Toon posts:

Kan iemand mij A.U.B. advies geven???

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil een digitale camera kopen, alleen ik weet niet welke.

De foto's die er mee gemaakt moet worden zijn vooral foto's in het donker...in theaters, optredens, tijdens uitgaan etc.

Ik weet dat ik op de ISO-waarde moet letten (als het goed is) maar hoeveel moet deze dan ong. zijn??

Verder moet de camera ook snel foto's maken, omdat ik tijdens dansoptredens e.d. foto's wil maken. En bij mijn oude digitale fotocamera duurt het toch wel even wanneer je op de knop drukt en de foto daadwerkelijk genomen wordt.
Ik weet dus niet waarnaar je moet kijken om daar op te letten??

Optische Zoom moet ook redelijk zijn omdat ik meestal vanaf een afstand moet fotograferen (als ik bijv. verder achterin de zaal zit)
Wat is een geschikte optische zoom daarvoor?

Ik hoop dat iemand mij zou willen helpen, en mogelijk een paar types camera kan aanraden voor mijn wensen??

Verder...tja ik weet dat het meestal is "Hoe meer - Hoe duurder" .. Maar ik hoop dat er toch iets is wat in mijn budget past, het liefst zo goedkoop mogelijk.. Rond de 300 euro als het kan. Als jullie suggesties hebben die of duurder of goedkoper zijn hoor ik ze ook graag! :)

Groetjes Patty

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-12-2025

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Crossposten zoals hier en/of hier worden niet echt op prijs gesteld... tevens staat deze vraag in de FAQ beantwoord...

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 31-12-2025

Godjira

To infinity and beyond!

Lees eens wat reviews, daarin is zoveel informatie te vinden en vaak kun je dan zelf aan de hand van de reviews wel bepalen welke camera voor jou de beste keuze is.

Profile

• imp4ct
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-10-2025
'k Ben nu geen expert in dit segement, maar ik denk dat je geen heel goede camera zult vinden die snel & goede foto's zal trekken in't donker. Voor zo'n 300 euro heb je meestal een compacte digi-cam en het nadeel van deze camera's is en ja je raad het misschien al, foto's in't donker zijn niet zo goed. Dat neemt niet weg dat je hier toch iets aan kan verhelpen.

Je kan bv. de sluitertijd vertragen, zodat je meer licht op de sensor krijgt.
IMO, denk ik dat je echt fel mag gaan zoeken op review sites om een goede camera in dit genre te vinden.

Hier kan je allesinds een heel stuk info vinden.

http://www.dpreview.com
http://www.steves-digicams.com

En kijk ook hier eens op't forum, op de topic een goede digicam tussen de prijs van 250-500 euro.

Greetz

Bedrijf : Webtrix

Foto materiaal:
Nikon D7100 | Nikor AF-S DX 18-105mm | Nikor AF-S 50mm | Nikon SB600

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Cherasy, ik zie dat je in het juiste topic al gepost hebt, een apart topic is dan ook niet nodig :)

LinkedIn
Instagram

Dit topic is gesloten.