[harddisk] WTF??? geen 40gb??

Pagina: 1
Acties:
  • 18 views sinds 30-01-2008

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:39

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Ik ben hier zwaar pissed off aan het worden. Ik heb hier 'n P2-systeempje, een P2L97 moederbordje met een P2 266mhz. Allemaal leuk en fijn. Nu heb ik DRIE harddisks, drie goede harddisks van 40gb. 1 van Western Digital. 2 van Maxtor. Geen enkele doet het. Hij wordt gewoon niet gedetecteerd in de bios.
Ik heb toevallig vandaag ook 'n Maxtor 200gb gekocht. Erinhangen, binnen een kwart seconde vindt hij hem prima. Exact dezelfde instellingen.

Heb van die 3 40gb schijfjes alle mogelijke combinaties en IDE-kabels geprobeerd. Zit er een "lock" op 40gb schijven? Ik snap hier echt helemaal niets van.

Meer info nodig om te helpen? Let me know. Serienummers? Manufacturers date van die schijven (die het in m'n P4 1.7 alledrie zonder een foutje doen) liggen allemaal >2001

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Al een nieuwe bios geflashed? :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

heb je in je bios al geprobeert met de hand in te stellen ipv op auto-detect ?

Iperf

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Merely schreef op 07 augustus 2004 @ 15:09:
Al een nieuwe bios geflashed? :)
Neen, maar als ik zie dat een 200 gb schijf het zonder meer doet dan lijkt mij niet dat 40 gb een probleem moet zijn, toch? Het is allemaal UDMA 133. IDE.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:23
• Jumper verkeerd?
• brakke kabel?
• allemaal UDMA-133 kan nooit, Maxtor is de enige die die dingen maakt, maar in 2001 al?
• een P2 heeft hoogstwaarschijnlijk ook geen UDMA-133 controller
• eventueel je voeding nog?

[ Voor 8% gewijzigd door OnTracK op 07-08-2004 15:23 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• ranzige pad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-03 09:27

ranzige pad

kwaaak kwaak

Geziend de leeftijd van het systeem (266 P!!) zal de bios waarschijnlijk gelimiteerd zijn op 32gb max per schijf. Ga toch eens opzoek naar een nieuwere copy van een bios, desnoods een beta.

sommige schijven hebben een jumper om 32gb te forceren.

[ Voor 14% gewijzigd door ranzige pad op 07-08-2004 15:33 ]

HT & NAS & Inventaris

• DanielB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-08-2025
Als laatste optie zou je een IDE-controllertje kunnen kopen (kosten ongeveer 40euri. :)

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Halleluja! Het werkt! Nieuwe bios (zeer lijp, met duitse txt-file erbij, plus bij het flashen de waarschuwing dat boot block niet overeenkwam) en hij pakt 'm! Thanks!

Wel HEEL erg vreemd dat hij een 200gb WEL weet te vinden. Maar goed, ik ben geholpen. Danke.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
spaceboy schreef op 07 augustus 2004 @ 15:35:
Halleluja! Het werkt! Nieuwe bios (zeer lijp, met duitse txt-file erbij, plus bij het flashen de waarschuwing dat boot block niet overeenkwam) en hij pakt 'm! Thanks!

Wel HEEL erg vreemd dat hij een 200gb WEL weet te vinden. Maar goed, ik ben geholpen. Danke.
die oude controller kan toch nooit 48bits LBA aan? ( daar maakt zo`n 200GB toch gebruik van? )

404 Signature not found

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Blij toe dat het probleem is opgelost :) Maar verzin in het vervolg eens een fatsoenlijke titel.

SMSfreakie: hij meldt nergens dat de 200GB voor de volle capaciteit benut kan worden ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.