[proftd] inlogsnelheid win98

Pagina: 1
Acties:

• GoVegan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 22:25
Heb hier een debian machine draaien met proftpd 1.25.

wanneer ik van exter (internet) met een winXP (client) op ftp inlog duurt dit eventjes, niet super lang maar gewoon eventje (+- 8 sec).
Doe ik dit zelf met win95/win98/winME (client) dan gaat dit aanzienlijk sneller.

ligt dit er nu aan dat xp NT is, en daarom 'veiliger' en langer inlogt dan de vorige windows versie's ?
of is het iets wat ik in de proftd config wijzigen?

mijn conifg:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
ServerName          "Uwaga"
ServerType          inetd
DeferWelcome            off

ShowSymlinks            on
MultilineRFC2228        on
DefaultServer           on
ShowSymlinks            on
AllowOverwrite          on

TimeoutNoTransfer       600
TimeoutStalled          600
TimeoutIdle         1200

DisplayLogin                    /etc/welcome.msg
DisplayFirstChdir               .message
LsDefaultOptions                "-l"

DenyFilter          \*.*/

Port                21
PassivePorts            5000 5010
MaxInstances            30

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Waarmee log je in dan?

XP: IE6 of gewoon met FTP.EXE ?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Dwightjo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-08 17:37
dit is geen antwoord op jouw probleem, wel een workaround
install vsftp. Deze is volgens menige een stuk veiliger, en is dan ook vanuit die gedachte gebouwt.

Het probleem wat jij hebt heb ik bij vele gehoord. vsftp installen en het probleem is weg.
en je hebt direct een secure ftp daemon ;)

Illest Alive

• tofus
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-05-2014

tofus

it's all in the game

het feit dat het inloggen via de ene manier langer duurt dan via de andere heeft volgens mij te maken met de identd. Waarschijnlijk herkent de proftpd server je Windows'98 systeem als zodanig (sommige FTP clients geven een OS id mee, zodat de server weet offie UNIX moet praten, of DOS), en slaat hij daarom de identd-authenticatie over. Waarschijnlijk ziet de proftpd dat bij de XP client de mogelijkheid bestaat voor een identd-lookup (omdat het OS NT is, en niet Win98), en zal hij proberen om de inloggende user via een identd-lookup te 'authenticeren'. Dit kost extra tijd. Waarschijnlijk zelfs een paar seconden.

De extra tijd zou 'm eventueel ook kunnen zitten in reverse DNS-lookups die voor de Win98 bak (toevallig?) sneller gaan dan voor de XP bak.

Laatste mogelijkheid zou ook nog een zooi packet-collisions kunnen zijn op het netwerk waar de XP bak op aangesloten zit.

PS: het 'identd' concept verhoogd nauwelijks de security van een systeem (identd is makkelijk voor de gek te houden), en is op het unix platform al jaren oud. Ikzelf zet het meestal zo snel mogelijk uit, met name om netwerk-performance tijdens login (ook bij andere services dan ftp) zo hoog mogelijk te houden. Ik vertrouw voor security meer op asynchrone (public key) cryptografie, enz.

[ Voor 20% gewijzigd door tofus op 07-08-2004 15:01 ]

"Whoever undertakes to set himself up as judge in the field of truth and knowledge is shipwrecked by the laughter of the Gods." - Albert Einstein