Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

iPAQ HP1915 start niet meer op

Pagina: 1
Acties:
  • 1.195 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds 2 dagen start m'n HP1915 niet meer op.
Ik had hem ruim 1 week niet gebruikt. Dan is alles gewist maar dat is geen probleem. Wat erger is, is dat ik hem niet meer kan opladen.
Ik heb hem aan de oplaadadapter gehangen en aangezet. Je moet hem dan eerst calibreren. Na ongeveer 2 minuten kreeg ik de melding dat het opladen tijdelijk gestopt werd wegens extreme hoge temperatuur van de accu. De PDA ging toen uit. En sindsdien krijg ik hem niet meer uit.
Ik heb de accu al verwijderd en de PDA gereset met dat speciale knopje. Ook dat hielp niet.
Ik heb hem nu aan de USB van m'n PC hangen in de hoop dat ik hem daarmee weer tot leven wek omdat ik dacht dat de oplader misschien defect is. Maar helaas...ook niets. Ook niet als ik de accu eruit haal.
Ik heb nu zo'n beetje alle troubleshooting gedaan.
Gisteren gebeld met HP maar die zegen alleen dat ik hem op kan sturen. Dat kost me 250 euro ex BTW! Tja, maar daar heb ik een nieuwe voor toch?
Iemand enig idee wat ik nog zou kunnen proberen om hem te maken?

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-11 20:42
Als ie binnen de garantieperiode valt -> contact opnemen met winkel. Verder: na een week hoeft alles niet gewist te zijn hoor! Als de hoofdbatterij vol is dan haal je makkelijk 3 weken. Lijkt erop dat de batterij dus kapot is (ook ivm die hoge temperatuur). Misschien gewoon eens met een andere batterij proberen? Zonder accu doet ie het zowieso niet trouwens...

Verwijderd

Topicstarter
ah. dus die accu is niet de batterij?
Waar kan ik de batterij vinden? Door hem open te schroeven?

• MisterData
Nee, er zit een accu in (ik noemde dat hierboven 'hoofdbatterij' maar dat dus gewoon die accu). Verder is er een klein backup batterijtje in het apparaat zelf. In jouw geval denk ik dat de accu kapot is (of de backupbatterij, mara dan zou hij het gewoon nog moeten doen?)

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Heb je hem al een HARDE reset gegeven? Hoe dat moet zal wel in je boekje staan of anders even op www.pocketpcclub.nl kijken. Misschien dat dat wilt helpen eventueel.

Met het knopje geef je hem een SOFT reset.

[ Voor 11% gewijzigd door Br@m op 07-08-2004 15:29 ]

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Verwijderd

Neptune, Hoe oud je dingetje eigenlijk? 1915 is nog niet zo'n oud model, lijkt me een garantie kwestie.. Maar goed, wie ben ik? :9
ik kan (ligt vast aan mij) niet een email sturen via het forum, laat anders ff je email achter, of mail mij via het forum. Dan kunnen we samen ff naar de iPAQ kijken. Ik ken de krengen van binnen en buiten

Verwijderd

Topicstarter
Helaas is de garantie in mei 2004 verlopen.
Ik heb hem in februari van een collega overgenomen die hem zelf weinig gebruikt heeft. Hij heeft het steeds goed gedaan. Heel af en toe kreeg ik wel eens de melding dat er een fout was opgetreden bij het lezen van het 16 MB SD-kaartje maar dat was altijd zo te herstellen door hem er opnieuw in te steken.
Maar het probleme met opstarten heb ik pas in juli gekregen. Wel balen dat hij nu dus buiten de garantie valt.
Maar ik vond de reactie van HP wel erg overdreven om hem voor minimaal 250 eur o ex BTW te laten repareren. Dat is gewoon de prijs van een nieuwe HP1915.

Overigens heb ik net ook een harde reset gedaan: aan/uitknop ingedrukt houden en het knopje voor de reset indrukken. Geen succes.
Is er iemand die in de buurt van Amersfoort woont met een HP1915 zodat we met jouw batterij kunnen kijken of mijn batterij inderdaad kapot is?

• MisterData
Ik weet niet of het werkt, maar wat doet ie als je em aan de adapter hangt zonder die accu erin?

Verwijderd

Laat de battery er voor een uurtje of 2 uit, zet hem dan weer terug en aan de adapter en geef ff een softe reset. Kan zijn dat het dan weer werkt. (werkt voor een 5450).
De battery is nu niet meer geinitieerd en doet het dus nu niet, een softe reset initieerd 'em, mits er wat stroom op staat.

Mocht het aan de battery liggen, dan kan je ook een nieuwe bestellen via internet, dat scheelt je alvast een hoop centen. De prijzen van HP zijn idd behoorlijk aan de hoge kant, helaas.

Vakantietip (beter laat dan nooit): Maak een backup van je PDA en haal de battery er uit. Na vakantie battery terug, softe reset om op te starten en de backup terugzetten.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:53

PcDealer

HP ftw \o/

Op de lader hangen, softreset geven kijken of ie aangaat. Het is trouwenst EUR 251,00 excl. BTW (ophalen+brengen).

Knoppen linksonder + rechtsonder tegelijk indrukken + softreset = 5 seconden vasthouden -> loslaten. Op adapter, softreset.

[ Voor 36% gewijzigd door PcDealer op 27-08-2004 21:13 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Pagina: 1