pc wil niet vanaf diskette opstarten

Pagina: 1
Acties:

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-03 10:29
ik wou van een oud pc-tje een router/firewall make om i-net te delen. Daar heb ik Freesco voor gedownload (een programmatje daarvoor dat via diskette opstart).
Maar als ik die diskette in mijn pc doe en ik zet in het bios de boot sequense op A,C dan wil die em niet van diskette opstarte. Het zelfde geldt voor een win98 opstart diskette, als ik die erin doe dan wil die die ook nie starte. Er komt bij alletwee diskettes "Disk Boot Failure, Insert System Disk And Press Enter" te staan, zonder dat je hoort dat die iets laad van de diskette ofso.
Wat moet ik dan doen?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Je diskdrive + kabels nakijken, aangezien je het met 2 verschillende discs hebt, neem ik aan dat het iets hardwarematigs is, en gooi ik dit topic even naar Opslagmedia & I/O Controllers

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• -DG-
Ik dacht dat je de Master diskettedrive op de middelste ide aansluiting moest doen(aangezien dit bij hardeschijven zo is), maar toen ik mijn nieuwe pc opendraaide om ff te chekke of het zou werken met een andere diskettedrive en kabel bleek dat dus niet zo te zijn.
Bedankt

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

diskette drives zijn een hell. Om een of andere reden moet ik ook minimaal 4 keer proberen om zo'n dign aan de praat te krijgen. Ok dan ben ik ook wel incompetent enzp maar toch. Vaak zit bij de diskette drive de rode draad links dus zit dat ook goed
hee moto-moi is terug :)

[ Voor 7% gewijzigd door TrailBlazer op 07-08-2004 17:06 ]

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-03 15:55

DUX

blijft ook nu voor Oranje

-DG- schreef op 07 augustus 2004 @ 16:59:
Ik dacht dat je de Master diskettedrive op de middelste ide aansluiting moest doen(aangezien dit bij hardeschijven zo is), maar toen ik mijn nieuwe pc opendraaide om ff te chekke of het zou werken met een andere diskettedrive en kabel bleek dat dus niet zo te zijn.
Bedankt
"Middelste IDE-aansluiting"?

Er is een speciale floppy controller op je moederbord mag ik hopen met een bijhorende kabel. Deze is minder breed dan een IDE-aansluiting en bij de meeste moederborden wordt er een kabel meegeleverd waarop je maar één 3,5"-floppydisk kan aansluiten. De andere aansluiting op die kabel ziet er anders uit zou voor een 5,25"-floppy kunnen zijn al weet ik dat niet zeker (kan ik wel nakijken overigens).

[ Voor 3% gewijzigd door DUX op 07-08-2004 17:08 ]

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

TrailBlazer schreef op 07 augustus 2004 @ 17:04:Vaak zit bij de diskette drive de rode draad links dus zit dat ook goed
Als je die kabel verkeerd aansluit blijft het lampje ook continue branden, dus dat merk je snel genoeg ;)
hee moto-moi is terug :)
* moto-moi purrs

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
dus gewoon ff een andere drive proberen.

• -DG-
Het werkt allang wat ik volgens mij ook al had duidelijk gemaakt in mijn 2e reply ;)
en aan mijn ide kabel voor de diskette zitten 5 aansluitingen:
1 voor op het moederbord 2 voor een 3.5" disk en 2 voor een 5.?" disk.
Maar het werkt allemaal dus bedankt.

• -DG-
Het werkt allang wat ik volgens mij ook al had duidelijk gemaakt in mijn 2e reply ;)
en aan mijn ide kabel voor de diskette zitten 5 aansluitingen:
1 voor op het moederbord 2 voor een 3.5" disk en 2 voor een 5.?" disk.
Maar het werkt allemaal dus bedankt.
_/-\o_

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Huh?!? Jij wilt beweren dat je een IDE poort op je mainboard hebt waar 4 apparaten op aangestuurd kunnen worden? Een FDD kabel is toch echt smaller dan een IDE kabel, je FDD moet altijd op het eind van de kabel zitten (i.v.m. de twist die in die kabel zit), en je kan max. 2 harddisks op 1 IDE kabel aansluiten (meer kan de computer niet aansturen per kanaal). Tenzij je SCSI hebt, dan is het geloof ik weer wel mogelijk, maar ik dacht niet dat er SCSI FDD's waren. HDD's zijn trouwens net als FDD's over het algemeen 3,5", dus je termen 3,5" disk en 5,25" disk snap ik ook niet helemaal.
Ik denk dat je met je "vreemde" uitleg een heleboel tweakers toch wel nieuwsgierig hebt gemaakt naar het binnenwerk van je computer.

• -DG-
BredeP schreef op 08 augustus 2004 @ 12:44:
Huh?!? Jij wilt beweren dat je een IDE poort op je mainboard hebt waar 4 apparaten op aangestuurd kunnen worden? Een FDD kabel is toch echt smaller dan een IDE kabel, je FDD moet altijd op het eind van de kabel zitten (i.v.m. de twist die in die kabel zit), en je kan max. 2 harddisks op 1 IDE kabel aansluiten (meer kan de computer niet aansturen per kanaal). Tenzij je SCSI hebt, dan is het geloof ik weer wel mogelijk, maar ik dacht niet dat er SCSI FDD's waren. HDD's zijn trouwens net als FDD's over het algemeen 3,5", dus je termen 3,5" disk en 5,25" disk snap ik ook niet helemaal.
Ik denk dat je met je "vreemde" uitleg een heleboel tweakers toch wel nieuwsgierig hebt gemaakt naar het binnenwerk van je computer.
ik heb niet beweert dat er 4 apparaten tegelijk aangesloten kunnen worden, maar je kunt of 5,25" diskettedrives(die oude lompe dingen die je nu nooit meer tegen komt;)) erop doen of 3,5"diskettedrives. en wat je idd zegt over die twist dat klopt helemaal een voor die twist zit dus nog een aansluiting voor een slave diskettedrive, en het is geen scsi.
dus:

||------------||--][--x--||--][

|| = ide conector
-- = ide kabel
][ = ide conector voor 5,25" diskettedrives
x = twist in de ide kabel

snappie? ;)

• -DG-
-DG- schreef op 08 augustus 2004 @ 13:20:
[...]

ik heb niet beweert dat er 4 apparaten tegelijk aangesloten kunnen worden, maar je kunt of 5,25" diskettedrives(die oude lompe dingen die je nu nooit meer tegen komt;)) erop doen of 3,5"diskettedrives. en wat je idd zegt over die twist dat klopt helemaal een voor die twist zit dus nog een aansluiting voor een slave diskettedrive, en het is geen scsi.
dus:

||------------||--][--x--||--][

|| = ide conector
-- = ide kabel
][ = ide conector voor 5,25" diskettedrives
x = twist in de ide kabel

snappie? ;)
ik bedoelde trouwens fdd kabel hierboven. sorry
8)7
Pagina: 1