Toon posts:

Met ghost image maken van sata raid0

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik wil mijn c:\ partitie graag backuppen in de vorm van een image. Ik gebruik windows xp met norton ghost 2003. Ik had het idee om een dvd te maken waarvan ik kan booten en met ghost de image terug kan zetten. Alleen is dit nogal een probleem omdat ik geen NTFS schijven zie als ik een bootable dvd heb gemaakt. Heeft iemand een idee of oplossing hoe ik zo'n bootable dvd maak waarmee ik de harde schijven en de dvdspeler kan bereiken? BvD

P.S. Ik wil dus met het terugzetten van de c:\ partitie de andere partities behouden.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2004 18:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
dubbel :(

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2004 16:07 ]

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Lees je openingspost nog eens na en edit hem dan eens. Ik denk dat er met mij heel wat mensen zijn die er geen touw aan vast kunnen knopen.

Wil je je image op een dvd zetten waarvan je kunt booten om zo het image weer terug te kunnen zetten? Of heb je een dvd gemaakt waarvan je kunt booten met ghost erop en zie je geen partities in ghost die je kunt ghosten?

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de onduidelijkheid, maar een image maken met ghost lukt niet helaas, hij blijft hangen na de reboot. Ik wil dus gewoon een bootable dvd maken met ghost.exe erop en een image erbij, zodat ik wanneer er problemen zijn met windows xp met behulp vna de bootable dvd de image terug kan zetten. Het lukt mij niet om een bootable dvd te maken, ook niet met nero. Als ik met nero bootable dvd maak herkent hij de sata raid0 ntfs schijven niet en ook de dvd ziet hij niet.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
update ghost eens met liveupdate, dit helpt een hoop voor s-ata detectie etc.

Verwijderd

Topicstarter
idd!! bedankt, Het laatste probleem is dat ik alleen partitie c: wil imagen en niet de hele raid set. Hoe doe ik dat? BvD

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-07 09:51

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Verwijderd schreef op 07 augustus 2004 @ 18:43:
idd!! bedankt, Het laatste probleem is dat ik alleen partitie c: wil imagen en niet de hele raid set. Hoe doe ik dat? BvD
Local partition to image ?

alternativ

Pagina: 1