Toon posts:

Pinnacle AV/DV PCI kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een oud Hi8-cameraatje van iemand kunnen krijgen omdat het loopwerk niet geheel in orde was. Een drupje seconde lijm op een losse roller bleek genoeg te zijn en ik was in het bezit van mijn eigen gratis camera :) .

Een heel groot nadeel van zo'n analoge camera in het digitale tijdperk is dat je je filmpjes zonder extra hardware alleen maar op videoband kan opnemen. Ik was me dus aan het orienteren op de markt van videobewerking, en daar bleek Pinnacle toch wel prima in te zijn.

Nu zijn er een aantal opties om te doen, te weten Analoog en Digitaal en Intern en Extern. Ik ben wel van plan om ook de digitale optie te nemen omdat ik waarschijnlijk er ook wel eens een digitale camera aan mijn computer wil hangen. Maar over de keuze van intern/extern ben ik nog niet helemaal uit.

Er zijn allerlei extra connectoren, ook op USB, die je video capturen waarna je het kunt bewerken. Maar in hoeverre kunnen zijn ook AV/DV aan? En levert de opstelling van camera-->analoge/digitale input-->usb-->video software niet onnodig veel bekabeling op? Of is een andere videokaart met ViVo (video-in/video-out) niet gewoon een optie?

Bedankt!