De vorige werd gekilld omdat ik neit duidelijk genoeg was dus ik probeer het nog 1 laatste keer
vorig topic => nvidia kaarten worden zeer heet tijdens gamen
De replys erop lieten duidelijk zien dat bijna niemand mijn vraag snapte
Specs doen er niet toe, dit is getest met 12 verschilende nvidia modellen en een X aantal andere videokaarten waaronder 4 verschillende ati modellen.
Het betreft 1 spel, het spel Conquer, dit spel heeft de volgende minimum specs:
Windows 95/98/ME/2000 Pro/XP
800 MHz or faster Intel® Pentium® processor
128MB RAM
Video Card with 16MB RAM or higher
1GB free hard drive space
Internet connection with 56 Kbps or faster connection speed
DirectX 8.1 or higher with compliant video and sound
Microsoft-compatible mouse and keyboard
Met een videokaart van een ander merk dan nvidia geen probleem, maar nvidia kaarten worden door dit spel enorm heet.
nogmaals ongeacht welke driver versie, dus driver versie doet er niet toe.
als ik een ander spel speel, Half life, need for speed underground, dan worden de nvidias ook wel warm (de atis ook) maar ik kan ze nog gewoon aanraken.
Bij het spelen van het spel conquer, waarbij de ati kaarten op kamertemperatuur blijven, worden de nvidia kaarten superheet, het is niet mogenlijk meer om met jeblote vingers aan te raken voor langer dan een seconde.
Helaas beschikken mijn nvidia kaarten niet over hitte sensors, maar ik kan de heatsink van mijn processor wel een seconden of 10 aanraken voordat ik los moet maken en die geeft een coretemp aan van 47 graden.
Na verloop van tijd begin ik te zien dat het beeld rare dingen gaat vertonen (errors in het ram van de videokaart) waarna ik meestal een BSOD krijg met een nv4_disp.dll error erin.
Hoe kan een spel dat zo weinig nodig heeft een kaart die veel meer aan kan (geforce 4 ti, verschillende FX modellen) oververhitten?
vorig topic => nvidia kaarten worden zeer heet tijdens gamen
De replys erop lieten duidelijk zien dat bijna niemand mijn vraag snapte
Specs doen er niet toe, dit is getest met 12 verschilende nvidia modellen en een X aantal andere videokaarten waaronder 4 verschillende ati modellen.
Het betreft 1 spel, het spel Conquer, dit spel heeft de volgende minimum specs:
Windows 95/98/ME/2000 Pro/XP
800 MHz or faster Intel® Pentium® processor
128MB RAM
Video Card with 16MB RAM or higher
1GB free hard drive space
Internet connection with 56 Kbps or faster connection speed
DirectX 8.1 or higher with compliant video and sound
Microsoft-compatible mouse and keyboard
Met een videokaart van een ander merk dan nvidia geen probleem, maar nvidia kaarten worden door dit spel enorm heet.
nogmaals ongeacht welke driver versie, dus driver versie doet er niet toe.
als ik een ander spel speel, Half life, need for speed underground, dan worden de nvidias ook wel warm (de atis ook) maar ik kan ze nog gewoon aanraken.
Bij het spelen van het spel conquer, waarbij de ati kaarten op kamertemperatuur blijven, worden de nvidia kaarten superheet, het is niet mogenlijk meer om met jeblote vingers aan te raken voor langer dan een seconde.
Helaas beschikken mijn nvidia kaarten niet over hitte sensors, maar ik kan de heatsink van mijn processor wel een seconden of 10 aanraken voordat ik los moet maken en die geeft een coretemp aan van 47 graden.
Na verloop van tijd begin ik te zien dat het beeld rare dingen gaat vertonen (errors in het ram van de videokaart) waarna ik meestal een BSOD krijg met een nv4_disp.dll error erin.
Hoe kan een spel dat zo weinig nodig heeft een kaart die veel meer aan kan (geforce 4 ti, verschillende FX modellen) oververhitten?
[ Voor 5% gewijzigd door Tetsuo55 op 07-08-2004 14:26 ]