Toon posts:

Waarom die V-sync?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
waarom moet ik in godsnaam die V-sync altijd opzetten? Bij mijn geforce2MX is het beeld anders niet om aan te zien...
natuurlijk suxt de framerate ook wel ass daardoor.
is er geen gulden middenweg of is mijn geforce gewoon rot?

Verwijderd

HAHAHAHA... you go.... als je binnenkort natuurkunde krijgt op school zullen ze je daar wel leren hoe een beeldbuis werkt. |:( Vsync is niets anders dan het wachten op de elektronenbundel die naar positie 0,0 op je scherm springt en dan pas het videogeheugen veranderen. Doe je dat niet dan kan het zo zijn dat als het elektronenkanon halverwege de buis is, er een nieuw beeldje wordt geschreven. Dan heb je dus 2 of meer verschillende plaatjes in 1 frame. Daarom is je framerate (FPS) evenhoog als de refresh rate van je monitor in HZ. Weet je gelijk waarom heb beeld redelijk zuigt als je vsync uit hebt staan (vooral bij het snel bewegen).

Verwijderd

Topicstarter
damned... da weetek wel.
maar hebben alle kaarten dit als default 'enabled'?
want op een savage4 of ragepro heb je dit effect helemaal niet...

Verwijderd

Hoe trager de kaart hoe minder FPS je normaal haalt. Als je videokaart standaard maar 60 FPS haalt en je refresh rate op 60HZ staat heb je er geen last van. Daarintegen als je met Vsync uit 180 FPS dan wordt per actie van het electronenkanon 3 keer het beeld veranderd, daarom zuigt het :)

Verwijderd

Topicstarter
hmmm... dus eigenlijk is té snel ook niet goed.. -> valse marketing...
("als u nu uw ati rage pro rommel vervangt door een geforce, zal halflife NOG slechter lopen!" ik hoor de pcverkopers al bezig...)

wat dan wel vreemd is: bij proj igi haal ik een schandalig lage framerate, en nog steeds krijg ik dit gezeik... maar dat zal waarschijnlijk zijn omdat hij die 10 fps op 85 hz nét tussen de schermverversingen kan tekenen...