[SBS 2003] Geen internet op clients

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• WubboZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-12-2025

WubboZ

Evil Inside

Topicstarter
Ik heb (nadat ik niet kon herstellen van het vorige probleem) alles opnieuw geinstalleerd, net zoals de vorige keer, er is verder niets veranderd, maar nu kan ik niet internetten op de client computers (sommige wel, sommige niet geregistreerd als client pc). De server heeft twee netwerkkaarten, een voor het netwerk, en een naar het adsl modem (speedtouch 510). Op de server zelf kan ik wel internetten (er is dus wel verbinding). Ik heb zelf al gekeken of er niet ergens een soort firewall het internet afschermt, of dat er bepaalde dingen op de clients fout staan (alles staat op dhcp, en winipcfg vertelt keurig dat ie het correcte adres heeft). Manueel instellen heeft ook geen zin.
Ik heb het probleem zowel bij een win 98 machine als een win xp pro (als client in het domein en gewoon 'los'). Ook linux heeft er geen zin in (RedHat 9.0).
Doe ik nou iets fout of ben ik bepaalde instellingen (op de server) vergeten?

(\__/)
(='.'=)
This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination

Verwijderd

Dit is puur gokken voor iemand die hier een antwoord op wil geven.....

Kun je e.e.a niet wat toelichten?, anders vrees ik een korte levensduur van dit topic.....

Verwijderd

Heb je ISA Server 2000 goed geconfigureerd? (alleen de premium editie van SBS 2003).

Als je de standard hebt: heb je routing & remote access service geconfigureerd?

Mijn vermoeden is dat je server niet routeerd tussen de 2 netwerkkaarten. De wizard van RRAS kan je hier prima mee helpen, en anders de wizard voor ISA Server 2000. Wizard is een groot woord, maar goed lezen en je komt een heel eind.

• WubboZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-12-2025

WubboZ

Evil Inside

Topicstarter
Bedankt! Ik denk dat ik hier wel een eind mee kom, maar ik zal het iig nog wel ff laten weten als ik de oplossing heb :)
offtopic:
daar heb ik zo'n hekel aan, mensen dan aan het eind van een topic krijsen dat het werkt, zonder te vertellen wat nou de goede oplossing was...

Ik heb een standaard editie van SBS (180 dagen trail van m$, ff timebomb weggehaald O-) ) en heb dus (nog) geen ISA server. Ik heb wel de nog een keer de connect to the internet en configuring remote acces wizards gedaan, maar dat heeft niet veel geholpen. Dan heb je nog routing en remote acces in het start menu, maar daar zie ik ook niets dat me een idee geeft.

[ Voor 27% gewijzigd door WubboZ op 07-08-2004 20:23 ]

(\__/)
(='.'=)
This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
WubboZ schreef op 07 augustus 2004 @ 19:30:
Bedankt! Ik denk dat ik hier wel een eind mee kom, maar ik zal het iig nog wel ff laten weten als ik de oplossing heb :)
offtopic:
daar heb ik zo'n hekel aan, mensen dan aan het eind van een topic krijsen dat het werkt, zonder te vertellen wat nou de goede oplossing was...

Ik heb een standaard editie van SBS (180 dagen trail van m$, ff timebomb weggehaald O-) ) en heb dus (nog) geen ISA server. Ik heb wel de nog een keer de connect to the internet en configuring remote acces wizards gedaan, maar dat heeft niet veel geholpen. Dan heb je nog routing en remote acces in het start menu, maar daar zie ik ook niets dat me een idee geeft.
kijk, daar hebben wij nou zon hekel aan, mensen die gaan klagen over problemen met software die ze niet legaal hebben (trial versie met crack erop) :X

en het is MS en geen M$ , als je echt een hekel hebt aan MS waarom gebruik je dan nog windows :?

zou het mischien niet werken mischien te maken hebben met het feit dat je een gecrackte windows gebruikt... goh wie weet :z

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Jij bent zo enorm lame.. Windows sbs2003 is al super goedkoop voor wat het allemaal heeft.. het is echt een pracht OS en is het 100% zeker waard om ervoor te betalen.. als je met gecrackte versies van al een supergoedkoop en mooi OS gaat kloten moet je ook geen vragen stellen..

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

WubboZ schreef op 07 augustus 2004 @ 19:30:
Ik heb een standaard editie van SBS (180 dagen trail van m$, ff timebomb weggehaald O-) )
Als je niet eens het product bij de naam kunt noemen, heb je ook weinig in PNS te zoeken (los van het feit dat je en public cracked software verkondigd).

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.