Toon posts:

[HP C200] groter dan CF 8 MB?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oké niet lachen allemaal maar ik heb nog een 1 MegaPixel camera van HP.

[image]http://h20180.www2.hp.com/apps/Nav?h_pagetype=smallimage&h_lang=en&h_cc=us&h_client=Z-A-R1002-1&h_product=18667[/image]

Dat ding heeft nu een Compact Flash kaart van 8 MB en ik zou hier graag een CF van 256 MB of 512 MB inkopen. Nu weet ik alleen niet of dit mogelijk is, omdat het al een ouder toestelletje is.

Op de site van HP zelf vond ik niet veel info (it may work) en nadat ik die mensen per mail om raadt had gevraagd ben ik ook niet veel wijzer geworden (it may or it may not work). Een zoekactie via google enzo leverde helaas niets op.

Maar misschien dat jullie nog een C200 hebben liggen waar je al succesvol een 256 MB CF kaart in hebben zitten. Ik zou dan graag willen weten welk type je gebruikt.

Ook heb ik in mijn vrienden kring niet direct mensen met een CF in hun camera. De meesten hebben een Sony toestel.

Zo wie kan me helpen?

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:11
Loop bij een willekeurige fotozaak naar binnen-> vragen of je even mag proberen of het werkt :) Net zo makkelijk.

-

Verwijderd

Topicstarter
SysRq schreef op 07 augustus 2004 @ 14:08:
Loop bij een willekeurige fotozaak naar binnen-> vragen of je even mag proberen of het werkt :) Net zo makkelijk.
Ja dat kan ik inderdaad doen :*) eigenlijk niet eens bij nagedacht. Het nadeel is wel dat als het bij die fotozaak werkt, je hem daar moet kopen. En daar zijn die dingen duurder dan in de webshop. :/

Maar bedankt voor de tip

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:26
je moet niks

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Sorry, 1 MP camera met een 512 Mb CF???

Wat wil je met 1000+ foto's op een kaartje?

Alors.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:25

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Volgens mij moet het gewoon werken zolang, want flashkaartjes hebben een ingebouwde geheugencontroller. Maximale capaciteit is dus niet afhankelijk van de camera ondersteuning.
Sorry, 1 MP camera met een 512 Mb CF???

Wat wil je met 1000+ foto's op een kaartje?
Misschien wil hij op vakantie veel foto's maken zonder zich zorgen te maken dat z'n kaartje vol komt te zitten? :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

Er gaan 800 foto's van 1.3 MPix op een 512 MB kaartje.

Als je langer dan een week wegblijft, schiet je er wel doorheen als het daar interessant is. :)

Verwijderd

Topicstarter
Klopt ik ga naar Cuba voor 16 dagen en ben van plan elke boom te fotograferen. Ik heb er alleen het geld niet voor om een nieuwe camera te kopen.

Verwijderd

Goedkoop, maar redelijk traag CompactFlash geheugen: 72 euro, inclusief verzending vanaf Yorcom

Ik denk dat de traagheid ervan voor jouw camera niet erg is. :)

(Traag als in: er zijn véél snellere varianten, maar die zijn ook véél duurder.)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2004 21:12 ]

• Roel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-01 21:32

Roel

screen -x addict

Ik heb dezelfde cam, heeft geen problemen met 64 mb kaartje.

Als je tot morgen kunt wachten kan ik het even testen met een 256 mb kaartje van een maat van me. Post 't dan eventjes, dan snor ik dat oude trage ding even op :)

Resistance is futile (If < 1 Ohm)

Verwijderd

Topicstarter
Roel schreef op 07 augustus 2004 @ 21:18:
Ik heb dezelfde cam, heeft geen problemen met 64 mb kaartje.

Als je tot morgen kunt wachten kan ik het even testen met een 256 mb kaartje van een maat van me. Post 't dan eventjes, dan snor ik dat oude trage ding even op :)
Hey super.
Ik ben benieuwd. Het cameraatje is wel niet de allernieuwste, maar voor wat ik er mee wil doen is hij meer dan geschikt: fotootjes maken voor websites.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
[edit: spuit 11 :? ]

[ Voor 92% gewijzigd door Henk007 op 09-08-2004 10:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn lokatie en mail toegevoegd. Bedankt voor de tip

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag een test gedaan met een SanDisk 128MB kaart... werkt als een trein. Wat grappig is: het display geeft tot maximaal 999 foto's weer. Maar met een 128 MB kaart kan ik er meer maken. Als je dan een foto maakt blijft het display op 999 te maken foto's staan. Pas bij 50 foto's zou dit minder moeten worden. Maar niet getest.

Ik heb na wat meer spelen en testen wel gemerkt dat ik niet zo makkelijk meer door mijn gemaakte foto's blader. Kennelijk door de te grote kaart :?

Toevoeging 23/08: heb er intussen een CF 256 MB in gefrot en dat werkt ook.

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2004 22:26 ]

Pagina: 1