van MCSE. Ik begin er gewoon niet meer aan... Iedereen onderschat AD, er komt redelijk veel bij kijken, en ze weten toch niet precies wat ze doen.

Je gaat toch ook niet 3 auto's bij elkaar halen en onderdelen overzetten en tunen als je niet eens weet wat een bougie of een carburateur is? (ik weet ook niet hoe een auto precies in elkaar zit, daarom breng ik hem ook naar de garage, of zal ik me eerst opleiden tot automonteur)

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

axis schreef op 10 augustus 2004 @ 10:20:
what the f*ck is een forest controller? Ik ben toch ook 2k MCSE, maar goed.. Laat die computers voor wat het is, en ga eerst even je Windows Server boeken doorspitten.

Die leggen je uit wat DC's doen, wat FSMO rollen zijn, GPO's, OU's, GC's, etc. Ik word om de haverklap gebeld door systeembeheerders, als ze weer eens een probleem hebben met AD of met Exchange. En dat zijn dan mensen met jaaaren ervaring, maar die weten ook niet precies hoe AD werkt. Ik heb geen jaren ervaring, maar weet wel in grote lijnen hoe AD werkt. Da's een van de voordelen van MCSE. Ik begin er gewoon niet meer aan... Iedereen onderschat AD, er komt redelijk veel bij kijken, en ze weten toch niet precies wat ze doen.

Je gaat toch ook niet 3 auto's bij elkaar halen en onderdelen overzetten en tunen als je niet eens weet wat een bougie of een carburateur is? (ik weet ook niet hoe een auto precies in elkaar zit, daarom breng ik hem ook naar de garage, of zal ik me eerst opleiden tot automonteur)
Gewoon even bellen met de automonteur en vragen waar je de carbarateur voor nodig hebt. Kijken wat hij zegt.

Dat was mijn eerst gedachte ook. Maar ik was in een goede bui.

[ Voor 7% gewijzigd door bolke op 10-08-2004 14:47 ]

http://www.hroling.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ach he je hoeft niet te helpen !?!?

Het is toch een open forum ik mag hier toch vragen wat ik wil

Als ik toch wil weten wat een cd-rom is of wat een diskette station doet mag ik da toch ook vragen.

Of zie ik da verkeerd

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 16:55:
Als ik toch wil weten wat een cd-rom is of wat een diskette station doet mag ik da toch ook vragen.

Of zie ik da verkeerd
Yep. Dat zie je verkeerd. GoT heeft een vrij strakke policy en beginnersvragen, of vragen waaruit blijkt dat je zelf geen moeite wilt doen voor een oplossing, worden niet gewaardeerd.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat zie je in zoverre niet goed dat er wel wordt verwacht dat je zelf ook moeite erin steekt.

Het is dus niet de bedoeling dat zomaar elke vraag wordt neergeplempt in het kader van:
zoeken jullie het voor me uit
Ik ga ff naar de mac een milk shake halen
.

Als jij begint over een Forest Controller gaan bij mensen die dat werk dagelijks doen wat wenkbrauwen fronsen en wordt er (terecht of niet) getwijfeld of je wel de benodigde kennis in huis hebt.

En een DC vervangen / domain moven naar een nieuwe server is echt niet iets waar totaal geen documentatie over is te vinden.

[ Voor 13% gewijzigd door alt-92 op 10-08-2004 17:05 ]

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Sorry, ik wilde niet flamen. Ik wil je best helpen, maar ik wil je alleen wat in laten zien.. Namelijk dat je hier wel kunt vragen hoe een benzineslangetje vast moet, en hoe vast een bougie moet zitten, en welke olie erin moet, maar het grote plaatje kunnen we je niet uitleggen. Daar heb je op z'n minst een boek of een cursus ofzo voor nodig imho..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Topicstarter
Maakt me allemaal niet uit hoor

Ik ben jullie ook allemaal zeer dankbaar

ik heb nu alle benodigde informatie. Ik heb al een aantal boeken besteld.

Ik heb nu een stappen plan gemaakt. Nu even wachten op boeken en dan gaan weer verder.

Hier mag van mij een slotje op
Pagina: 1