Windows XP voor een prikkie

Pagina: 1
Acties:
  • 219 views sinds 30-01-2008

• Mr.S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07-2025
Ik was net in Den Haag in de nieuwe Factory Outlet BRAVO waar ik windows XP NL Upgrade heb gekocht voor E 4,99. Heel raar maarja, hij doet het. Op de tas die ik kreeg stond www.freefactoryoutlet.nl met een free record shop logo, als je naar de site gaat kom je op de normale FRS site. Ik vind het wel raar maar verdomde handig om een legale versie in huis te hebben nu SP2 voor de deur staat.

_/-\o_ _/-\o_ Factory Outlet BRAVO _/-\o_ _/-\o_

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
:?

Wat zat er allemaal bij? Cd met hologrammen er op? Officiele sticker van MS met de licentiecode erop? Boekjes?

Vertel :)

Verwijderd

Iemand moet hem eerder gekocht hebben voor een hoger bedrag van MS. Ergens in de keten wordt dus verlies gemaakt (niet door jou i.i.g.).

• Mr.S
Gewoon een gesealde kartonnen doos, daarin de standaard blaadjes over garantie, en natuurlijk het vouwbare XP boekje met daarin de cd met hologrammen en standaard handleidingen.

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:51

Nakebod

Nope.

Volgens mij heeft iemand zich heel hard vergist daar :D
Op de site, van FRS dan, staat hij ook gewoon voor 69.99 :)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Mr.S
ja klopt misschien wel, ze hadden er nog iets van 20 liggen, ik had er 2 gekocht, kijk is naar die andere (trouwens de foto daar klopt niet) http://www.marktplaats.nl/markt/software/systemen/16873.htm :X O-)

• Mr.S
hahaha, ik keek net op de bon, zou ik ook nog eens 10% korting krijgen als je een anwb ledenpas laat zien, had ie nog goedkoper geweest :9

Verwijderd

Als dit waar is is het inderdaad een grote fout van de FRS. Ze hebben vast verkeerd geprijst of bijvoorbeeld gekeken naar Cliparts voor windows :D die op hun website voor €4,99 staat. Als je slim bent haal je die andere 20 ook nog op :Y)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Verwijderd schreef op 07 augustus 2004 @ 15:46:
Als dit waar is is het inderdaad een grote fout van de FRS. Ze hebben vast verkeerd geprijst of bijvoorbeeld gekeken naar Cliparts voor windows :D die op hun website voor €4,99 staat. Als je slim bent haal je die andere 20 ook nog op :Y)
das dan toch strafbaar :? ik bedoel je weet dat je te weinig hebt betaald voor het product.... je had met gezond verstand kunnen weten dat je verkeerd zat

A wise man's life is based around fuck you

• Mr.S
Nou ok, ik wil best die andere ook ophalen, en dan???? wie wil die krengen hebben dan? ikke niet! geen 20 iig

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-08 11:57

SmartDoDo

Woeptiedoe

zwelgje schreef op 07 augustus 2004 @ 15:48:
[...]

das dan toch strafbaar :? ik bedoel je weet dat je te weinig hebt betaald voor het product.... je had met gezond verstand kunnen weten dat je verkeerd zat
Wat is daar strafbaar aan?
Als een verkoper die prijs ziet en vervolgens aangeeft dat het een verkeerde prijs heeft kun je daarentegen niet eisen dat het toch voor die lage prijs verkocht moet worden. Je kunt verwachten dat er voor zoiets meer betaad moet worden :)

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-08 12:10
Mr.S schreef op 07 augustus 2004 @ 15:50:
Nou ok, ik wil best die andere ook ophalen, en dan???? wie wil die krengen hebben dan? ikke niet! geen 20 iig
voor 5 euro wil ik er wel 1 hoor :D

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-08 09:02
[...]

Toch niet als het nieuw in de winkel ligt, bij zo'n keten? Toch wel als je het van iemand koopt met een opplakbaard op een parkeerplaats?

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-08 22:18

w0w

Toch niet als het nieuw in de winkel ligt, bij zo'n keten? Toch wel als je het van iemand koopt met een opplakbaard op een parkeerplaats?
Ik weet dat het vaag is, maar hij heeft wel gelijk, je mag in NL niet iets kopen als je weet dat je er te weinig voor betaalt.

Verwijderd

Ik zie het antwoord op de vraag nog niet: inclusief serienummer van Microsoft?

Ziet er uit als een gele sticker met de code erop of een aparte agreement.

Anders heb je gewoon de mediakit (kartonnen doosje, soms met diskettes en een paar witte boekjes maar geen serienummer).

Die mediakit kost inderdaad geen drol, maar geeft je dan ook geen recht op het gebruik er van zonder geldig serienummer dat jouw eigendom is (of het bedrijf waar je werkt in sommige gevallen).

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-08 15:02

sjaakaq

It might get loud

Euhm...me dunkt dat als je een officieel product koopt het nooit illegaal is (mits niet gestolen oid), als iemand jou een nieuwe Mercedes E klasse verkoopt voor €500,- dan is dat niet illegaal, maar geluk!

leoaq.fm // Jeune Loop

• Reset2003
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Mr.S schreef op 07 augustus 2004 @ 15:50:
Nou ik zou er ook wel eentje willen voor 5 euro :P

Maiil me maar mocht je hem hebben :)

[ Voor 3% gewijzigd door Reset2003 op 07-08-2004 15:57 ]

Dell U2711HM | Dell1707FP | Logitech G510 | Coolermaster Stacker 830 | Intel Core i5 2500K | AsRock Z68 Extr3 Gen3 | Corsair Vengeance LP 16gig DDR3 1600Mhz | XFX6870 1gig | Samsung SH-222AB DVDRW | Samsung 820 series 120gig SSD boot disk

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 15:36

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

[...]
Dit valt heel duidelijk onder een kennelijke fout en als de verkoper een andere (hogere) prijs had afgerekend, had je geen poot gehad om op te staan. Nu het wel voor de aangegeven prijs is afgerekend, is er een volkomen rechtsgeldige (koop-)overeenkomst aangegaan. Dat de prijs te laag is, is een mazzeltje voor de koper en pech voor de verkoper.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Mr. Liu schreef op 07 augustus 2004 @ 15:55:
[...]. Dat de prijs te laag is, is een mazzeltje voor de koper en pech voor de verkoper.
Als Systeemprutser gelijk heeft niet...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

leokennis:
Probeer dat maar eens aan een rechter uit te leggen.

TS heeft ongelooflijk mazzel gehad, maar het dit is behoorlijk buiten wat ze in het Burgerlijk Wetboek bedoelen met redelijk en billijk.

4.99 voor een volledige XP licentie is NIET marktconform, en KAN dus niet kloppen.

Zou FRS hier jou op aanspreken krijgen ze groot gelijk.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 15:36

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Henk007 schreef op 07 augustus 2004 @ 15:57:
[...]
Als Systeemprutser gelijk heeft niet...
Ik ging even uit van een volledige XP (update) kit, als Systeemprutser gelijk heeft, is het nog steeds een rechtsgeldige koopovereenkomst, maar geen mazzeltje meer.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Mr.S
Er zit die sticker bij ja, ik zij ook dat het een volledig officieel pakket was. Ik zal straks langsgaan om de andere op te halen gezien de belangstelling, ik heb mijn marktplaats adv. weg moeten halen omdat ik kapot gebeld en gemaild werd.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Even één ding:
Als jij nú teruggaat om de rest ook te halen maak jij misbruik van deze fout (je weet nu dat het niet kan kloppen).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• T-Junkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-08 17:40

T-Junkie

user brain not connected...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Handelen doen we niet aan op GoT :)
Pagina: 1