DVD brander blijft 'hangen'

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:50
Goedendag.

Ik heb een probleem met mijn DVD-brander. Het gaat hierbij om een Sony van het type DRU-510A.

Gisteren was ik een DVD aan het branden. Om de een of andere reden ging dat mis en het brandproces werd afgebroken (dit alles in Nero 6). Goed, kan gebeuren. Maar normaal gesproken kan je dan de fout gebrande DVD gewoon uit de brander halen en weggooien. In dit geval bleef het lampje van de brander gewoon knipperen en reageerde nergens meer op. Ik kan er niks meer mee.

Wat ik al heb geprobeerd:

• Eject knopje op de speler indrukken.
• In Windows "Eject" doen.
• Computer rebooten.
• Met een paperclip de drive openmaken, de foute DVD eruit halen en de drive weer dicht doen.
• De brander zowel van de voedings- als van de IDE-kabel afkoppelen.
• De brander in Windows verwijderen en opnieuw toevoegen bij Apparaatbeheer.

De nieuwste firmware van de brander stond er al op dus daar kon ik ook niets meer mee doen.

De brander reageert nog altijd nergens op en het lampje van de brander blijft vrolijk doorknipperen. Ik heb geen idee wat ik nog meer kan doen. Misschien aan een andere computer koppelen en kijken wat er dan gebeurd?

Heeft iemand anders nog ideeën?

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:24

AzzKickah

06-CENSORED

PC helemaal UIT en AAN ook geprobeerd? Of alleen reset/reboot?

[EDIT]Anders leer ik lezen 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door AzzKickah op 07-08-2004 12:24 ]

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
dat hangen van me dvdbrander heb ik ook regelmatig, wil dan ook niet meer open in windows, wat ik dan altijd doe is,
PC uitzetten (gewoon afsluiten)
PC aanzetten en dan tijdens het booten (dus voordat hij windows gaat laden) op eject knoppie drukke en dan gaat ie gewoon open, cd eruit pakke en weer dicht doen en windows gewoon door laten booten

maar jou probleem ziet er wel wat gecomplexeerder uit geloof ik :Y)

• Daan
DutchTSE schreef op 07 augustus 2004 @ 12:32:
maar jou probleem ziet er wel wat gecomplexeerder uit geloof ik :Y)
Ja want ik krijg 'em op geen enkel moment open... :|

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
zou het niet kunne dat je dvdbrander zijn laadje gewoon kapot is?
test hem eens in een andere pc en kijk of hij het daar wel doet.

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:13

E-Vix

Nu met sneeuw!

Klinkt in mijn oren gewoon alsof de brander de geest gegeven heeft. Als na een reboot de brander namelijk exact het zelfde blijft geven, dan zit het hem niet in de software, maar in de hardware (Tijdens de POST, en het opstarten van windows zou ie anders normaal moeten werken). Je zou hem nog in een andere pc kunnen proberen, maar ik geef je ee kleine kans dat ie het dan wel doet. Ik zou de Sony helpdesk maar eens gaan bellen voor je garantie (Sony is uit mijn hoofd onsite garantie. Ook voor losse branders etc).
In ieder geval succes er mee.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-03 18:43

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

ik zou de drive ff met rust laten...... (misschien wassie oververhit?)

ik heb hetzelfde gehad een tijd terug met mijn Sony (Toeval?) CD-brander CRX140E...
precies hetzelfde verhaal.... kheb em zelfs losgekoppeld gehad van IDE en POWER.....

na een halve dag ging ie opeens weer open... ik hoop voor je dat je drive de geest niet gegeven heeft...zou jammer zijn..

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Daan
Michael Knight schreef op 07 augustus 2004 @ 13:56:
ik zou de drive ff met rust laten...... (misschien wassie oververhit?)
Ik heb em er vanmiddag uitgehaald en er net weer ingestopt maar hij blijft knipperen en reageert nergens op. Zal em morgen nog even in mijn eigen pc proberen en anders bel ik maandag naar Sony.
Pagina: 1