Toon posts:

Hitachi Deskstar 7K250 op een Asrock k7vt2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goededag,

Ik had een vraagje voor de echte computergebruikers hier.

Ik heb een Asrock K7VT2 moederboard ik heb daarop al 1 hardeschijf zitten van 20 gig beetje weinig dus. Nu zou ik graag een Hitachi Deskstar 7K250 160gig bijzetten alleen ik wordt niet echt helderer door al die cijfertjes. Men vraag is dus past deze hardeschijf op mijn moederboard.

B.v.d Joost Weeda

Verwijderd

Je moet eens zoeken op LBA-48 bit ondersteuning via de FAQ. Daar zul je zeker je antwoord vinden. Heeft je mobo al ondersteuning voor UDMA-133, dan zou deze HD door je mobo ondersteund moeten worden. Let wel op bepaalde vereisten van je OS.

Verwijderd

Topicstarter
Hij ondersteunt geloof ik wel LBA-48 bit maar het is mar UDMA-100 i.p.v. 133 is dit een probleem? Ook ondersteunnt mijn moederboard alleen ATA-133 en ik zie bij alternate staan dat het een S-ATA-150 is is dit ook een probleem.

wordt me allemaal nog niet echt duidelijk

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:53
SATA en PATA zijn 2 verschillende aansluitingen :) (PATA= UDMA/ATA-133/100)

Een SATA schijf zal dus niet op je PATA aansluiting passen. De 7k250 is echter ook in PATA vorm te krijgen.

De grootste verandering van ATA-100 naar ATA-133 was, behalve het opkrikken van de max doorvoersnelheid, de 48bits LBA, waardoor schijven groter dan 128 gb aangesproken kunnen worden.

Er zijn echter tegenwoordig ook een heleboel ATA-100 aansluitingen die 48bits LBA ondersteunen.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie het nu al verkeerd zitten kijken bij alternate. Moet gewoon de Hitachi Deskstar 7K250 IDE kopen. Als het goed is moet het dan allemaal wel werken.
Bedankt voor de info laat nog wel weten hoe alles draait.