Sinds kort heb ik een router (ZyXEL Prestige 650H/HW) aangeschaft zodat er bij ons thuis meerdere pc's, al dan niet draadloos, op internet kunnen. Zodoende staat de router beneden waar de telefoonlijn binnenkomt. Hier zit één pc op aangesloten via een gewone ethernet kaart. Dit is allemaal netjes ingesteld en het werkt perfect.
Nu heb ik ook een laptop welke ik draadloos op internet wil kunnen aansluiten. Hiervoor heb ik in mijn laptop een PRISM 802.11g Wireless Adapter (3890) zitten en ik heb voor de router een kaartje moeten aanschaffen (ZyAir B-120, Wireless LAN PC Card) om deze geschikt te maken voor draadloos netwerk.
Nu heb ik een hoop zitten prutsen en doen (al dan niet volgens de handleiding...)en nu heb ik verbinding, althans dat zegt mijn laptop. Hier wat gegevens over de verbinding:
Algemeen:
Status: Verbonden
Snelheid: 11,0 Mbps
Signaalsterkte: 96% (Uitstekend)
Ondersteuning (Waar ik denk dat het probleem zit):
Internet-protocol (TCP/IP)
Adrestype: niet beschikbaar
IP-adres: niet beschikbaar
Subnetmasker: niet beschikbaar
Standaard-gateway: niet beschikbaar
Op de pc die verbonden is dmv de ethernet kaart staan hier gewoon onze gegevens ingevuld. Je kan ze niet wijzigen (ook niet op de laptop), dat heb ik in de router gedaan, zoals beschreven stond in de handleiding.
Weet iemand wat er hier aan de hand is?? De verbinding lijkt me ok, maar de internet toegang wil maar niet lukken...Hopelijk weten jullie wat.
Alvast bedankt, Joster
Nu heb ik ook een laptop welke ik draadloos op internet wil kunnen aansluiten. Hiervoor heb ik in mijn laptop een PRISM 802.11g Wireless Adapter (3890) zitten en ik heb voor de router een kaartje moeten aanschaffen (ZyAir B-120, Wireless LAN PC Card) om deze geschikt te maken voor draadloos netwerk.
Nu heb ik een hoop zitten prutsen en doen (al dan niet volgens de handleiding...)en nu heb ik verbinding, althans dat zegt mijn laptop. Hier wat gegevens over de verbinding:
Algemeen:
Status: Verbonden
Snelheid: 11,0 Mbps
Signaalsterkte: 96% (Uitstekend)
Ondersteuning (Waar ik denk dat het probleem zit):
Internet-protocol (TCP/IP)
Adrestype: niet beschikbaar
IP-adres: niet beschikbaar
Subnetmasker: niet beschikbaar
Standaard-gateway: niet beschikbaar
Op de pc die verbonden is dmv de ethernet kaart staan hier gewoon onze gegevens ingevuld. Je kan ze niet wijzigen (ook niet op de laptop), dat heb ik in de router gedaan, zoals beschreven stond in de handleiding.
Weet iemand wat er hier aan de hand is?? De verbinding lijkt me ok, maar de internet toegang wil maar niet lukken...Hopelijk weten jullie wat.
Alvast bedankt, Joster