Toon posts:

Relaying Denied door Firewall/Antivirus?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan sinds kort geen email meer versturen en krijg de volgende melding:

The message could not be sent because one of the recipients was rejected by the server. The rejected e-mail address was 'k.dortland@student.tue.nl'. Subject 'test', Account: 'pop.hccnet.nl', Server: 'smtp.hccnet.nl', Protocol: SMTP, Server Response: '550 5.7.1 <k.dortland@student.tue.nl>... relaying denied for 83.116.165.203', Port: 25, Secure(SSL): No, Server Error: 550, Error Number: 0x800CCC79

HCC gebeld: en die zeggen dat het aan een fiewall (heb ik niet(aan staan)) of virusscanner (heb McAfee) moet liggen.

Als ik deze echter uitzet blijf ik dezelfde melding houden. Daarna Outlook Express geprobeerd (account aangemaakt).. zelfde probleem..

Ik zie hier op het forum er wel het een en ander over staan, maar zie mijn oplossing niet... kan ik testen waar het fout gaat?

Groet!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Dat IP is van Wanadoo ADSL, dus is het vrij logisch dat de SMTP-server van HCCNet daar geen mail van wil zien. Voor zover ik weet support HCCNet ook geen authenticated SMTP, maar dat zou je eventueel toch nog even kunnen proberen :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Topicstarter
ehmm... ja maar ik heb een ADSL aansluiting van HCCnet....hoe kom ik dan aan een IP-adres van een andere provider???

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Je gebruikt Wanadoo. Zit je soms op een laptop (je hebt behoorlijk wat verschillende ip's, ook hccnet) en probeer je steeds bij een andere provider mail te versturen?

Je zult ongetwijfeld hccnet hebben liggen, maar op dit moment gebruik je wanadoo.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Dan kan ik maar een paar dingen bedenken:
• Je hebt een modem van iemand gekocht dat inbelt met een Wanadoo-username/pass dat er per ongeluk nog in staat.
• Jij en je buren hebben een netwerkje (of je hebt een wireless netwerk) en je zit per ongeluk op de verbinding van de buren.
• HCCNet koopt capaciteit in bij Wanadoo en dat hebben ze nog niet allowed @ mailserver.
• Een foutje in de config bij HCCNet (niet erg waarschijnlijk).

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

het wordt binnenkort nog fijner ( :X ) als er meerdere providers gaan controleren of het sender domain ook resolved.....
Dan kan je niet eens meer via je ISP met een ander domain mail versturen (als je geen aangepaste revDNS entry + mx hebt)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Thanx voor de reacties,

Ik ben er inmiddels uit... :?

De buren hebben hun Wannadoo aansluiting ingesteld op mijn (moeders) modem Via draadloos router), waardoor ze 2 weken onder hun account heeft geinternet.

Inmiddels modem weer goed ingesteld (en beveiligd!)
Pagina: 1