Nvidia kaarten oververhitten retry

Pagina: 1
Acties:

• Tetsuo55
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-10-2025

Tetsuo55

*~*GrahF Emperor of Darkness*~

Topicstarter
De vorige werd gekilld omdat ik neit duidelijk genoeg was dus ik probeer het nog 1 laatste keer

vorig topic => nvidia kaarten worden zeer heet tijdens gamen

De replys erop lieten duidelijk zien dat bijna niemand mijn vraag snapte

Specs doen er niet toe, dit is getest met 12 verschilende nvidia modellen en een X aantal andere videokaarten waaronder 4 verschillende ati modellen.

Het betreft 1 spel, het spel Conquer, dit spel heeft de volgende minimum specs:

Windows 95/98/ME/2000 Pro/XP
800 MHz or faster Intel® Pentium® processor
128MB RAM
Video Card with 16MB RAM or higher
1GB free hard drive space
Internet connection with 56 Kbps or faster connection speed
DirectX 8.1 or higher with compliant video and sound
Microsoft-compatible mouse and keyboard

Met een videokaart van een ander merk dan nvidia geen probleem, maar nvidia kaarten worden door dit spel enorm heet.

nogmaals ongeacht welke driver versie, dus driver versie doet er niet toe.

als ik een ander spel speel, Half life, need for speed underground, dan worden de nvidias ook wel warm (de atis ook) maar ik kan ze nog gewoon aanraken.

Bij het spelen van het spel conquer, waarbij de ati kaarten op kamertemperatuur blijven, worden de nvidia kaarten superheet, het is niet mogenlijk meer om met jeblote vingers aan te raken voor langer dan een seconde.
Helaas beschikken mijn nvidia kaarten niet over hitte sensors, maar ik kan de heatsink van mijn processor wel een seconden of 10 aanraken voordat ik los moet maken en die geeft een coretemp aan van 47 graden.

Na verloop van tijd begin ik te zien dat het beeld rare dingen gaat vertonen (errors in het ram van de videokaart) waarna ik meestal een BSOD krijg met een nv4_disp.dll error erin.

Hoe kan een spel dat zo weinig nodig heeft een kaart die veel meer aan kan (geforce 4 ti, verschillende FX modellen) oververhitten?

[ Voor 5% gewijzigd door Tetsuo55 op 07-08-2004 14:26 ]

• CaPtAiNCaRnAgE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06-2025

CaPtAiNCaRnAgE

conventies boven 3-laags Popla

slechte implementatie van D3D of openGL of shader models?
mss is het spel dermate slecht geprogrammeerd en is dit met een update/ patch op te lossen.

Ik ken het spel niet, dus spreek helaas niet uit ervaring.

Wat als je het spel met softwarerendering speelt?

[ Voor 12% gewijzigd door CaPtAiNCaRnAgE op 07-08-2004 14:35 ]

i7 2600k | Z68A-GD65-G3 | 4 * 4 GB PC12800CL9 | MSI N470GTX Twin Frozr II | 2x Dell US 2007WFP

• Tetsuo55

Tetsuo55

Topicstarter
CaPtAiNCaRnAgE schreef op 07 augustus 2004 @ 14:31:
slechte implementatie van D3D of openGL of shader models?
mss is het spel dermate slecht geprogrammeerd en is dit met een update/ patch op te lossen.

Ik ken het spel niet, dus spreek helaas niet uit ervaring.

Wat als je het spel met softwarerendering speelt?
Het is een d3d game, dus daar moet het in zitten, het spel is gemaakt voor dx 8 en maakt geen gebruik van shading of shadowing, bijna de hele game is 2d met 3d characters en monsters die eroverheen lopen(zelfde idee als resident evil engine).
In de settings van de game is er geen software optie, het eenigste wat er te kiezen valt is 800x600 of 1024x768 en dat dan windowed of fullscreen, alle 4 de instellingen hebben hetzelfde effect op de nvidia kaarten.

[ Voor 37% gewijzigd door Tetsuo55 op 07-08-2004 14:42 ]

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:00

Snow_King

Konijn is stoer!

Dat kan je ergens bij de videosettings instellen.

EDIT: Laat maar. ^^

Lijkt mij slechte coding van het spel, foute implementatie.

[ Voor 47% gewijzigd door Snow_King op 07-08-2004 14:43 ]

• -db-
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-08 16:16

-db-

Hoi

It seems that due to a bug in conquer, nvidia cards are useing 100 % cpu to render things that are not supposed to be rendered.

This causes the videocard to get really hot, causing artifacts, memory leaks and gpu-cpu leaks, eventually resulting in screen errors, crashes, reboots and BSOD's.

As people have tried different os's different drivers and different direct x versions, it seems to be caused by the conquer engine.

There are currently 2 known leaks in the conquer engine

1. is the game engine problem on nvidia cards, this causes the nvidia card to use 100% of its cpu eventhough its not necisarry for the game at all.
2. 2 open conquer clients, 1 of which is at the login screen, no .other programs are running, this causes the client with the login screen to use 100% cpu (shared with the first client).

A workaround for both problems seems to be to have Mozilla running on the pc when u are playing, i think mozilla uses the buffer that conquer wants to overflow and doesnt allow it to do so.
Van het forum van http://www.conqueronline.com

Probeer dat eens, en natuurlijk nieuwste drivers en updates.

• CaPtAiNCaRnAgE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06-2025

CaPtAiNCaRnAgE

conventies boven 3-laags Popla

neus eens rond of er niet een dikke bugfix/patch is uitgebrackt voor het spel!

i7 2600k | Z68A-GD65-G3 | 4 * 4 GB PC12800CL9 | MSI N470GTX Twin Frozr II | 2x Dell US 2007WFP

• Tetsuo55

Tetsuo55

Topicstarter
lol dat heb ik geschreven :D

Ik en anderen hebben het al vaker aangekaart, maar tot nu toe word het niet als probleem van conquer gezien door de fabrikant maar een probleem van nvidia, als er dus 0 andere spellen zijn die dit soort problemen hebben moet het aan conquer liggen (wat ik zelf dus ook denk).

Maar het helpt als ik de oorzaak wist :/

[ Voor 86% gewijzigd door Tetsuo55 op 07-08-2004 14:54 ]

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
"dit is getest met 12 verschilende nvidia modellen "

Als je al 12 videokaarten hebt versleten dan zou ik maar eens naar de rest van je hardware gaan kijken.
12 Videokaarten stuk is echt niet normaal zeker niet bij Nvidia.
Het is overigens heel normaal dat een Gpu warm word, ongeacht de koeling.

• Tetsuo55

Tetsuo55

Topicstarter
motormuisje schreef op 07 augustus 2004 @ 15:02:
"dit is getest met 12 verschilende nvidia modellen "

Als je al 12 videokaarten hebt versleten dan zou ik maar eens naar de rest van je hardware gaan kijken.
12 Videokaarten stuk is echt niet normaal zeker niet bij Nvidia.
Het is overigens heel normaal dat een Gpu warm word, ongeacht de koeling.
Ik ben dus weer onduidelijk

1000den mensen spelen conquer, en we zijn al langer bezigmet die problem, onlangs heb ik dit oververhittings probleem ontdenkt, bij zwaardere games word de kaart helemaal niet zo heet als tijdens dit simpele spel, toen heb ik het met nog 2 andere (ik heb 3 nvidia kaarten) geprobeerd en ze werden allemaal te heet, een test met 2 ati kaarten wijst uit dat deze koud blijven (ze worden wel warm met zwaardere games)

ik heb zelf 4 pc's waarmee dit gestest is met allerlei verschillende hardware (amd en intel)

De andere gebruikers hadden ook uiteenlopende hardware, het eenigste wat in alle pc's overeenkwam is dat dit spel hun kaart oververhit op een manier dat zelfs de zwaarste 3d games dat niet doen.

• motormuisje
Als duizenden mensen er last van hebben is misschien GOT niet de juiste plaats om je probleem uit te leggen.
Ik stel voor dat je of Nvidia benaderd over het probleem of de makers van het spel.
Verder speelt mijn vader dit spel al heel erg lang met een Mvidia kaartje zonder problemen.

• Tetsuo55

Tetsuo55

Topicstarter
je mert het effect van het probleem meestal pas als je een 2de client opent, dus met 2 characters tegelijk inloggen op de pc is overkill voor je nvidia kaart.

Ik ga eens rondwandelen op de site van nvidia

ik dacht dat het niet mogenlijk was om als end-users dit soort dingen aan nvidia te communiceren

edit

ik kon inderdaad nix vinden op hun site

[ Voor 8% gewijzigd door Tetsuo55 op 07-08-2004 15:28 ]

• motormuisje
Ik zou gewoon proberen op info@nvidia.com :P

• Tetsuo55

Tetsuo55

Topicstarter
ik heb op guru3d forums al een en ander over gelezen, ze accepteren alleen bugreports van game en hardware developers, dus heb ik dat maar voorgelegd aan het conquer team...

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
12 Kaarten ??!?!
Raar, ik heb bijna altijd al nVidia gehad en die zijn nooit verbrand, niet in conquer en in andere games, lijkt me een beetje vaag.
Pagina: 1