Draadloos netwerk problemen

Pagina: 1
Acties:

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-04 22:29
Sinds kort heb ik een router (ZyXEL Prestige 650H/HW) aangeschaft zodat er bij ons thuis meerdere pc's, al dan niet draadloos, op internet kunnen. Zodoende staat de router beneden waar de telefoonlijn binnenkomt. Hier zit één pc op aangesloten via een gewone ethernet kaart. Dit is allemaal netjes ingesteld en het werkt perfect.

Nu heb ik ook een laptop welke ik draadloos op internet wil kunnen aansluiten. Hiervoor heb ik in mijn laptop een PRISM 802.11g Wireless Adapter (3890) zitten en ik heb voor de router een kaartje moeten aanschaffen (ZyAir B-120, Wireless LAN PC Card) om deze geschikt te maken voor draadloos netwerk.

Nu heb ik een hoop zitten prutsen en doen (al dan niet volgens de handleiding...)en nu heb ik verbinding, althans dat zegt mijn laptop. Hier wat gegevens over de verbinding:

Algemeen:

Status: Verbonden
Snelheid: 11,0 Mbps
Signaalsterkte: 96% (Uitstekend)

Ondersteuning (Waar ik denk dat het probleem zit):

Internet-protocol (TCP/IP)
Adrestype: niet beschikbaar
IP-adres: niet beschikbaar
Subnetmasker: niet beschikbaar
Standaard-gateway: niet beschikbaar

Op de pc die verbonden is dmv de ethernet kaart staan hier gewoon onze gegevens ingevuld. Je kan ze niet wijzigen (ook niet op de laptop), dat heb ik in de router gedaan, zoals beschreven stond in de handleiding.

Weet iemand wat er hier aan de hand is?? De verbinding lijkt me ok, maar de internet toegang wil maar niet lukken...Hopelijk weten jullie wat.

Alvast bedankt, Joster

• grooviee17
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-03 10:22
Heb je de WEP-key(die de router waarschijnlijk gebruikt) ook ingevuld in de instellingen vd draadloze netwerk-kaart? Daar zou het probleem in kunnen zitten.

• Joster
grooviee17 schreef op 07 augustus 2004 @ 17:00:
Heb je de WEP-key(die de router waarschijnlijk gebruikt) ook ingevuld in de instellingen vd draadloze netwerk-kaart? Daar zou het probleem in kunnen zitten.
Dat hoef je dus niet te doen, alsdus de handleiding, en dat gaat trouwens ook niet. Als het goed is neemt de kaart deze instelling over van de router...

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:48
Joster schreef op 07 augustus 2004 @ 17:22:
[...]

Dat hoef je dus niet te doen, alsdus de handleiding, en dat gaat trouwens ook niet. Als het goed is neemt de kaart deze instelling over van de router...
Zo te zien krijg je gewoon geen IP toegewezen. Staat overal alles op DHCP?

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• Joster
LED-Maniak schreef op 07 augustus 2004 @ 17:26:
[...]

Zo te zien krijg je gewoon geen IP toegewezen. Staat overal alles op DHCP?
Nee dat klopt een IP krijg ik niet toegewezen. En wat bedoel je met "overal alles op DHCP"? Ik ben een behoorlijke nOOb, heb er wel eens van gehoord en ik heb het wel eens ergens moeten instellen, maar waar allemaal, ik zou het niet weten, ik kijk iig even verder...

• Joster
Nog maar eens 3 uurtjes geprobeerd en gezocht op internet, maar draadloos kan ik nogsteeds niet. Iemand die me misschien wat meer gedetailleerd uitleg kan geven? Alvast bedankt!

• Joster
Nou ik ben nog eens een avondje aan de slag geweest gisteren en het is me helemaal gelukt. Alleen heb ik nog 1 probleem met mn internetverbinding. Ik heb eens bij "uitvoeren", "cmd", "ping -t [standaardgateway-ipnr.]" gekeken, zowel op mn vaste pc als op mn draadloos aangesloten laptop en nu ben ik tot de conclusie gekomen dat ik op mn laptop af en toe (zo'n 1 op de 80 verzonden "pakketjes") een "time-out" heeft. Dit wil dan denk ik zeggen dat de verbinding even verbroken wordt toch?? Weet iemand hier een oplossing voor? Het is nogal vervelend als ik bv op msn zit en mn verbinding valt gedurende 1 sec. weg. Dan wordt ik er namelijk afgekicked. Alvast bedankt! Mvg.

• Joster
Hier nogmaals mijn totale verhaal zoals het er nu uitziet, hopelijk kan iemand me helpen:

Sinds korte tijd heb ik met behulp van ZyXEL spullen een draadloos netwerk aangelegd om met meerdere pc's gebruik te kunnen maken van ADSL. De spullen die ik hier voor gebruik zijn als volgt:
- Router: ZyXEL Prestige 650H/HW
- "Vaste PC": Standaard ethernet modem
- Draadloos netwerk kaart in Laptop: PRISM 802.11g Wireless Adapter (3890)
- Draadloos netwerk kaart in Router: ZyAir B-120, Wireless LAN PC Card

Binnenkort wordt er als het goed is nog een pc op het netwerk aangesloten met behulp van de ZyXEL ZyAIR B-220 of B-320.

Bij de "vaste pc" (ik noem het even zo omdat er een pc is aangesloten met een netwerkkabel, deze pc kan dan ook de instellingen in de router wijzigen) loopt alles perfect. Het internet is goed en snel. Verder voer ik een pingcontrole uit (bij "uitvoeren", "cmd", "ping -t [standaardgateway-ipnr.]") naar mijn router, en hieruit blijkt dat alles prima is.

Nu de laptop, wanneer ik deze met een vaste netwerk kabel verbind is alles dik in orde, evenals de pingtest. Ook heb ik het voor mekaar gekregen een draadloosnetwerk tot stand te krijgen, evenals verbinding met het internet. Maar nu valt deze verbinding af en toe weg, door middel van een "time-out bij uitvoeren van de opdracht". Als ik nu hierop een pingtest richting de router uitvoer dan zijn er 2 situaties:

Situatie 1 (ca. 50 cm van de router verwijderd):
- De internet verbinding valt eigenlijk niet weg, op de 80 verzonden pakketjes bij de pingtest gaat er 1 verloren, maar hier ondervind ik geen last van. Toch is dit niet helemaal juist lijkt me.

Situatie 2 (ca. 10 meter van de router verwijderd):
- De internet verbinding valt veel te vaak weg, op de 80 verzonden pakkejtes bij de pingtest gaan er zo'n 20 verloren, wat natuurlijk erg lastig is. Vaak geen verbinding is niet fijn bij downloaden, mailen enzovoort.

Duss...heeft iemand tips?? Alvast bedankt, Joster!

Verwijderd

Naar mijn weten is het verhelpen van je probleem niet zo moeilijk.
Ik had namelijk hetzelfde probleem, :P
Ik had sp2 niet geinstalleerd. nadat ik dat gedaan had kreeg ik wel een ip toegewezen i.p.v niet beschikbaar

Suc6 d'r mit
Pagina: 1